Όταν η Mercedes ανανέωσε την S-Class της έδωσε και ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό μοντέλο, παρουσιάζοντας την EQS. Η BMW έκανε μία παρόμοια κίνηση με τη Σειρά 7, αν και τη ηλεκτρική i7 μοιράζεται την πλατφόρμα με τις εκδόσεις που κινούνται με θερμικούς κινητήρες (ICE). Η Audi έμεινε χωρίς διαθέσιμο ηλεκτρικό μεγάλο sedan, αλλά αυτό θα αλλάξει το 2024 με την αποκάλυψη της επόμενης γενιάς A8. Σε αντίθεση με τους δύο αντιπάλους τους, οι άνθρωποι από το Ingolstadt σκοπεύουν να διαθέσουν στη αγορά το επόμενο κορυφαίο μοντέλο τους μόνο ως ηλεκτρικό.
Παρόλο που δεν έχουμε δει καθόλου κατασκοπευτικές εικόνες, η Audi υποστηρίζει πως το στυλ του θα είναι επηρεασμένο σε μεγάλο βαθμό από το Grandsphere. Το concept, που αποκαλύφθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021 είναι ένα από τα τέσσερα concept Sphere που αναπτύχθηκαν από την Audi για να κάνει ένα preview στο κοινό της ηλεκτρικής σειράς της. Ξεκινώντας, η εταιρεία σκοπεύει να κυκλοφορήσει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από το 2026 και να τερματίσει τις πωλήσεις των μοντέλων με θερμικό κινητήρα έως το 2033.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σχεδιαστής της Audi Marc Lichte, είπε ότι το Α8 θα μοιάζει πολύ με το Grandsphere, θα έχει το όνομα A8 E-Tron και θα βασίζεται στην αρχιτεκτονική Premium Platform Electric (PPE) που αναπτύχθηκε από κοινού με την Porsche. Οι τεχνικές προδιαγραφές του αυτοκινήτου παραγωγής δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί, αλλά γνωρίζουμε ότι το Grandsphere έχει κίνηση σε όλους τους τροχούς από ένα ζευγάρι ηλεκτροκινητήρων. Η Audi υπόσχεται συνδυασμένη ισχύ 710 ίππων και 960 Nm ροπής και 0-100 χλμ/ώρα σε λίγο περισσότερο από τέσσερα δευτερόλεπτα. Με την μεγάλη μπαταρία 120 kWh θα δίνει μία θεωρητική αυτονομία για περισσότερα από 750 χιλιόμετρα με υποστήριξη για φόρτιση 270 kWh, οπότε θα χρειάζεστε λιγότερα από 10 λεπτά για να αποκτήσετε εμβέλεια πάνω από 300 χιλιόμετρα.
Χωρίς να έχουν εμφανιστεί ακόμη τα πρώτα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα δοκιμών, το A8 E-Tron είναι πιθανό να κάνει το ντεμπούτο του αργότερα το 2024.