Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Porsche |
Μοντέλο | Macan |
Segment | D-SUV |
Power Train | Electric |
Δέκα χρόνια έχουν περάσει από τότε που η Porsche πλαισίωσε την Cayenne με ένα πιο compact διαστάσεων SUV μοντέλο, με την ιστορία και τα νούμερα πωλήσεων να τη δικαιώνουν απόλυτα. Η Macan είναι το δεύτερο πιο εμπορικό μοντέλο στην γκάμα της εταιρείας, έχοντας πουλήσει από το 2014 περισσότερα από 800.000 αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικό της επιτυχίας της είναι το γεγονός πως έκλεισε το 2023 με μόλις 198 λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με την Cayenne, τη στιγμή που ο διάδοχός της ήταν προ των πυλών.
Πιστή στο ραντεβού της, η Porsche παρουσίασε σήμερα με κάθε επισημότητα τη νέα γενιά της Macan στη Σιγκαπούρη. Η νέα (για πρώτη φορά) ηλεκτρική Macan θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη από το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις απόδοσης, όμως το σημαντικότερο είναι πως ενσωματώνει την τελευταία λέξη της ηλεκτρικής τεχνολογίας που έχει αναπτύξει η Porsche έως και σήμερα. Κάποια στοιχεία μάλιστα από αυτή, θα περάσουν και στην ανανεωμένη Taycan σύντομα.
Αρχικά η Macan χτίστηκε πάνω στη νέα πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE) του ομίλου και είναι η πρώτη Porsche που τη χρησιμοποιεί. Συνολικά είναι μεγαλύτερη από την 1η γενιά της Macan και συγκεκριμένα κατά 5,8cm σε μήκος (4.784mm), κατά 1,6cm σε πλάτος (1.938mm), ενώ έχει το ίδιο ύψος (1.621mm), αλλά και μεγαλύτερο μεταξόνιο στα 2.893mm (8,6cm) που έχει μειώσει αισθητά τους προβόλους.
Αισθητικά η νέα Macan δείχνει και είναι ακόμα πιο δυναμική και ξεχωριστή, προβάλλοντας άμεσα όμως την ταυτότητά της, κάτι το οποίο συνηθίζει να κάνει η Porsche. Κύρια χαρακτηριστικά της εμφάνισής της αποτελούν τα εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα εμπρός, το γενικά καμπύλο σχήμα της αλλά και η δυναμική που εκφράζεται από τα έντονα τόξα των φτερών και την κουπέ λογική σχεδίασης της οροφής στο πίσω μέρος, Ο αεροδυναμικός συντελεστής της είναι cd=0,25 και την τοποθετεί στα πιο αεροδυναμικά μοντέλα της κατηγορίας, ενώ το επιβλητικό σύνολο συμπληρώνει η εντυπωσιακή φωτεινή υπογραφή που της προσδίδουν τα νέα φωτιστικά σώματα πίσω.
Το εσωτερικό της είναι νέας γενιάς και ενσωματώνει την εντυπωσιακή αρχιτεκτονική με 3 κυρτής σχεδίασης πάνελ. Αυτή για τον πίνακα οργάνων αλλά και αυτή εμπρός από το συνοδηγό έχουν διαγώνιο 10,9in, ενώ αυτή για το infotainment έχει διαγώνιο 12,6in. Το τελευταίο βασίζεται στο λογισμικό Android Automotive OS και διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε συστήματα και φωνητικό χειρισμό, ενώ το Head up display διαθέτει τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας. Φυσικά όλα τα παραπάνω πλαισιώνονται από τα αυστηρά στάνταρ ποιότητας της Porsche, οπότε η ποιότητα των υλικών, το φινίρισμα και η συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων αναμένεται να είναι κορυφαίου επιπέδου.
Η νέα Porsche Macan θα είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη «Macan 4» εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνολικής μέγιστης απόδοσης 408Ps, ενώ η ισχυρότερη έκδοση «Turbo», αποδίδει 639 ίππους. Και οι δύο ωστόσο είναι τετρακίνητες και φοράνε την ίδια μπαταρία χωρητικότητας 100kW χρησιμοποιώντας ουσιαστικά πάνω από τις 95kW. Αυτή είναι τοποθετημένη κεντρικά στη νέα πλατφόρμα και έχει αρχιτεκτονική 800V, κάτι που σημαίνει πως επιτρέπει τη φόρτιση από ταχυφορτιστή (DC) ισχύος έως και 270kW. Σε αυτή τη συνθήκη, η μπαταρία της Macan μπορεί να ανακτήσει από το 10 έως το 80% της χωρητικότητάς της σε μόλις 21min.
Αναφορικά με τις επιδόσεις και την αυτονομία της κάθε έκδοσης, η Macan 4 χρειάζεται 5,2sec για την επιτάχυνση 0-100km/h, όταν η Turbo χρειάζεται 3,3sec για την ίδια μέτρηση, ενώ η τελική τους ανέρχεται στα 220km/h για την Macan 4 και στα 260km/h για την Turbo. Με κατανάλωση ενέργειας 21,1-17,9kWh/100km, η Macan 4 μπορεί να καλύψει με μια φόρτιση έναν μεικτό κύκλο από 516-613km, ενώ η Τurbo με μέση κατανάλωση 20,7 – 18,8 kWh/100 km, προσφέρει αυτονομία από 518 έως 591km.