Η Xiaomi Automobile τον Σεπτέμβριο του 2021, ανακοίνωσε χρηματοδότηση 1,39 δισεκατομμυρίων δολαρίων, για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων. Ενώ η εταιρεία δεν έχει προηγούμενη εμπειρία στην αυτοκινητοβιομηχανία, ο ιδρυτής της, Lei Jun, ανακοίνωσε πρόσφατα στο Twitter ότι η Xiaomi ελπίζει να πουλά περισσότερα από 10 εκατομμύρια οχήματα ετησίως.
«Νομίζω ότι τα EV είναι μια μορφή καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών με επίκεντρο την ευφυΐα, το λογισμικό και την εμπειρία χρήστη. Η ουσία της αυτοκινητοβιομηχανίας θα εξελιχθεί από τους μηχανικούς στα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, όπου το μερίδιο αγοράς είναι ιδιαίτερα συγκεντρωμένο μεταξύ των κορυφαίων παικτών. Με άλλα λόγια, ο μόνος τρόπος για να πετύχουμε είναι να είμαστε ένας από τους 5 κορυφαίους και να παράγουμε περισσότερα από 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως. Ο ανταγωνισμός θα είναι σκληρός».
Ο Lei συνέχισε λέγοντας ότι πιστεύει ότι 5 κορυφαίες μάρκες του κόσμου θα κατέχουν περισσότερο από το 80% του μεριδίου αγοράς.
Για να καταλάβετε το ποσοστό, οι δύο σημερινοί μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο, η Toyota και ο Όμιλος Volkswagen, πουλά ο καθένας περίπου 10 εκατομμύρια οχήματα ετησίως. Ο ιδρυτής της Xiaomi σκέφτεται προφανώς παρόμοια με τον Elon Musk της Tesla, ο οποίος είπε ότι η μάρκα του θα μπορούσε να παράγει έως και 20 εκατομμύρια οχήματα ετησίως σε 10 χρόνια.
Τον Σεπτέμβριο, η Xiaomi είχε ολοκληρώσει την κατασκευή του πρώτου της πρωτότυπου, που έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει το 2024. Πολύ λίγες λεπτομέρειες για το όχημα είναι γνωστές, αλλά θα μπορούσε να προσφερθεί με κατασκευή για 400 και 800 volt και με κυψέλες μπαταριών τύπου Blade της BYD ή Kirin της CATL.