Για δεκαετίες, ο Όμιλος Volkswagen τοποθετούσε ελαστικά 195/65R15 σε πολλά από τα αυτοκίνητά του. Σχεδόν σε όλα τα μοντέλα, ακόμη και στα βασικά, μέχρι που οι ζάντες 15 ιντσών έφυγαν από τη μόδα. Όπως συμβαίνει με πολλά ιδιόμορφα τεχνικά χαρακτηριστικά του Ομίλου VW, για αυτό την ευθύνη είχε ο Ferdinand Piech.
Την αποκάλυψη αυτή βρήκαμε στο βίντεο από τον B Sport, έναν YouTuber ο οποίος ευτυχώς ξεχωρίζει και μας εξηγεί γιατί η διάσταση ελαστικών 195/65R15 έμεινε για πολλά στις προδιαγραφές της VW. Ο Ferdinand Piech, εγγονός του σχεδιαστή του Beetle Ferdinand Porsche, ασχολήθηκε με τη μηχανική στην Audi τη δεκαετία του '70 και του '80 και ηγήθηκε της ανάπτυξης του καινοτόμου Audi 100 τρίτης γενιάς. Ο Piech πάντα παρατηρούσε τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και έψαχνε τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Έτσι βρήκε ένα μέγεθος τροχού που προτιμούσε η Mercedes για να έχει μία ισορροπία μεταξύ αεροδυναμικής/απόδοσης, με καλή ικανότητα μεταφοράς φορτίων. Αυτός ήταν ο τροχός 15 ιντσών. Επιπλέον με ελαστικά 195/65R15, τα κοντύτερα πλαϊνά τοιχώματα τους βελτίωναν την αίσθηση στο τιμόνι ενώ έκαναν καλύτερη την απόκριση στο χειρισμό.
Όταν αργότερα, ο Piech, έγινε Διευθύνων Σύμβουλος της Audi και συνειδητοποίησε ότι εάν η εταιρεία επέλεγε τους 15ριδες τροχούς, θα κατέληγε να αγοράζει περισσότερους από τη Mercedes ή τη BMW. Αυτό θα έδινε στην Audi μεγαλύτερο πλεονέκτημα με τους προμηθευτές, μειώνοντας το κόστος και αυξάνοντας τα κέρδη.
Σύντομα, στο σύνολό τους τα μοντέλα της Volkswagen, Seat, Skoda, ακόμη και μερικά μοντέλα της Audi «φορούσαν» ελαστικά 195/65R15 και μόνο οι σπορ εκδόσεις είχαν μεγαλύτερους τροχούς. Σε αυτό το σημείο, η εξοικονόμηση κόστους ήταν τεράστια, γεγονός που βοήθησε τον Piech να κάνει τη VW τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.