Η Volvo Cars και η Northvolt θα δημιουργήσουν από κοινού ένα κέντρο R&D στο Γκέτεμποργκ, ως τμήμα επένδυσης που φθάνει τις 30 δισεκατομμύρια Σουηδικές Κορώνες (SEK) για την ανάπτυξη και την κατασκευή μπαταριών. Το κέντρο R&D, που θα λειτουργήσει το 2022, θα δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας στο Γκέτεμποργκ και καθιστά τη Volvo Cars έναν από τους λίγους κατασκευαστές που κάνουν το σύνολο της διαδικασίας εξέλιξης και παραγωγής μπαταριών τμήμα του δυναμικού παραγωγής τους.
Σε συνέχεια της συνεργασίας που ανακοινώθηκε από τις δύο εταιρείες νωρίτερα το τρέχον έτος, η Volvo Cars και η Northvolt υπέγραψαν μία δεσμευτική συμφωνία για τη δημιουργία κοινοπραξίας με αντικείμενο την ανάπτυξη και τη βιώσιμη παραγωγή μπαταριών για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα Volvo επόμενης γενιάς.
Μετά τη δημιουργία του νέου κέντρου Έρευνας και Εξέλιξης (R&D) στο Γκέτεμποργκ, θα ακολουθήσει η κατασκευή ενός νέου εργοστασίου παραγωγής στην Ευρώπη. Αντικείμενό του θα είναι η παραγωγή προηγμένων μπαταριών επόμενης γενιάς, ειδικά εξελιγμένων για χρήση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα Volvo και Polestar επόμενης γενιάς. Η ακριβής τοποθεσία του εργοστασίου αναμένεται να επιβεβαιωθεί στις αρχές του 2022.
Το κέντρο R&D θα βρίσκεται κοντά στις εγκαταστάσεις Έρευνας και Εξέλιξης της Volvo Cars και στο υπάρχον campus καινοτομίας της Northvolt, το Northvolt Labs, στην πόλη Västerås (Βεστερός) της Σουηδίας. Η εγγύτητα θα διευκολύνει τις συνέργειες και θα αυξήσει την αποδοτικότητα, μέσω της ανάπτυξης τεχνολογιών για μπαταρίες.
Η συνεργασία θα εστιάζει στην εξέλιξη μπαταριών με γνώμονα τα αυτοκίνητα για τα οποία προορίζονται, ώστε να προσφέρουν στους οδηγούς Volvo τα χαρακτηριστικά που επιθυμούν, όπως η αυτονομία και οι σύντομοι χρόνοι φόρτισης. Η Volvo Cars συνεργάζεται με τη Northvolt για να δημιουργήσει ένα αληθινά ολοκληρωμένο (end-to-end) σύστημα μπαταριών, μέσω του οποίου θα αναπτύσσει και θα κατασκευάζει τις μπαταρίες η ίδια. Αυτή η κάθετη ενσωμάτωση είναι σημαντική, καθώς η μπαταρία είναι το εξάρτημα με το υψηλότερο κόστος σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ αντιπροσωπεύει μεγάλο τμήμα του αποτυπώματος άνθρακα.
Όσον αφορά το κοινό τους εργοστάσιο μπαταριών, η Volvo Cars και η Northvolt βρίσκονται στην τελική φάση μιας διαδικασίας επιλογής για την εξεύρεση κατάλληλης τοποθεσίας στην Ευρώπη. Το εργοστάσιο θα έχει ετήσια δυναμικότητα έως 50 γιγαβατώρες (GWh), προμηθεύοντας με μπαταρίες περίπου μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα ανά έτος. Η κατασκευή του θα ξεκινήσει το 2023, με επίτευξη παραγωγής σε μεγάλη κλίμακα το 2026, ενώ αναμένεται να απασχολεί έως 3.000 ανθρώπους.
Εκτός από τις συμφωνίες για την προμήθεια μπαταριών, η συνεργασία με τη Northvolt διασφαλίζει τις ευρωπαϊκές ανάγκες σε μπαταρίες, στόχος που αποτελεί τμήμα των φιλόδοξων σχεδίων της Volvo Cars για την ηλεκτροκίνηση. Έως τα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας, η εταιρεία στοχεύει το 50% των πωλήσεών της να προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ μέχρι το 2030 έχει στόχο να διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η συνεργασία με τη Northvolt είναι κλειδί για τη φιλοδοξία της Volvo Cars να γίνει ηγέτης στην κατηγορία των premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030. Επιπλέον, συνιστά ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση των ίδιων πόρων ανάπτυξης της Volvo Cars.