Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα γίνεται τόσο γρήγορα που ακόμη και οι μάρκες που έχουν χτίσει τη φήμη τους με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης αναγκάζονται να κάνουν τη μετάβαση. Ορισμένες πολιτείες και χώρες σχεδιάζουν να απαγορεύσουν οριστικά την πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, πιστεύει ότι αυτό είναι λάθος.
Μιλώντας σε μια εκδήλωση που έγινε στη Νέα Υόρκη στην οποία συμμετείχε το Reuters, ο Zipse τόνισε τα περιορισμένα υλικά που είναι διαθέσιμα για χρήση σε ηλεκτρικά οχήματα: «Όταν κοιτάτε την τεχνολογία που βγαίνει, την ώθηση των EV, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί γιατί ταυτόχρονα αυξάνετε την εξάρτηση σε πολύ λίγες χώρες». Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα θέματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη.
«Αν κάποιος δεν μπορεί να αγοράσει ένα EV για κάποιο λόγο, αλλά χρειάζεται ένα αυτοκίνητο, θα προτιμούσατε να του προτείνετε να συνεχίσει να οδηγεί το παλιό του αυτοκίνητο για πάντα; Εάν δεν πουλάτε πια κινητήρες εσωτερικής καύσης, κάποιος άλλος θα το κάνει», συνέχισε, και αυτό είναι κάτι που πρέπει να ληφθεί υπόψη, καθώς πολλοί πελάτες δεν είναι πρόθυμοι ή δεν μπορούν, να στραφούν στα ηλεκτρικά.
Ένας πιθανός αγοραστής ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να είναι πραγματικά ερωτευμένος με την ιδέα να αποκτήσει ένα EV ή ακόμα και ένα συγκεκριμένο μοντέλο EV, αλλά αν τύχει να νοικιάσει το σπίτι ή το διαμέρισμά του μπορεί να μην υπάρχει τρόπος να το φορτίσει. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει ένα εμπόδιο αν όχι να σταματήσει εντελώς την αναζήτηση, ενώ το κόστος είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας.
Αυτήν τη στιγμή, υπάρχουν πολύ λίγα φθηνά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στην αγορά. Οι αγοραστές που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά ένα όχημα αξίας των €30.000 ή και περισσότερο, θα έμεναν χωρίς εναλλακτικές επιλογές εάν έπρεπε να είναι ηλεκτρικό το νέο τους όχημα. Από την άλλη πλευρά, τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης έχον περισσότερες επιλογές με το κόστος να είναι λιγότερο από τα €20.000. Έχοντας υπόψη αυτούς τους παράγοντες, τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης φαίνεται να έχουν θέση στην αγορά για τουλάχιστον τα επόμενα χρόνια.
Ταυτόχρονα, ορισμένα από αυτά τα ζητήματα μπορούν να επιλυθούν κατά τη διάρκεια του ίδιου χρονοδιαγράμματος. Για παράδειγμα, η Chevrolet έχει δεσμευτεί να βοηθήσει τους αγοραστές EV να εγκαταστήσουν φορτιστές στα σπίτια τους και σχεδιάζει να γίνει μια πλήρως ηλεκτρική μάρκα μέχρι το 2035, ενώ η Ford σχεδιάζει το ήμισυ των πωλήσεων οχημάτων της να είναι ηλεκτρικά έως το 2030 και έχει κάνει μεγάλες επενδύσεις στην υποδομή φόρτισης .