Η Koc Holding και η Stellantis NV ανακοίνωσαν την επέκτασης της υπάρχουσας κοινοπραξίας με την Tofas και ενίσχυσης των δυνατοτήτων των δραστηριοτήτων της στην Τουρκία. Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής συμφωνίας που υπογράφηκε, η Tofas θα αποκτήσει ολόκληρο το μετοχικό κεφάλαιο της Stellantis Otomotiv Pazarlama AS, της εταιρείας διανομής Stellantis Turkiye. Ως αποτέλεσμα, όλες οι μάρκες Stellantis που υπάρχουν στην αγορά της Τουρκίας (Alfa Romeo, Fiat, Citroen, DS Automobiles, Jeep, Maserati, Opel και Peugeot) θα διανέμονται από την Tofas.
Η συγκέντρωση όλων των δραστηριοτήτων στην Τουρκία κάτω από μια ενιαία οντότητα που υποστηρίζεται από δύο ισχυρούς μετόχους όχι μόνο θα επιτρέψει άνευ προηγουμένου συνέργειες σε εμπορικές δραστηριότητες, έρευνα/εξέλιξη και παραγωγή, αλλά θα ανοίξει επίσης το δρόμο για την προσφορά περισσότερων προϊόντων και υπηρεσιών στους Τούρκους καταναλωτές. Νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες είναι επίσης στον ορίζοντα για περαιτέρω βελτίωση των δυνατοτήτων της Tofas.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Koc Holding, Λεβέντ Τσακίρογλου, δήλωσε: «Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να παίζουμε τον ρόλο μας στην επούλωση των πληγών της καταστροφής του σεισμού της 6ης Φεβρουαρίου στην Τουρκία, καθώς προσπαθούμε να συνέλθουμε από τον πόνο που προκάλεσε το συμβάν. Ως Koc Group, έχουμε μια ισχυρή δέσμευση να επενδύσουμε στη χώρα μας, πιστεύοντας ότι η νέα συμφωνία θα βοηθήσει επίσης να ξεπεραστεί αυτή η δύσκολη περίοδος. Θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητα της Τουρκίας στην αυτοκινητοβιομηχανία μέσω της προστιθέμενης αξίας που θα δημιουργηθεί».
«Η Τουρκία διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στο Dare Forward 2030, το μακροπρόθεσμο στρατηγικό μας σχέδιο, καθώς πιέζουμε να επιτύχουμε ένα ηγετικό μερίδιο αγοράς στη Μέση Ανατολή και την Αφρική», δήλωσε ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares.
Η συμφωνία αναφέρει επίσης ότι:
- Η Stellantis θα αναθέσει την παραγωγή του μοντέλου «K0» στην Tofas, τόσο σε εκδόσεις μεσαίου μεγέθους, ελαφρού επαγγελματικού όσο και επιβατικού αυτοκινήτου, που έχει προγραμματιστεί για πέντε μάρκες με στόχο την έναρξη παραγωγής από τις αρχές του 2025.
- Η τρέχουσα παραγωγή Doblo σχεδιάζεται να συνεχιστεί μέχρι την έναρξη των εργασιών στις γραμμές παραγωγής του μοντέλου «K0» τον Ιούλιο του 2023.
- Η παραγωγή του Fiat Egea/Tipo παρατείνεται έως το τέλος του 2025.
Το νέο σύμφωνο συνεργασίας, το οποίο υπόκειται σε απαραίτητες ρυθμιστικές εγκρίσεις συμπεριλαμβανομένης της έγκρισης των αρμόδιων αρχών ανταγωνισμού, αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2023.