Οι Kimi Räikkönen και Antonio Giovinazzi, οδηγοί της ομάδας της Formula 1 “Alfa Romeo Racing – ORLEN”, συμμετείχαν στις δοκιμές εξέλιξης των νέων super sedan της Alfa Romeo, των Giulia GTA και GTAm. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στο φημισμένο κέντρο δοκιμών του Balocco, όπου από τη δεκαετία του 1960 έχουν εξελιχθεί όλα τα μοντέλα της Alfa Romeo. Οι οδηγοί της Formula 1 είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν δοκιμές στο όριο και να προσφέρουν τις πολύτιμες παρατηρήσεις τους. Η ενημέρωση των οδηγών και οι συζητήσεις για τις ρυθμίσεις των αυτοκινήτων πραγματοποιήθηκαν στο εργαστήριο της “Autodelta”, του ιστορικού αγωνιστικού τμήματος της Alfa Romeo.
Με τεχνογνωσία από την F1 το πρόγραμμα GTA
Όπως μπορεί να δει κανείς στο αποκλειστικό video με πλάνα από την ιστορική πίστα, γνωστή και ως “Alfa Romeo Track”, ο Παγκόσμιο Kimi Räikkönen και ο νεαρός Antonio Giovinazzi συνεργάστηκαν στενά με τους μηχανικούς εστιάζοντας σε συγκεκριμένες τεχνικές παρατηρήσεις για τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης και της πρόσφυσης. Για την ολοκλήρωση των ρυθμίσεων, οι οδηγοί της Formula 1 ανέλυσαν τις αλλαγές που έγιναν και έδωσαν τη δική τους άποψη μετά τη δοκιμή στην πίστα, έτσι ώστε να δοθεί μια ολοκληρωμένη εκτίμηση της συμπεριφοράς των οχημάτων.
Ο Giovinazzi εστίασε, τόσο τα νέα εξαρτήματα από ανθρακονήματα, όσο και στις τεχνικές λύσεις, όπως τους τροχούς με το κεντρικό μπουλόνι, οι οποίοι προς το παρόν τοποθετούνται σε ειδικούς τροχούς για τις δοκιμές και θα αντικατασταθούν στη συνέχεια από νέους με το κλασσικό σχέδιο της Alfa Romeo με τις 5 στρογγυλές οπές που παρουσιάστηκαν στο πρωτότυπο GTAm. «Είναι πολύ ωραίο να βλέπεις τις βελτιώσεις που κάναμε στα αυτοκίνητα σήμερα», δήλωσε ο Antonio GIovinazzi στο τέλος των δοκιμών. Από την πλευρά του, ο Kimi Räikkönen, συνεργάστηκε με το τμήμα αεροδυναμικής για τα νέα στοιχεία που τοποθετήθηκαν στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, αλλά και τη ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή. Παράλληλα ο Φιλανδός εξέτασε τη συνολική ισορροπία του αυτοκινήτου και τον τρόπο που αυτή βελτιώθηκε χάρη στα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα, αλλά και το κάλυμμα στο πάτωμα του αμαξώματος. «Είναι ένας τέλειος συνδυασμός για χρήση στο δρόμο, αλλά και στην πίστα», σχολίασε ο Kimi.
Νέα τεχνικά χαρακτηριστικά και υλικά για την αεροδυναμική και το κράτημα
Η Alfa Romeo, εμπιστεύτηκε την παραγωγή των περισσότερων στοιχείων από αναθρακονήματα των GTA και GTAm που επηρεάζουν την αεροδυναμική απόδοση στην Sauber Engineering. Αυτά περιλαμβάνουν το νέο εμπρός προφυλακτήρα, τις πλαϊνές ποδιές και τις αεροτομές των GTA και GTAm. Στην περίπτωση της Giulia GTAm –χάρη στα ρυθμιζόμενα εμπρός και πίσω στοιχεία- η αεροδυναμική απόδοση μπορεί να προσαρμοστεί σε κάθε διαδρομή σύμφωνα με τις απαιτήσεις του οδηγού. Η έρευνα στην αεροδυναμική σήραγγα επεκτάθηκε και στο πάτωμα του αυτοκινήτου, το οποίο –όπως και στην περίπτωση της Giulia Quadrifoglio- είναι πλήρως καλυμμένο. Οι GTA και GTAm επωφελούνται από ένα νέο πίσω διαχύτη, μέσω του οποίου αυξάνεται η παραγωγή αρνητικής άνωσης, με όφελος στο κράτημα στις υψηλές ταχύτητες. Στην Giulia GTAm, τα επιπλέον στοιχεία προσφέρουν εντυπωσιακά υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης, η οποία είναι 2 φορές μεγαλύτερη σε σχέση με εκείνη της GTA και 3 φορές μεγαλύτερη από εκείνη της Giulia Quadrifoglio που αποτελεί ήδη το σημείο αναφοράς στην κατηγορία.
Η πολύτιμη τεχνογνωσία της Sauber Engineering
Το πρόγραμμα Giulia GTA επωφελείται από την μακρά σχέση με την Sauber Group AG και την κοινή τεχνογνωσία που έχουν αναπτύξει με την Alfa Romeo στους τομείς της μηχανολογίας και την αεροδυναμικής.
To Sauber Group διαθέτει 50 χρόνια εμπειρίας στους αγώνες, 27 εκ των οποίων έχει συμμετοχή και στην Formula 1. Η εμπειρία της στην κατασκευή τμημάτων από ανθρακονήματα και στα στοιχεία αεροδυναμικής είναι ανεκτίμητη. Η Ελβετική ομάδα αποτελεί έναν από τους λίγους κατασκευαστές στην Formula 1 που διαθέτουν δική τους αεροδυναμική σήραγγα. Η εγκατάσταση που βρίσκεται στο Hinwil της Ελβετίας, είναι μια από τις πλέον προηγμένες στην Ευρώπη, ενώ σε συνδυασμό με τη δυνατότητα παραγωγής δοκιμαστικών εξαρτημάτων σε πολύ μικρό χρόνο μειώνει σημαντικά το χρόνο εξέλιξης από το σχεδιασμό έως το τελικό προϊόν.
Η έμπνευση: H Giulia GTA του 1965
Η αναβίωσης της GiuliaGTA, τόσο σε τεχνικό, όσο και γενικότερο επίπεδο αντλεί έμπνευση από την GiuliaGTA, την “GranTurismoAlleggerita” του 1965 που εξελίχθηκε από την Autodelta, με βάση την GiuliaSprintGT. Η νέα, περιορισμένης παραγωγής, AlfaRomeoGiuliaGTA προέρχεται από την GiuliaQuadrifoglio. Εφοδιάζεται με μια αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα V6 Bi-Turboτων 2,9 λίτρων της AlfaRomeo με απόδοση που φτάνει πλέον τους 540 ίππους, ενώ η πιο «σκληροπυρηνική» έκδοση GTAm, χάρη και στη μείωση του βάρους κατά 100 κιλά, διαθέτει την κορυφαία αναλογία ισχύος-βάρους των 2,82κιλών/ίππο.