Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Renault |
Μοντέλο | R5 |
Power Train | Electric |
Τον Ιανουάριο του 2021, η Renault σηματοδότησε την επιστροφή του εμβληματικού της «5» με ένα ομώνυμο concept που έδωσε τις πρώτες εικόνες ενός πλήρως ηλεκτρικού σουπερμίνι. Ενόψει του ντεμπούτου του μοντέλου παραγωγής το επόμενο έτος, η Γαλλική μάρκα δίνει στη δημοσιότητα ορισμένες τεχνικές προδιαγραφές του. Θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-B EV της συμμαχίας Renault Nissan Mitsubishi (CMF Common Module Family, «B» για το B-segment και EV για ηλεκτρικά οχήματα) και θα δανείζεται έως και το 70% των εξαρτημάτων του από το Clio.
Η χρήση του υπάρχοντος υλικού θα βοηθήσει τη Renault να μειώσει το κόστος παραγωγής κατά 30% σε σύγκριση με το Zoe, του οποίου δεν θα συνεχιστεί η παραγωγή του. Μια σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο μικρών ηλεκτρικών είναι ο αριθμός των μονάδων μπαταρίας. Το 5αρι έχει μόλις τέσσερις μεγάλες μονάδες τοποθετημένες σε μία επιφάνεια, ενώ το Zoe χρησιμοποιεί 12 μικρότερες μονάδες.
Κάτι τέτοιο θα επιτρέψει στους μηχανικούς να κόψουν 15 κιλά βάρος. Υπόσχονται επίσης περισσότερη διαθέσιμη ενέργεια και αυξημένη ακαμψία στο κάτω μέρος του αμαξώματος ενσωματώνοντας καλύτερα την μπαταρία στην πλατφόρμα γύρω από αυτό. Το πιο δυνατό δάπεδο θα μειώσει τα επίπεδα θορύβου, κραδασμών και σκληρότητας.
Επιπλέον η Renault σκοπεύει να δώσει στο νέο «5» μια πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, κάτι που είναι σπάνιο στην κατηγορία Β (supermini). Ας μην ξεχνάμε ότι η Alpine επιβεβαίωσε ότι θα λανσάρει τη δική της έκδοση του αναγεννημένου R5 και θα εκμεταλλευτεί πλήρως την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση για να κάνει το ηλεκτρικό μικρομεσαίο ένα hot hatch. Η μπαταρία θα τοποθετηθεί κάτω από το πάτωμα για να χαμηλώσει το κέντρο βάρους, κάνοντας το σύνολο πιο ευέλικτο.
Η Renault δεν έχει ανακοινώσει τίποτα για την ισχύ του προς το παρόν, αναφέροντας μόνο ότι το R5 θα χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα με τεχνολογία που προέρχεται από το Megane E-Tech Electric. Επίσης θα έχει μια νέα εσωτερική αρχιτεκτονική που όχι μόνο θα μειώσει το μέγεθος του κινητήρα αλλά και το βάρος του.
Εν τω μεταξύ, οι πρώτες κατασκοπευτικές φωτογραφίες δείχνουν το R5 μεταμφιεσμένο σε… Clio. Η Renault δοκιμάζει εννέα οχήματα στη βόρεια Ευρώπη αλλά και στην περιοχή του Παρισιού και της Νορμανδίας. Εκεί η Renault διαθέτει 35 διαδρομές που 60 χιλιόμετρα, 42 γραμμές δοκιμών, δύο αεροσήραγγες και τουλάχιστον 18 θαλάμους ιδιαίτερων συνθηκών.