Η HIF Global LLC είναι μια εταιρεία holding, που αναλαμβάνει διεθνώς ενεργά προγράμματα κατασκευής εγκαταστάσεων παραγωγής eFuel και κατασκευάζει το πιλοτικό εργοστάσιο Haru Oni eFuel στην Punta Arenas της Χιλής. Η Porsche άνοιξε το έδαφος στη μονάδα παραγωγής eFuel τον Σεπτέμβριο, η οποία είναι σχεδόν χωρίς εκπομπές ρύπων, χάρη στην πράσινη ενέργεια που χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία της. Η Siemens Energy και η ExxonMobil έχουν επίσης υπογράψει ως εταίροι για το έργο. Άλλοι επενδυτές στο HIF Global περιλαμβάνουν τη χιλιανή εταιρεία Andes Mining & Energy (AME) και τις αμερικανικές εταιρείες EIG, Baker Hughes Company και Gemstone Investments. Τα πρόσθετα επενδυτικά χρήματα θα χρησιμοποιηθούν για επενδύσεις σε εγκαταστάσεις παραγωγής eFuel σε χώρες πλούσιες σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η Χιλή, η Αυστραλία και οι Ηνωμένες Πολιτείες.
«Τα eFuels συμβάλλουν σημαντικά στην προστασία του κλίματος και συμπληρώνουν την στροφή μας στην ηλεκτροκίνηση με ουσιαστικό τρόπο. Επενδύοντας στη βιομηχανική παραγωγή eFuel, η Porsche επεκτείνει περαιτέρω τη δέσμευσή της για βιώσιμη κινητικότητα. Συνολικά, η επένδυσή μας στην ανάπτυξη και την παροχή αυτής της καινοτόμου τεχνολογίας ανέρχεται σε περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια», λέει η Barbara Frenkel, μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου Προμηθειών της Porsche AG.
Η Porsche εργάζεται για την παραγωγή eFuel εδώ και αρκετό καιρό, με επιτυχημένες δοκιμές στο εργαστήριο και στην πίστα να έχουν ολοκληρωθεί. Για να φτιάξει το eFuel, το εργοστάσιο χωρίζει το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο χρησιμοποιώντας ηλεκτρολύτες που τροφοδοτούνται από την ενέργεια του ανέμου. Το υδρογόνο στη συνέχεια συνδυάζεται με CO2 που φιλτράρεται από τον αέρα για να δημιουργήσει συνθετική μεθανόλη που μπορεί να μετατραπεί σε eFuel. Το eFuel που βασίζεται στην ηλεκτρική ενέργεια επιτρέπει τη λειτουργία των κινητήρων εσωτερικής καύσης σχεδόν χωρίς CO2. Το eFuel που παράγεται στο εργοστάσιο της Χιλής θα χρησιμοποιηθεί πρώτα στις προσπάθειες της Porsche στον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε πρώτη φάση και σε δεύτερη, ελπίζουν να προχωρήσουν στη χρήση του για την αρχική τροφοδοσία στο εργοστάσιο και στα κέντρα Porsche Experience. Η Porsche αναμένει ότι η παραγωγή του καυσίμου θα ξεκινήσει στα μέσα του 2022.