Τα στατιστικά στοιχεία της ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) έδειξε πως υπήρξε μείωση κατά 6,1% στην αγορά της Ευρώπης τον προηγούμενο μήνα συγκριτικά με τον Σεπτέμβριο του 2023. Ωστόσο, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τον μήνα Σεπτέμβριο ήταν πάνω από τις πωλήσεις των βενζινοκίνητων και των πετρελαιοκίνητων μοντέλων, ενώ αυξημένη ήταν η ζήτηση τους σε σχέση με τον περσινό Σεπτέμβριο. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων ξεπέρασαν τις 213.443, ενώ αντίστοιχα τον Σεπτέμβριο του 2023 είχαν πωληθεί 187.403 ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη, δηλαδή παρατηρήθηκε αύξηση της τάξης του 13,9%.
Επίσης αύξηση παρατηρήθηκε στα HEV μοντέλα κατά 12,3%, με τις πωλήσεις τους τον φετινό Σεπτέμβριο να φτάνουν τις 377.168 έναντι των 335.842 στο αντίστοιχο διάστημα του περσινού έτους. Αντίθετα, μείωση παρατηρήθηκε στις πωλήσεις των plug-in υβριδικών αυτοκίνητων κατά 11,7%, καθώς οι πωλήσεις του Σεπτεμβρίου του 2023 ανέρχονταν στις 92.073, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2024 περιορίστηκαν στις 81.321.
Λαμβάνοντας υπόψιν τον πληθυσμό της κάθε χώρας που ανήκει στην Ε.Ε. και συγκρίνοντας τον περσινό με τον φετινό Σεπτέμβριο, μεγαλύτερη ζήτηση των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων παρατηρήθηκαν στις αγορές της Ισπανίας (69,9%), της Πορτογαλίας (43,9%), του Βελγίου (32,8%), της Ιταλίας (30%) και του Ηνωμένου Βασιλείου (24,4%), ενώ στην χώρα μας οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14,6%, καθώς πωλήθηκαν 865 BEV μοντέλα πριν ένα μήνα συγκριτικά με τον περσινό Σεπτέμβριο όπου οι πωλήσεις έφταναν τις 755. Η Γερμανία και η Αυστρία επίσης είχαν μια μικρή άνοδο στις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της τάξης του 8,7% και του 3,9% αντίστοιχα. Η Ρουμανία και η Φινλανδία ήταν οι δύο χώρες με την μεγαλύτερη μείωση ως προς την ζήτηση αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων με 56,3% και 38,7% αντίστοιχα. Έκπληξη αποτελεί το γεγονός πως σε μία από τις μεγαλύτερες χώρες της Ευρώπης, στην Γαλλία, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 6,3%.
Ως προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες για το ίδιο χρονικό διάστημα, η Tesla ήταν η δημοφιλέστερη επιλογή με αύξηση 31,2%, με την Volvo και το BMW Group να ακολουθούν στο 18,1% και στο 7,6%, ενώ μικρή αύξηση παρατηρήθηκε με τις πωλήσεις του VW Group κατά 0,3%. Από την άλλη πλευρά, την μεγαλύτερη απώλεια σημείωσε η Stellantis, καθώς είδε τις πωλήσεις των μοντέλων της να πέφτουν κατά 27,1%. Η Mazda και η Nissan ήταν οι άλλες δύο αυτοκινητοβιομηχανίες με χαμηλότερη ζήτηση στην Ευρώπη της τάξης του 24% και του 20,8% αντίστοιχα.