Η νέα στρατηγική της Honda

Η νέα στρατηγική της Honda

Η Honda Motor Co., Ltd. πραγματοποίησε μία συνέντευξη τύπου για τις πρωτοβουλίες της στον τομέα εξηλεκτρισμού οχημάτων με τα ανώτερα διοικητικά στελέχη της Honda, τον Τoshihiro Mibe,      Director, President & Representative Executive Officer, τον Kohei Takeuchi,Director, Executive Vice President & Representative Executive Officer και από τον Shinji Aoyama, Senior Managing Executive Officer.

Πρωτοβουλίες της Honda για την ηλεκτροκίνηση 

Η Honda προσπαθεί να είναι μία εταιρεία η οποία λειτουργεί ως πηγή ‘δύναμης’ υποστηρίζοντας παγκοσμίως όλους τους ανθρώπους που αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες,  βοηθώντας τους να επεκτείνουν τις δυνατότητές τους. Για το σκοπό αυτό, η Honda προσπαθεί να υλοποιήσει “τη χαρά και την ελευθερία της κινητικότητας” επιδιώκοντας “μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.” 

Ισχυροποίηση των υφιστάμενων επιχειρήσεων 

Τα τελευταία χρόνια, η Honda έχει αναπτύξει διάφορες πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση “ισχυροποίησης των υφιστάμενων δραστηριοτήτων της” και “προετοιμασίας για νέα ανάπτυξη” και οι πρωτοβουλίες αυτές έχουν αρχίσει να δείχνουν θετικά αποτελέσματα στους τομείς των προϊόντων, των επιχειρήσεων και των νέων τεχνολογιών. Η δομή του τομέα αυτοκινήτων της Honda έχει σημειώσει σταθερή πρόοδο. Αυτή τη στιγμή, ο συνολικός αριθμός εκδόσεων σε επίπεδο εξοπλισμού και επιλογών για τα παγκόσμια μοντέλα έχει μειωθεί σε κάτω από το μισό από αυτόν του 2018 (Στόχος: μείωση στο ένα τρίτο μέχρι το 2025). 

Σε ό,τι αφορά το κόστος που σχετίζεται με την παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων, η Honda βρίσκεται σε καλό δρόμο για να πετύχει το στόχο μείωσης κατά 10%, συγκριτικά με το κόστος που καταγράφηκε το 2018. Η Honda θα συνεχίσει να επιταχύνει τις προσπάθειές της για τη δημιουργία πόρων ενισχύοντας τις υφιστάμενες επιχειρήσεις της και επενδύοντας αυτούς τους πόρους στην ηλεκτροκίνηση και την προετοιμασία για νέα ανάπτυξη.

Η νέα στρατηγική της Honda 

Μοναδική προσέγγιση Honda 

Ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μονάδων ισχύος στον κόσμο με ετήσιες πωλήσεις περίπου 30 εκατομμυρίων προϊόντων κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένων μοτοσυκλετών, αυτοκινήτων, προϊόντων ηλεκτρικής ενέργειας, εξωλέμβιων μηχανών και αεροσκαφών, η Honda στοχεύει να επιτύχει ανθρακική ουδετερότητα για όλα τα προϊόντα και τις εταιρικές δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχει μέχρι το 2050, προσπαθώντας να εξαλείψει τις εκπομπές άνθρακα από τις πηγές ενέργειας σε μία ευρεία ποικιλία προϊόντων. Για το σκοπό αυτό, η Honda πιστεύει ότι είναι απαραίτητη μία πολύπλευρη και πολυδιάστατη προσέγγιση, και όχι απλά η αντικατάσταση των κινητήρων με μπαταρίες. 

Συμπεριλαμβανομένης της χρήσης των ανταλλάξιμων μπαταριών και του υδρογόνου καθώς και του εξηλεκτρισμού των αυτοκινήτων, η Honda θα προσφέρει ποικίλες λύσεις για όλα της τα προϊόντα κινητικότητας ανάλογα με τον τρόπο που οι πελάτες χρησιμοποιούν τα προϊόντα σε διάφορες χώρες και περιοχές. Επιπλέον, με τη συνδεδεμένη πλατφόρμα που συνδέει όλα αυτά τα στοιχεία, η Honda θα αναβαθμίσει την άνεση και την απόδοση της κοινωνίας συνολικά. 

Η νέα στρατηγική της Honda 

Οργανωτικές αλλαγές που έγιναν για την ενίσχυση του τομέα ηλεκτροκίνησης 

Στο παρελθόν, η δομή της Honda ήταν διαμορφωμένη με βάση τα προϊόντα, δηλαδή τις μοτοσυκλέτες, τα αυτοκίνητα και τα προϊόντα ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, ξεκινώντας από το τρέχον οικονομικό έτος, οι τομείς της τεχνολογίας που θα αποτελέσουν τον πυρήνα της μελλοντικής ανταγωνιστικότητας της Honda έχουν μετακινηθεί από τους αντίστοιχους προϊοντικούς επιχειρηματικούς οργανισμούς και έχουν συνδυαστεί στο πλαίσιο του νεοσύστατου Business Development Operations. Τέτοιοι βασικοί τομείς είναι: εξηλεκτρισμένα προϊόντα και υπηρεσίες, μπαταρίες, ενέργεια, Mobile Power Pack, υδρογόνο και λογισμικό/συνδεδεμένες τεχνολογίες που συνδέουν όλους τους βασικούς τομείς. Με αυτή την αλλαγή, η Honda θα επιταχύνει την ταχύτητα με την οποία μπορεί να κινηθεί και θα αυξήσει την επίδραση της διατομεακής συνέργειας μεταξύ των προϊόντων της.

Στρατηγική προμήθειας μπαταριών 

Η βασική πρόκληση στην εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η παγκόσμια προμήθεια μπαταριών. Η Honda υιοθετεί δύο βασικές προσεγγίσεις στη στρατηγική προμήθειας μπαταριών. Η Honda θα εξασφαλίσει σταθερή προμήθεια μπαταριών ιόντων λιθίου σε κάθε περιοχή ενισχύοντας τις εξωτερικές συνεργασίες της.

Η Honda θα επιταχύνει περαιτέρω την ανεξάρτητη έρευνά της στις μπαταρίες επόμενης γενιάς. Για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης που αυτή τη στιγμή είναι υπό εξέλιξη, η Honda αποφάσισε να δημιουργήσει μία πιλοτική γραμμή επενδύοντας περίπου 315 εκατομμύρια ευρώ, με στόχο να την καταστήσει λειτουργική την Άνοιξη του 2024. Η Honda στοχεύει να υιοθετήσει την επόμενη γενιά μπαταριών της σε μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2020.

Η νέα στρατηγική της Honda

Ενίσχυση των τομέων συνδεδεμένων / software τεχνολογιών 

Η Honda προσπαθεί να προσφέρει μεγαλύτερη αξία όχι μόνο με το καθένα από τα προϊόντα της, αλλά και όταν διάφορα προϊόντα Honda διασυνδέονται και πέραν των προϊοντικών πεδίων τους. Το κλειδί για την επίτευξη μιας τέτοιας διασύνδεσης είναι οι τεχνολογίες και τα πλαίσια, όπου η Honda τοποθετεί τα εξηλεκτρισμένα προϊόντα της ως “τερματικά” και συνδέει την ενέργεια και τις πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες σε κάθε προϊόν με τους χρήστες τους και την κοινωνία. Ως εκ τούτου, η Honda θα εργαστεί για τη δημιουργία μιας διατομεακής συνδεδεμένης πλατφόρμας, που θα δημιουργήσει νέα αξία για τους πελάτες της. 

Στους τομείς τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών, του λογισμικού και των συνδεδεμένων τεχνολογιών για την επιτάχυνση των προσπαθειών ανάπτυξης της, η Honda θα επιδιώξει να αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες εξέλιξης που θα περιλαμβάνουν την ενίσχυση στρατολόγησης προσωπικού εκτός της Honda.

Η Honda θα προϋπολογίσει περίπου 58 δισεκατομμύρια ευρώ για δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης. Από όλους τους τομείς R&D, η Honda σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 36 δισεκατομμύρια ευρώ στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και του λογισμικού. Η Honda θα είναι ενεργή επενδύοντας σε startups με προηγμένες τεχνολογίες και επιχειρηματικά μοντέλα υψηλών δυνατοτήτων σε κλίμακα 73 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, γεγονός που θα επεκτείνει τη γκάμα των τεχνολογιών και των επιχειρήσεων της Honda.

Η νέα στρατηγική της Honda

Σπορ μοντέλα 

Παράλληλα με τις προκλήσεις στο δρόμο για την ανθρακική ουδετερότητα και την ηλεκτροκίνηση, η Honda ανέκαθεν είχε το πάθος να προσφέρει απόλαυση στους πελάτες της. Η “χαρά της οδήγησης” θα αποτελεί συστατικό των μοντέλων μας ακόμα και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, και η Honda θα παρουσιάσει σε όλο τον κόσμο δύο σπορ μοντέλα, μία ειδική έκδοση και ένα μοντέλο ναυαρχίδα, που θα ενσαρκώνουν το παγκόσμιο σπορ πνεύμα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Honda.