Η νέα S-Class χρησιμοποιεί την ψηφιακή τεχνολογία, για να ανταποκρίνεται με ενσυναίσθηση στις ανάγκες και τις επιθυμίες του οδηγού και των επιβατών της. Η δεύτερη γενιά του MBUX (Mercedes-Benz User Experience) εγκαινιάζεται στη νέα S-Class. Άλλο ένα ορόσημο είναι διεπαφή μεταξύ οδηγού, επιβατών και αυτοκινήτου: υπάρχουν έως πέντε οθόνες μερικές εκ των οποίων διαθέτουν τεχνολογία OLED. Με το πάτημα ενός κουμπιού, η νέα τρισδιάστατη οθόνη οδηγού προσφέρει, για πρώτη φορά, καλύτερη αντίληψη του γύρω χώρου με ρεαλιστικό, τρισδιάστατο οπτικά αποτέλεσμα, χάρη στην καταγραφή της κίνησης των ματιών.
Αντίστοιχα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό είναι η πολύ μεγάλη οθόνη Head-up με περιεχόμενα επαυξημένης πραγματικότητας. Για παράδειγμα, κατά την πλοήγηση, προβάλλονται στη λωρίδα κυκλοφορίας εικονικά κινούμενα βέλη αλλαγής κατεύθυνσης με μεγάλη ακρίβεια. Χρησιμοποιώντας κάμερες στη μονάδα χειριστηρίων οροφής και αλγόριθμους μάθησης, το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης MBUX Interior Assist αναγνωρίζει και προβλέπει επιθυμίες και προθέσεις των επιβατών. Για να το κάνει αυτό, ερμηνεύει την κατεύθυνση του κεφαλιού, τις κινήσεις των χεριών και τη γλώσσα του σώματος, και ανταποκρίνεται με αντίστοιχες λειτουργίες του οχήματος. Για παράδειγμα, αν ο οδηγός στρέψει το βλέμμα προς το πίσω παρμπρίζ, το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης ανοίγει αυτόματα το ρολό σκίασης.
Ο ενεργός ατμοσφαιρικός φωτισμός, με περίπου 250 LED, έχει πλέον ενσωματωθεί στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και έχει τη δυνατότητα να επισημαίνει οπτικά τις προειδοποιήσεις. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα ανταπόκρισης κατά τον χειρισμό του συστήματος κλιματισμού ή του φωνητικού βοηθού «Hey Mercedes». Το τελευταίας γενιάς πακέτο υποβοήθησης οδήγησης διαθέτει πολλές και νέες λειτουργίες. Ένα παράδειγμα είναι η προνοητική συμμόρφωση με τα όρια ταχυτήτων. Οι νέες ενδείξεις υποβοήθησης στη οθόνη του οδηγού δείχνουν με σαφήνεια την αρχή λειτουργίας των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης σε προβολή πλήρους οθόνης. Στην περίπτωση σφοδρής μετωπικής σύγκρουσης, ο πίσω μετωπικός αερόσακος (προαιρετικά για την S-Class με μακρύ μεταξόνιο) μπορεί να μειώνει σημαντικά το φορτίο που επενεργεί στο κεφάλι και τον αυχένα των επιβατών στις πίσω εξωτερικές θέσεις που φορούν ζώνη ασφαλείας.
Ο μετωπικός αερόσακος για τους πίσω επιβάτες φουσκώνει εξαιρετικά ήπια χάρη στην καινοτόμα, κυλινδρική δομή μου. Χάρη στο (προαιρετικό) σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, η S-Class διαθέτει δυνατότητες ελιγμών που συναντά κανείς στα αυτοκίνητα compact μέσα στην πόλη. Η γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα μπορεί να φτάσει έως και τις 10 μοίρες. Ακόμα και στην S-Class με το μακρύ μεταξόνιο και τετρακίνηση, ο κύκλος στροφής έχει μειωθεί κατά 1,9 μέτρα φτάνοντας κάτω από τα 10,9 μέτρα.
Περισσότερα από 50 ηλεκτρονικά εξαρτήματα της νέας S-Class μπορούν να ενημερώνουν το λογισμικό τους ασύρματα (over the air - OTA). Ορισμένα από αυτά είναι το σύστημα infotainment MBUX, η οθόνη οδηγού, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και τα συστήματα φωτισμού MULTIBEAM LED και DIGITAL LIGHT. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στον πελάτη να εξοικονομεί χρόνο από περιττές επισκέψεις στο συνεργείο για τέτοιους λόγους. Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει πάντα την τελευταία ενημέρωση λογισμικού, ώστε να είναι εξοπλισμένο για νέες λειτουργίες. Προϋπόθεση για τις ασύρματες ενημερώσεις αποτελεί πάντα η συναίνεση του χρήστη.
Σε περίπτωση κινδύνου πλευρικής σύγκρουσης με άλλο όχημα, η (προαιρετική) ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL μπορεί να ανασηκώσει το αμάξωμα του οχήματος μέσα σε λίγα δέκατα του δευτερολέπτου. Πρόκειται για μία νέα λειτουργία του συστήματος PRE-SAFE Impulse Side: μπορεί να μειώνει τα φορτία που ασκούνται στους επιβάτες, επειδή οι δυνάμεις της σύγκρουσης διοχετεύονται προς τα ιδιαίτερα ανθεκτικά στοιχεία του αμαξώματος που βρίσκονται στο κάτω τμήμα του οχήματος. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2021, αναμένεται ότι η S-Class θα είναι έτοιμη για αυτοματοποιημένη υπό συνθήκες οδήγηση με τον νέο (προαιρετικό) σύστημα DRIVE PILOT όταν υπάρχει πυκνή κυκλοφορία ή συμφόρηση σε ενδεδειγμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία. Το σύστημα αυτό αφαιρεί την πίεση της οδήγησης από τον οδηγό και του επιτρέπει να ασχολείται με άλλες δραστηριότητες, όπως να σερφάρει στο διαδίκτυο ή να διαβάζει και να απαντά σε email με το In-Car Office, ώστε να κερδίζει χρόνο.
Η επαναστατική τεχνολογία προβολέων DIGITAL LIGHT (προαιρετικά) προσφέρει εντελώς νέες λειτουργίες, όπως η προβολή βοηθητικών ενδείξεων ή προειδοποιητικών συμβόλων στο οδόστρωμα. Το DIGITAL LIGHT διαθέτει μία μονάδα φωτισμού σε κάθε προβολέα αποτελούμενη από τρεις πανίσχυρες λυχνίες LED των οποίων το φως διαθλάται και κατευθύνεται από 1,3 εκατομμύρια μικρό-κάτοπτρα. Συνεπώς, η ανάλυση υπερβαίνει τα 2,6 εκατομμύρια pixel ανά όχημα. Oι παραγγελίες για τη νέα S-Class ξεκινούν από τα μέσα Σεπτεμβρίου 2020. Η παρουσίασή της στις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2021.