Η μελωδία του flat-8!

Η μελωδία του flat-8!

Όταν μιλάμε για αγωνιστικούς θρύλους της Porsche από το παρελθόν, συνήθως σκεφτόμαστε τέρατα όπως οι 917, 936 και 956. Και αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, επειδή αυτά τα αυτοκίνητα (συμπεριλαμβανομένης της εξέλιξης 962 της 956) έχουν κερδίσει τις 24 Ώρες του Le Mans 11 φορές σε μόλις 18 χρόνια. Αλλά αυτά δεν είναι τα μόνα εντυπωσιακά αγωνιστικά που βγήκαν από το εργοστάσιο της εταιρείας στις χρυσές μέρες των αγώνων. Ένα από αυτά τα αγωνιστικά είναι η 908, ένα αυτοκίνητο που βγήκε πριν την 917 και η ιστορία του ξεκινάει το 1968. Τότε η

 FIA ανακοίνωσε αλλαγές στους κανόνες για τους αγώνες πρωτότυπου του Group 6. Χρειαζόμενος αντικατάσταση για την τριάδα 906-910-907, ο Helmuth Bott σχεδίασε ένα νέο πλαίσιο ενώ ο Hans Mezger συνέθεσε έναν μεγαλύτερο επίπεδο κινητήρα των οκτώ κυλίνδρων. Με κυβισμό στα 3.0lt, το μέγιστο μέγεθος που επέτρεπε η FIA εκείνη την εποχή, ο κινητήρας απέδιδε 350 ίππους. Οι δύο πρώτες εκδόσεις της 908 ήταν ανεπιτυχείς έναντι του Ford GT40, αλλά αυτό δεν εμπόδισε την Porsche να δημιουργήσει πρόσθετες εκδόσεις. Το 1970, οι Γερμανοί βασίζονταν ήδη στην 917 σε γρήγορες πίστες όπως το Sebring και το Daytona, αλλά το 908 αποδείχτηκε πιο αποδοτικό σε κλειστές στροφές. Η Porsche αποφάσισε να κάνει ριζικές αλλαγές στο 908/2. Εμπνευσμένο από το Hillclimb-spec 909, το 908/3 έφτασε με νέο αμάξωμα ανοιχτού πιλοτηρίου, μικρότερο μεταξόνιο και απόβαρο μόνο 500 κιλά. Αν και ήταν πολύ βαρύτερο από την 909 που ζύγιζε μόλις 384 kg, το 908/3 ήταν απίστευτα ελαφρύ για ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο μεγάλων αποστάσεων. Ήταν επίσης κατά 340 κιλά ελαφρύτερο από το 917K που κέρδισε το Le Mans. Το flat-eight αναβαθμίστηκε επίσης για να αποδίδει περίπου 370 ίππους. Η 908/3 ήταν επιτυχημένη τόσο στο Nurburgring των 1000 χιλιομέτρων όσο και στο Targa Florio και, μαζί με την 917, βοήθησε την Porsche να κερδίσει το Διεθνές Πρωτάθλημα κατασκευστών από το 1969 έως το 1971. Αναβαθμιζόμενο τακτικά, το 908 παρέμεινε ανταγωνιστικό μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1980, όπου η έκδοση με τούρμπο τερμάτισε δεύτερη στο 24 Hours of Le Mans. Στις μέρες μας, η 908 είναι ένα σπάνιο θέαμα, ανεξάρτητα από τη διαμόρφωση. Αλλά ευτυχώς, μερικά από τα σωζόμενα παραδείγματα εξακολουθούν να αγωνίζονται κατά τη διάρκεια ειδικών εκδηλώσεων σε διάσημες πίστες στην Ευρώπη ή τις Η.Π.Α. Τα παραδείγματα 908/3 που βλέπετε εδώ παρουσιάστηκαν πρόσφατα στο Circuit Paul Ricard και στη Monza, ενώ εξακολουθούν να φοράνε τα εμβληματικά χρώματα Gulf και Martini και να λυγίζουν τους αρχικούς τους κινητήρες flat-8. Είναι ένα αξιοθέατο και οι κινητήρες που έχουν σχεδιαστεί από τον Metzger ακούγονται φανταστικοί, τουλάχιστον. Δείτε τα στο παρακάτω βίντεο, αλλά φροντίστε να αυξήσετε την ένταση για vintage flat-eight μελωδία.