Η Lancia Rally 037 με το επιθετικό της στιλ, αποτέλεσε μια από τις βασικές πηγές έμπνευσης του τρισδιάστατου σχεδιαστικού μανιφέστου, Pu+Ra Zero, που παρουσιάστηκε στις 28 Νοεμβρίου του 2022 και αποτελεί τη βάση για την αισθητική που θα πρεσβεύουν τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας.
«Είμαστε πολύ περήφανοι που το Rally Monte Carlo Historique επιστρέφει στο Τορίνο και που το υποδεχόμαστε με την Rally 037, ένα μοντέλο που μαζί με τις Stratos και Delta κατέστησαν τη Lancia την πλέον επιτυχημένη μάρκα στην ιστορία των Ράλι.» Με αυτά τα λόγια, ο CEO της Lancia κ. Luca Napolitano, καλωσόρισε την επιστροφή στη γενέτειρα της Lancia αυτής της πολύ σημαντικής διοργάνωσης.
Μετά από επτά χρόνια, το Rallye Monte Carlo Historique επιστρέφει στο Τορίνο, με την Ιταλική πόλη να αποτελεί μια από τις πέντε αφετηρίες (οι υπόλοιπες τέσσερις είναι το Όσλο, το Λονδίνο, το Μπάντ Χόμπουργκ και η Reims στη Γαλλία). Σε αυτή τη μεγάλη γιορτή που θα συμμετέχουν φέτος 19 πληρώματα με αυτοκίνητα της Lancia, έχουν δικαίωμα συμμετοχής μόνο αγωνιστικά οχήματα που συμμετείχαν έστω για μία φορά στο Monte Carlo Rally έως και το 1983.
Από τη μαγευτική Piazza San Carlo, τα πληρώματα θα ξεκινήσουν με πορεία προς το Πριγκιπάτο του Μονακό, όπου θα πραγματοποιηθεί και το κυρίως αγωνιστικό κομμάτι από τις 27 Ιανουαρίου έως την 1η Φεβρουαρίου.
Από την αφετηρία του Τορίνο θα ξεκινήσουν και τα τρία Ελληνικά πληρώματα (Δημήτρης Καλογεράς / Χρήστος Διαμαντόπουλος, Αλέξανδρος Χριστοδούλου / Άρης Γεωργοσόπουλος και Λυμπέρης Παπάζογλου / Δημήτρης Μπουνάζος) που συμμετέχουν στη φετινή διοργάνωση.
Η παρουσία στην αφετηρία της Lancia Rally 037 που συντηρείται από το τμήμα Heritage της Stellantis, συμπίπτει με την επέτειο των 40 χρόνων από τη νίκη αυτού του θρυλικού αγωνιστικού αυτοκινήτου στο Monte Carlo Rally (όπου έκανε το 1-2 με τους Walter Röhrl / Christian Geistdörfer και Markku Alén / Ilkka Kivimäki), αλλά και την κατάκτηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της ίδιας χρονιάς.
Βασισμένη στην Beta Montecarlo, η Lancia Rally 037 δεν σχεδιάστηκε για μαζική παραγωγή, αλλά ως ένα μοντέλο δρόμου που θα εξασφάλιζε την είσοδο του αυτοκινήτου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Το ντεμπούτο της έκδοσης δρόμου πραγματοποιήθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Τορίνο το 1982, με την αγωνιστική έκδοση την επόμενη χρονιά να αποτελεί το τελευταίο αυτοκίνητο που θα κατακτούσε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς.
Η σχεδίαση της Lancia Rally 037 χαρακτηρίζεται από τις ακμές και μια απόλυτη προσήλωση στην απόδοση. Παρά τη μικρότερη ιπποδύναμη και την κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς, κατάφερε να επικρατήσει απέναντι από φαινομενικά ισχυρότερους αντιπάλους. Η επιλογή τα τμήματα του αμαξώματος να μπορούν να αφαιρούνται και να αντικαθίστανται πολύ εύκολα, ήταν μια καινοτομία για την εποχή και έδωσε σημαντικό πλεονέκτημα στους μηχανικούς κατά τη διάρκεια των αγώνων. Ο επιθετικός χαρακτήρας, σε συνδυασμό με τις καμπύλες γραμμές που ενώνουν επίπεδες επιφάνειες, είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα και του Pu+Ra Zero, του σχεδιαστικού μανιφέστου που δίνει το στίγμα της σχεδίασης των μελλοντικών μοντέλων της Lancia. Το Pu+Ra Zero επίσης επηρεάστηκε σημαντικά από τις Stratos και Delta, οι οποίες μαζί με την Rally 037 είναι τα τρία μοντέλα που κατέστησαν την Ιταλική μάρκα την πλέον επιτυχημένη στην ιστορία των Ράλι.