Η κυριαρχία των κινεζικών αυτοκινήτων στην παγκόσμια αγορά EV και PHEV

Η κυριαρχία των κινεζικών αυτοκινήτων στην παγκόσμια αγορά EV και PHEV

Τα κινεζικά brands συνεχίζουν να κατακτούν την παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών (EV) και plug-in hybrid (PHEV) αυτοκινήτων, φτάνοντας σε εντυπωσιακό μερίδιο 76% σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα της Rho Motion. Η επιθετική επέκταση των κινεζικών κατασκευαστών σε νέες αγορές έχει οδηγήσει σε σημαντικά κέρδη, ιδιαίτερα σε αναπτυσσόμενες χώρες.

Στην Ευρώπη, το μερίδιο τους ποικίλλει ανάλογα με τη χώρα. Στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, κατέχουν το 4% των 578.000 EV που πουλήθηκαν το 2023. Στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη Γαλλία τα ποσοστά είναι ελαφρώς υψηλότερα, αγγίζοντας το 7% και 5% αντίστοιχα. Στην Ολλανδία, τη Σουηδία, τη Νορβηγία και το Βέλγιο, τα κινεζικά EV αποτελούν το 6%, 5%, 8% και 3% των πωλήσεων. Ακόμη πιο έντονη είναι η παρουσία τους στην Ισπανία και την Αυστρία, με μερίδια 10% και 11%.

Εκτός Ευρώπης, τα κινεζικά EV και PHEV κυριαρχούν σε πολλές αγορές. Στη Βραζιλία, το 82% των πωλήσεων το 2024 αφορούσε κινεζικά μοντέλα, ενώ στην Ταϊλάνδη το ποσοστό φτάνει το 77% και στο Μεξικό το 70%. Αντίστοιχα, στην Ινδονησία καταλαμβάνουν το 75% της αγοράς, στη Μαλαισία το 52%, στο Νεπάλ το 74% και στο Ισραήλ το 64%. Ακόμη και στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, όπου η κινεζική παρουσία είναι πιο περιορισμένη, τα μερίδιά τους ανέρχονται στο 26% και 15% αντίστοιχα.

Ένας βασικός λόγος της επιτυχίας τους είναι ότι πολλές από αυτές τις χώρες δεν διαθέτουν εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία, γεγονός που επιτρέπει στα κινεζικά brands να καθιερωθούν ευκολότερα. Επιπλέον, τα EV και PHEV από την Κίνα είναι συχνά πολύ πιο οικονομικά σε σύγκριση με τα μοντέλα των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών, ενισχύοντας περαιτέρω την απήχησή τους.