Το 2020 η Kia σημείωσε το υψηλότερο μερίδιο αγοράς που έχει πετύχει ποτέ στην Ευρώπη εμφανίζοντας ταυτόχρονα και μια από τις μεγαλύτερες ετήσιες αυξήσεις του. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), το μερίδιο αγοράς της Kia στην Ευρώπη αυξήθηκε από το 3,2% στο 3,5% κατά τη διάρκεια του περσινού έτους.
Οι συνολικές ετήσιες πωλήσεις της Kia στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 17%, στις 416.715 μονάδες, λόγω των συνεχιζόμενων επιπτώσεων της πανδημίας σε ολόκληρη την ήπειρο. Ωστόσο, η μάρκα έχει επηρεαστεί σημαντικά λιγότερο από τις υπόλοιπες μάρκες αφού όλη η αγορά μειώθηκε κατά 24,3% από έτος σε έτος. Έτσι, το μερίδιο αγοράς της Kia διαμορφώθηκε στο 3,5% που είναι το υψηλότερο όλων των εποχών.
Επίσης, τα τελευταία αποτελέσματα των πωλήσεων υπογραμμίζουν την αυξανόμενη απήχηση της γκάμας των εξηλεκτρισμένων μοντέλων της Kia σε μια μετασχηματιζόμενη ευρωπαϊκή αγορά. Τα υβριδικά και ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης συνεχίζουν να αντιπροσωπεύουν μια σημαντική εξέλιξη για την Kia, αφού παρά την ευρύτερη επιβράδυνση της αγοράς τα εξηλεκτρισμένα Kia αναλογούν στο 25,5% του συνόλου των πωλήσεων για το 2020 στην Ευρώπη -περισσότερα από 1 στα 4 αυτοκίνητα που πούλησε η μάρκα.
Ο Emilio Herrera, Chief Operating Officer της Kia Europe, σχολιάζει: «Το 2020 ήταν μια από τις πιο δύσκολες χρονιές που έχουμε δει ποτέ, τόσο για την Kia όσο και για τη βιομηχανία στο σύνολό της. Με τις επιπτώσεις της πανδημίας να προκαλούν ξαφνική διακοπή των πωλήσεων στις αρχές του έτους, οι ευρωπαϊκές αγορές μας ανταποκρίθηκαν με μια σειρά μέτρων για να βοηθήσουν τους πελάτες μας ώστε να παραδώσουν και να συντηρήσουν τα αυτοκίνητά τους με ασφαλή τρόπο. Στην πραγματικότητα κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους είδαμε την καλύτερη απόδοση των πωλήσεών μας, χάρη στο συνδυασμό της σταθερής ζήτησης και της αυξανόμενης δημοτικότητας των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων μας».
«Καθ 'όλη τη διάρκεια της πανδημίας καταφέραμε να συνεχίσουμε να παρουσιάζουμε καινούργια και αναβαθμισμένα μοντέλα, ενώ συνεχίσαμε να εξηλεκτρίζουμε ακόμη περισσότερο την γκάμα μας ώστε να καλύψουμε την αυξανόμενη ζήτηση των πελατών για προηγμένα σύνολα μετάδοσης», προσθέτει ο Herrera.
«H Kia που αναδύεται το 2021 είναι μια πολύ διαφορετική εταιρεία. Η νέα μάρκα, το λογότυπο και το σύνθημα «Movement that inspires» θα επηρεάσουν τα σχέδιά μας για τα επόμενα χρόνια. Ξεκινούν αργότερα φέτος με το λανσάρισμα ενός ολοκαίνουργιου Kia EV, με βάση την πλατφόρμα E-GMP. Αυτό το αυτοκίνητο θα προσφέρει γρήγορη φόρτιση, απρόσκοπτη επιτάχυνση και μεγάλη αυτονομία. Επίσης, εργαζόμαστε στην εισαγωγή μιας σειράς νέων υπηρεσιών βιώσιμης κινητικότητας για τους πελάτες μας καθώς ξεκινάμε τη μετάβασή μας από έναν κατασκευαστή οχημάτων σε έναν πάροχο κινητικότητας».
60% αύξηση των πωλήσεων εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων από έτος σε έτος
Το αυξανόμενο ενδιαφέρον των πελατών για προηγμένα εξηλεκτρισμένα συστήματα μετάδοσης συνέβαλλε στην επιτυχία της Kia κατά τη διάρκεια του 2020. Οι συνολικές πωλήσεις των υβριδικών, plug-in υβριδικών και πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων της μάρκας αυξήθηκαν από τις 66.386 στις 106.466 μονάδες (+60.4%) το 2020 (δεν περιλαμβάνονται τα ήπια υβριδικά μοντέλα). To 2020, η Kia πούλησε για πρώτη φορά περισσότερα από 100.000 εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα, κάτι που σημαίνει πως ένα στα τέσσερα Kia που πωλήθηκαν στην Ευρώπη ήταν εξηλεκτρισμένο.
Η γκάμα του Niro, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, plug-in υβριδικών και πλήρως ηλεκτρικών εκδόσεων του, παρέμεινε η σειρά εξηλεκτρισμένων μοντέλων με τις καλύτερες πωλήσεις της μάρκας. Επίσης, αναδείχθηκε συνολικά η δεύτερη δημοφιλέστερη σειρά μοντέλων με τις καλύτερες πωλήσεις της μάρκας, με 77.498 μονάδες (+34,7% σε σύγκριση με το 2019). Το Niro Hybrid αποκτήθηκε από 32.384 πελάτες, με το Niro Plug-in Hybrid (14.082 μονάδες, +38,8%) να συνδράμει σημαντικά, όπως και το πλήρως ηλεκτρικό e-Niro (31.032 μονάδες, +213,5%).
Επίσης, τo πλήρως ηλεκτρικό e-Soul συνέχισε την ανοδική του πορεία, με 7.999 πωλήσεις, εμφανίζοντας αύξηση +147,5%. Το λανσάρισμα των plug-in υβριδικών εκδόσεων των Kia Ceed Sportswagon και XCeed ενίσχυσε περαιτέρω τις πωλήσεις των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων, με 14.511 μονάδες.
Το Νο1 μοντέλο της Kia στην Ευρώπη: η οικογένεια του Ceed
Παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας, το 2020 οι ευρωπαϊκές πωλήσεις της γκάμας του Ceed αυξήθηκαν κατά 4,1% στις 114.759 μονάδες (από 110.201 μονάδες το 2019). Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την αναβαθμισμένη σειρά του Ceed οφείλεται και στο λανσάρισμα των νέων plug-in υβριδικών εκδόσεων των Ceed Sportswagon και XCeed. Το κόμπακτ crossover XCeed κυκλοφόρησε στα τέλη του 2019 και έχει ήδη γίνει η δημοφιλέστερη έκδοση αμαξώματος στο Ceed, με 43.880 πωλήσεις το 2020. Το Ceed Hatchback καθώς και το Ceed Sportswagon σημείωσαν 25.809 και 30.116 πωλήσεις, αντίστοιχα, ενώ το σχεδιαστικά προηγμένο ProCeed αποκτήθηκε από 14.954 νέους πελάτες.
Το ιδιαίτερα δημοφιλές Sportage διατηρεί τη θέση του ως το τρίτο best-seller της Kia στην Ευρώπη, με 70.344 πωλήσεις. Η οικογένεια του Ceed καθώς και το Sportage είναι πλήρως Ευρωπαϊκά μοντέλα αφού παράγονται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Kia στην Σλοβακία. Το Stonic σημείωσε 51.322 πωλήσεις, με το Picanto στις 48.213.
Η μεταμόρφωση της Kia από το 2021
Η Kia αποκάλυψε πρόσφατα ένα νέο λογότυπο και ένα παγκόσμιο σλόγκαν, που αντιπροσωπεύει τις φιλοδοξίες της να κατακτήσει μία ηγετική θέση στη μελλοντική βιομηχανία κινητικότητας μετασχηματίζοντας όλες τις επιχειρηματικές της πτυχές.
Έως το 2027 η Kia θα λανσάρει επτά ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρίες (BEV) σε διάφορες κατηγορίες. Θα βασίζονται στη νέα παγκόσμια μεταβλητή πλατφόρμα (E-GMP) του Hyundai Motor Group και θα ενσωματώνουν κορυφαία τεχνολογία που θα προσφέρει πολύ μεγάλη αυτονομία και ταχυφορτίσεις. Το πρώτο από τα BEV της επόμενης γενιάς Kia θα αποκαλυφθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2021. Βασισμένο στη νέα τεχνολογική δομή της E-GMP, αυτό το BEV θα διαθέτει σχεδιασμό εμπνευσμένο από crossover, ενώ θα προσφέρει πάνω από 500 χιλιόμετρα αυτονομίας με μία ταχυφόρτιση λιγότερο από 20 λεπτά. Αυτό θα είναι το πρώτο παγκόσμιο μοντέλο που θα φέρει το νέο λογότυπο της Kia.