Η μονάδα μπαταριών της Ford και της SK Innovation ακύρωσε τα σχέδια για την κατασκευή εργοστασίου μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στην Τουρκία εν μέσω της αύξησης των παγκόσμιων επιτοκίων και της χαμηλής ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, ανέφερε η Korea Economic Daily. Οι δύο εταιρείες απέσυραν πρόσφατα μια αρχική συμφωνία που υπεγράφη τον Μάρτιο του 2022, ανέφερε η εφημερίδα τη Δευτέρα, επικαλούμενη άγνωστες πηγές.
Το εργοστάσιο επρόκειτο να ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2025 και ήταν μέρος της προσπάθειας της Ford να παράγει 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως μέχρι το 2026. Η νοτιοκορεάτικη κατασκευάστρια μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων «SK On» δήλωσε ότι δεν έχει αποφασίσει εάν θα συνεχίσει την επιχείρηση κυψελών μπαταριών. «Μετά την υπογραφή του μνημονίου συμφωνίας τον Μάρτιο του 2022, συζητούσαμε την υπόθεση της κοινής επιχείρησης στην Τουρκία, αλλά οι συζητήσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί. Η τελική απόφαση για τη διακοπή ή όχι των διαπραγματεύσεων σχετικά με την κοινή επιχείρηση δεν έχει ληφθεί ακόμη», δήλωσε εκπρόσωπος της «SK On» σε δήλωση του αλλά η Korea Economic Daily αναφέρει σε άρθρο της, πως οι δύο εταιρίες δεν θα συνεργαστούν στην Τουρκία.
Η Ford σχεδιάζει να κατασκευάσει μια νέα έκδοση του Transit Custom van για την ευρωπαϊκή αγορά στην Τουρκία το 2023, συμπεριλαμβανομένων των πλήρως ηλεκτρικών και υβριδικών παραλλαγών μαζί με την έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το εργοστάσιο επρόκειτο να κατασκευάσει κυψέλες NMC υψηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο για συναρμολόγηση σε μονάδες συστοιχίας μπαταριών. Οι νέες εγκαταστάσεις είχαν προγραμματιστεί να χτιστούν κοντά στην Άγκυρα. Στόχος να γινόταν μία από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και την Τουρκία.
Ποια είναι η SK On
Για όσους δεν την γνωρίζουν η SK On είναι μονάδα μπαταριών του group SK Innovation και πελάτες της είναι η Hyundai, η Volkswagen και η Ford. Έχει εγκαταστάσεις κατασκευής μπαταριών στη Νότια Κορέα, την Κίνα, την Ουγγαρία και τις ΗΠΑ.