Μία από τις 32 Ferrari 250 LM, που κατασκευάστηκαν με συμμετοχή τόσο στις 24 Ώρες της Daytona, όσο και στις 24 ώρες του Le Mans, βγαίνει σε δημοπρασία από τον οίκο Sotheby's. Το αυτοκίνητο έχει τον γνήσιο κινητήρα του και είναι αναπαλαιωμένο και αναγνωρισμένο από το εργοστάσιο/μουσείο της Ferrari (Ferrari Classiche).
Η Ferrari 250 LM κατατάσσεται ανάμεσα στα μεγαλύτερα vintage μοντέλα Ferrari που δημιουργήθηκαν ποτέ. Δεν είναι τόσο γνωστή όσο η 250 GTO ή η Testa Rossa, αλλά μοιράζεται μαζί τους τον κινητήρα Colombo V12. Είναι η πρώτη με τον κινητήρα στη μέση και έχει ένα καμπυλωτό αμάξωμα από αλουμίνιο πάνω σε ένα πλαίσιο από χαλύβδινους σωλήνες. Όμως εκεί που η 250 LM διέφερε από τις άλλες είναι η τοποθέτηση του κινητήρα στη μέση. Συνολικά, η Ferrari κατασκεύασε 32 από τις 250 LM. Το μοντέλο με αριθμό πλαισίου «6053», που δημοπρατείται είναι το 22ο αυτοκίνητο της σειράς και έχει μια λεπτομερή, καλά τεκμηριωμένη ιστορία. Παρουσιάστηκε στο Pebble Beach Concours d'Elegance 2022, στο Mugello και στο Μουσείο Enzo Ferrari στη Μόντενα. Αλλά πριν, είχε ενεργή ιστορία αγώνων.
Πως ξεκίνησε
Το αυτοκίνητο αγοράστηκε καινούργιο από τον George Drummond, ο οποίος συμμετείχε σε αγώνες στην Αγγλία, το 1965 παίρνοντας μια νίκη στο Wiscombe Park και σε διοργανώσεις στο Brands Hatch, Snetterton και Silverstone. Τον Φεβρουάριο του 1966, αγωνίστηκε με τη Ferrari 250 LM στις 24 Ώρες της Daytona. Μαζί του ήταν οι: Innes Ireland και Mike Hailwood. Η συμμετοχή είχε βλάβη στο κιβώτιο ταχυτήτων και εγκατέλειψε μετά από 90 γύρους.
Τα επόμενα δύο χρόνια, η Ferrari 250 LM «αγωνίστηκε» στο Grand Prix της Αυστρίας του 1966, με οδηγό τον Michael Parkes (πήρε την 3η θέση στην κατηγορία του και την 8η συνολικά). Συνέχισε τους αγώνες στην Αγγλία πριν εμφανιστεί στον αγώνα 9 ωρών του Kyalami (1967) και στον 3ωρο αγώνα του Lourenco Marques στη Μοζαμβίκη την ίδια χρονιά.
Ο Drummond πούλησε το αυτοκίνητο στον Paul Vestey τον Μάιο του 1968, ο οποίος έψαχνε για μια Ferrari 250 LM για να συμμετάσχει στην 24ωρη διοργάνωση του Le Mans . Το αυτοκίνητο του Vestey έκανε εντυπωσιακή εμφάνιση, σκαρφαλώνοντας από την 32η στην 26η θέση την πρώτη ώρα. Δυστυχώς, είχε ένα τετ-α-κε και τελικά εγκατέλειψε λόγω βλάβης στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η 250LM πέρασε από πολλούς συλλέκτες μέχρι να αποκτηθεί από τον σημερινό ιδιοκτήτη του το 2018, ο οποίος το παρέδωσε στο εργοστάσιο της Ferrari για πλήρη αποκατάσταση και πιστοποίηση από το Ferrari Classiche. Η αναπαλαίωση ολοκληρώθηκε το 2021 και τεκμηριώθηκε με ένα εντυπωσιακό βιβλίο (το red book), το οποίο πιστοποιεί την ιστορία της.
Οι εκτιμητές του οίκου Sotheby's λένε πως η τιμή της στη δημοπρασία του Monterey (17-19 Αυγούστου) μπορεί να φτάσει τα 18.000.000 ευρώ αφού το 2015 ένα ίδιο αυτοκίνητο έφτασε τα 15.000.000 ευρώ.