Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Lancia |
Μοντέλο | Ypsilon |
Segment | B-Segment |
Power Train | Electric |
Τέρμα οι διαρροές και τα περίεργα συμβάντα σχετικά με τη νέα Ypsilon, με το μοντέλο να παρουσιάζεται σήμερα επίσημα, όπως μας είχε υποσχεθεί η Lancia...
Η 4η γενιά της Ypsilon που βασίζεται στην πλατφόρμα CMP-Β του ομίλου Stellantis, είναι το alter ego των Citroen C3, Peugeot 208 και Opel Corsa και το πρώτο ιταλικό μοντέλο στην κατηγορία αυτή. Για την ακρίβεια η Ypsilon είναι και το πρώτο ιταλικό μοντέλο της κατηγορίας που θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη μετά τo Fiat Punto EVΟ που σταμάτησε το 2018. Θυμίζουμε βέβαια πως η Ypsilon είναι επίσης και το μοναδικό μοντέλο της Lancia που πωλείται μέχρι και σήμερα, αποκλειστικά όμως στην Ιταλική αγορά.
Η νέα γενιά του supermini της Lancia προβάλλει ένα έντονα κομψό αισθητικό προφίλ με ξεχωριστά σχεδιαστικά στοιχεία. Στο εμπρός μέρος διακρίνεται η εντυπωσιακή μάσκα με την LED μπάρα φώτων και το νέο σήμα της εταιρείας, ενώ τα κύρια φωτιστικά σώματα βρίσκονται στον προφυλακτήρα. Το ίδιο και ίσως ακόμα περισσότερο αισθητικό ενδιαφέρον όμως έχει το πίσω μέρος της νέας Ypsilon με την αισθητική να παραπέμπει ελαφρώς στην Alfa Romeo MiTo και κυρίαρχο χαρακτηριστικό της εκεί, αποτελούν τα στρογγυλά LED φανάρια. Όπως και στο εμπρός μέρος, υπάρχει μια μαύρη γυαλιστερή φάσα που τα ενώνει και προσδίδει κύρος στο σύνολο το οποίο όμως δεν στερείται δυναμισμού. Το αντίθετο μάλιστα με πιο χαρακτηριστικά στοιχεία για τον δυναμισμό του να αποτελούν τα πλαϊνά της τμήματα που έχουν έντονες καμπύλες και νεύρα.
Όσον αφορά στο εσωτερικό της, η νέα Lancia Ypsilon υιοθετεί μια προχωρημένη διάταξη δύο ψηφιακών οθονών με διαγώνιο 10,25in και το infotainment με την ονομασία SALA (Sound Air Light Augmentation), ενώ τις εντυπώσεις κερδίζει η χαρακτηριστική στρογγυλή και πολύ ιδιαίτερη κεντρική κονσόλα καθώς και το σημείο επαγωγικής φόρτισης που διαθέτει, με την ονομασία «tavolino», που ήταν και το πρώτο επίσημο στοιχείο της νέας Ypsilon που είδαμε στα τέλη του περασμένου Νοέμβρη.
Οι καθαρές οριζόντιες γραμμές της σχεδίασης του ταμπλό συνδυάζονται όμορφα με τα επιμέρους στοιχεία και δίνουν ένα ιδιαίτερα ευχάριστο αισθητικό αποτέλεσμα. Την κομψή εικόνα της Ypsilon συμπληρώνουν οι όμορφες επενδύσεις και γενικότερα η φινέτσα και η premium ατμόσφαιρα που χαρακτήριζε και στο παρελθόν το μοντέλο και που σήμερα, αναλαμβάνει να εντάξει την Lancia ανάμεσα στις premium μάρκες του ομίλου, μαζί με την Alfa Romeo και την DS Automobiles.
Η πρώτη έκδοση Edizione Limitata Cassina της νέας Ypsilon που βλέπουμε και στις φωτογραφίες βασίζεται στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου και εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 156 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 54kWh. Αυτή θα παραχθεί σε μόλις 1.906 αντίτυπα, παραπέμποντας στο έτος ίδρυσης της ιστορικής φίρμας, ενώ η γκάμα της νέας Ypsilon θα συπληρωθεί από τα μηχανικά σύνολα των άλλων μοντέλων της κατηγορίας του ομίλου Stellantis, οπότε αναμένουμε τους γνωστούς κινητήρες βενζίνης PureTechμε την προσθήκη και της ήπια υβριδικής τεχνολογίας αλλά και πιθανότατα και τον BlueHDi diesel κινητήρα με απόδοση έως 130 ίππους, να βρουν θέση κάτω από το καπό της.
Η νέα Lancia Ypsilon αναμένεται να ξεκινήσει σταδιακά τις πωλήσεις της στις ευρωπαικές αγορές από τους επόμενους μήνες.