Ακριβώς πριν 50 χρόνια, τα αυτοκίνητα του premium κατασκευαστή από την Βαυαρία άρχισαν να βγαίνουν από τη γραμμή συναρμολόγησης του εργοστασίου του BMW Group στο Dingolfing. Από τις 27 Σεπτεμβρίου 1973, το ανθρώπινο δυναμικό του μεγαλύτερου πλέον ευρωπαϊκού εργοστασίου του ομίλου έχει κατασκευάσει περισσότερα από 12 εκατομμύρια αυτοκίνητα που ενσαρκώνουν το σλόγκαν της Γνήσιας Οδηγικής Απόλαυσης. «Με την ευκαιρία της επετείου, εύλογα, κάνουμε μία αναδρομή στο εκπληκτικό success story αυτού του εργοστασίου, έχοντας παράλληλα κάθε λόγο να ατενίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία. Αυτό το εργοστάσιο θα συνεχίσει να έχει τεράστια σημασία για το BMW Group, για την περιοχή και για πολλές χιλιάδες ανθρώπους», δήλωσε ο διευθυντής του εργοστασίου, Christoph Schroder, κατά τη διάρκεια τελετής στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι του επιχειρηματικού και πολιτικού κόσμου.
12 εκατομμύρια αυτοκίνητα BMW σε 50 χρόνια
Οι αριθμοί που παρουσίασαν στους επισκέπτες ο διευθυντής του εργοστασίου, Christoph Schrοder, και ο Stefan Schmid, πρόεδρος του Συμβουλίου Εργαζομένων του Dingolfing, σε κοινή ομιλία τους, εν μέσω ευχάριστου κλίματος, είναι εντυπωσιακοί. Με καθαρά μαθηματικούς όρους, με 12 εκατομμύρια οχήματα να έχουν κατασκευαστεί τις τελευταίες πέντε δεκαετίες, αυτό σημαίνει ότι μια BMW βγαίνει από τη γραμμή συναρμολόγησης του Dingolfing κάθε 60 δευτερόλεπτα: Από την πρώτη κόκκινη BMW 520 σε χρώμα Iberian Red, εκείνη την Πέμπτη του 1973, μέχρι σήμερα.
Σχεδόν τα δύο τρίτα του όγκου παραγωγής προέρχονται από τη βασική σειρά μοντέλων της μονάδας, που δεν είναι άλλη από την BMW Σειρά 5: Η όγδοη γενιά, η οποία βρίσκεται στην παραγωγή από τις αρχές Ιουλίου, αναμένεται στις εκθέσεις των εμπόρων σύντομα. Η γκάμα των παραγόμενων μοντέλων διευρύνθηκε σταδιακά με την πάροδο των δεκαετιών και, σήμερα, με τις BMW Σειρά 4, Σειρά 5, Σειρά 6, Σειρά 7 και Σειρά 8, καθώς και με τα μοντέλα BMW iX και BMW M GmbH, έχει φτάσει σε επίπεδο που αποτελεί σημείο αναφοράς για ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία.
Όχι μόνο πολλά αλλά και μοναδικά
Ωστόσο, οι εργαζόμενοι στο Dingolfing δεν υπερέχουν μόνο με τις δεξιότητές τους στην παραγωγή μεγάλης κλίμακας, με το υψηλότερο επίπεδο αποδοτικότητας και ακρίβειας, αλλά και με την υψηλή τεχνική τους κατάρτιση και ικανότητα. Τα 99 μοντέλα της BMW Σειράς 8 που σχεδιάστηκαν από τον Αμερικανό καλλιτέχνη Jeff Koons το 2022, τα 50 εξαιρετικά αποκλειστικά μοντέλα BMW 3.0 CSL που παραδόθηκαν πρόσφατα και η BMW i7 Protection, το πρώτο ηλεκτρικό θωρακισμένο όχημα ασφαλείας, μαρτυρούν αυτή την εξαιρετική τεχνογνωσία. Το τμήμα αμαξωμάτων πληροί επίσης τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας και αριστοτεχνίας που απαιτούνται για όλα τα μοντέλα της Rolls-Royce στο Unterhollerau.
Λανσάρισμα τριών σειρών ηλεκτρικών μοντέλων σε μία διετία
Με τις BMW iX, i7 και i5, το εργοστάσιο του Dingolfing γιόρτασε την πρεμιέρα τριών αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων μέσα σε δύο χρόνια. Με την έναρξη της παραγωγής της BMW i5 Touring του χρόνου, ο Schröder εκτιμά ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το 2024 περίπου το 40% της συνολικής παραγωγής του Dingolfing. «Είμαι βέβαιος ότι ο όγκος παραγωγής θα ανέλθει σε πολύ περισσότερες από 300.000 μονάδες το επόμενο έτος, καθώς ολόκληρη η οικογένεια της Σειράς 5 θα είναι διαθέσιμη».
Κάτι περισσότερο από ένα απλό εργοστάσιο οχημάτων
Εκτός από αυτοκίνητα, στο Dingolfing παράγονται επίσης εξαρτήματα οχημάτων, όπως πρεσαριστά μέρη και πλαίσια καθώς και συστήματα μετάδοσης κίνησης. Το τμήμα Εξαρτημάτων 02.20 φιλοξενεί το Κέντρο Αριστείας για την Παραγωγή Συστημάτων E-Drive, με περίπου 2.400 εργαζόμενους, το οποίο προμηθεύει τα εργοστάσια οχημάτων του BMW Group παγκοσμίως με ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες υψηλής τάσης για την παραγωγή plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Μόνο από το 2015, περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο ευρώ έχουν διοχετευτεί στην επέκταση του τμήματος εξαρτημάτων, το οποίο δύναται να κατασκευάζει εξαρτήματα ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης για περισσότερα από 500.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα.