Οι νέες εποχές στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας σημαίνουν το τέλος άλλων, και το ίδιο συμβαίνει και με τον 12κύλινδρο κινητήρα (σε σχήμα W) της Bentley. Τον Απρίλιο του 2024, η συναρμολόγηση του μεγάλου W12 στις εγκαταστάσεις της Bentley στην Αγγλία θα ολοκληρωθεί. Πριν γίνει αυτό, το μοτέρ θα κυκλοφορήσει για τελευταία φορά ως το πιο ισχυρό 12κύλινδρο κινητήριο σύνολο της Bentley ως τώρα. Μάλιστα είναι ακόμα πιο ισχυρό από ό,τι είχε ανακοινωθεί αρχικά.
Κάτω από το καπό της εξαιρετικά σπάνιας Bentley Batur, ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος 6 λίτρων W12 έχει πλέον επίσημα ισχύ 750 ίππων (αρχικά η απόδοση είχε ανακοινωθεί στους 710). Η απόλυτη εξέλιξη του W12, έχει νέους υπερσυμπιεστές με πιο αποδοτικό σχεδιασμό, ενώ ο συνδυασμός εισαγωγής/turbo λειτουργεί σε χαμηλότερες θερμοκρασίες και υπάρχει νέος προγραμματισμός στην ECU του κινητήρα.
«Ο τιτάνας των 740 ίππων (750 ps) που δημιούργησε ο Mulliner για το Batur σηματοδοτεί το τέλος ενός ταξιδιού ανάπτυξης για το οποίο οι συνάδελφοί μας μηχανικοί και κατασκευαστές θα πρέπει να είναι εξαιρετικά περήφανοι», δήλωσε ο CEO της Bentley, Adrian Hallmark.
Η Batur θα είναι η μόνη Bentley που θα εφοδιάζεται με τη συγκεκριμένη έκδοση του W12. Μόλις 18 έχουν προγραμματιστεί για παραγωγή οι οποίες έχουν ήδη πωληθεί. Παράλληλα ως τον Απρίλιο του 2024 θα συνεχιστεί η διάθεση (σε περιορισμένο αριθμό) του W12 (των 649 ίππων) για τις Bentayga, Continental GT και Flying Spur, καθώς και για τις εκδόσεις Mulliner των GT και Spur.
Για την κατασκευή και τη δοκιμή του «W12» κινητήρα 30 ειδικοί αφιερώνουν περίπου 6,5 ώρες. Μπήκε στην παραγωγή για την Bentley το 2003, μετά την εξαγορά της εταιρείας από τη Volkswagen. Στα 20 χρόνια από τότε, πάνω από 100.000 κινητήρες έχουν κατασκευαστεί για διάφορα μοντέλα της σειράς Bentley. Η ισχύς και η απόδοση έχουν αυξηθεί μέσω διαφόρων βελτιώσεων, αλλά απλά δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την ηλεκτροκίνηση. Στο μέλλον, ο χώρος που είναι αφιερωμένος στην παραγωγή W12 θα επαναχρησιμοποιηθεί για υβριδικά κινητήρια σύνολα.