Στο άμεσο μέλλον η κινητικότητα γίνεται ακόμα πιο έξυπνη και εξατομικευμένη. Το AI:ME είναι ένα πρωτότυπο που κινείται αυτόνομα και επικοινωνεί με οδηγό και επιβάτες. Το Audi Intelligence Experience είναι ένα project που επιδεικνύει τη διαισθητική αλληλεπίδραση οδηγού και επιβατών με το αυτοκίνητο. Η Audi παρουσιάζει στο CES 2020 νέες, επαναστατικές τεχνολογίες head-up display με τρισδιάστατες παρουσιάσεις «μικτής πραγματικότητας». Νέα εμπειρία πραγματικού τρισδιάστατου ήχου στο αυτοκίνητο. Νέες τεχνολογίες φωτισμού μέσα και έξω από το αυτοκίνητο χαρίζουν πρωτόγνωρες εμπειρίες και βελτιώνουν την ευκολία οδήγησης και την ασφάλεια. Από τα φουτουριστικά πρωτότυπα, στις τεχνολογίες ένα βήμα από τη γραμμή παραγωγής: στο Consumer Electronics Show (CES) 2020, η Audi δίνει μια γεύση της αυτοκίνησης του αύριο ενώ παράλληλα επιδεικνύει πώς ενσωματώνει ήδη μελλοντικές τεχνολογίες, στα τρέχοντα μοντέλα της. Στη σημαντικότερη ετήσια έκθεση παγκοσμίως για την τεχνολογία και τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, που πραγματοποιείται στο Λας Βέγκας, η Audi επιδεικνύει το πρωτότυπο AI:ME ως έναν προσωπικό συνεργάτη κινητικότητας. Παράλληλα, παρουσιάζονται το project Audi Intelligence Experience, μία νέα τεχνολογία 3D head-up display μικτής πραγματικότητας, αληθινά τρισδιάστατος ήχος καθώς και καινοτόμες εξελίξεις στο φωτισμό, μέσα και έξω από το αυτοκίνητο.
Audi AI:ME - Προσωπική σύνδεση οδηγού και επιβατών με το αυτοκίνητο Το Audi AI:ME είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό πρωτότυπο. Ένα αυτόνομο, πλήρως συνδεδεμένο σαλόνι ευεξίας για τις μεγαλουπόλεις του αύριο. Με το AI:ME η Audi επιδεικνύει πώς οι πελάτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν απόλυτα ελεύθερα το χρόνο τους σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο στο μέλλον και πώς αυτό θα είναι ένας προσωπικός συνεργάτης κινητικότητας. Το AI:ME αποτελεί μέρος της οικογένειας των πρωτότυπων που ξεκίνησε να παρουσιάζει η Audi το 2017. Κάθε ένα από τα τέσσερα ηλεκτρικά πρωτότυπα είναι ειδικά σχεδιασμένο για ένα σαφώς καθορισμένο τομέα χρήσης: Το Audi AI:CON για οδήγηση σε μεγάλες αποστάσεις, το AI:RACE για την πίστα και το AI:TRAIL για οδήγηση σε κάθε έδαφος. Η συντομογραφία AI:ME εκφράζει δύο διαφορετικές φιλοσοφίες τεχνητής νοημοσύνης: Τη νοημοσύνη του οχήματος, που επιτρέπει την αυτοματοποιημένη οδήγηση και τη νοημοσύνη αλληλεπίδρασης και ενσυναίσθησης, που μετατρέπει το όχημα σε συνεργάτη για οδηγό και επιβάτες, που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους για ψυχαγωγία, διασκέδαση, online αγορές, όπως εκείνοι προτιμούν. Δεδομένου ότι το concept car γνωρίζει τις επιθυμίες και τις ανάγκες των επιβατών του, μπορεί να προτείνει την παραγγελία τροφίμων από το αγαπημένο εστιατόριο τους. Ο χρήστης μπορεί στη συνέχεια να επιλέξει και να παραγγείλει το γεύμα που θέλει μέσω απλής κίνησης των ματιών στο μενού "ευεξία". Το AI:ME αναγνωρίζει τη διεύθυνση του προορισμού και την ώρα άφιξης και συντονίζει τέλεια την παράδοση. Η επιστημονική φαντασία είναι πλέον παρόν! Το AI:ME διαθέτει μία τρισδιάστατη οθόνη OLED, η οποία βρίσκεται κάτω από το παρμπρίζ και κάνει χρήση ολόκληρου του πλάτους του οχήματος. Η οθόνη επιτρέπει την επικοινωνία με τον οδηγό, με την παρακολούθηση των ματιών του. Ορισμένα μενού λειτουργιών επιλέγονται απλά κοιτάζοντάς τα, με τη βοήθεια δύο μικρών καμερών υπέρυθρων, μία για τον οδηγό και μία για τον συνοδηγό. Με μήκος 4,30 μέτρα και πλάτος 1,90 μέτρων, το Audi AI:ME έχει εξαιρετικά συμπαγή εμφάνιση. Ωστόσο, το μεταξόνιο των 2,77 μέτρων και το ύψος των 1,52 μέτρων προσφέρουν ευρυχωρία και άνεση. Όποτε τα στοιχεία χειρισμού, όπως τα όργανα, το τιμόνι και τα πεντάλ δεν χρειάζονται κατά την αυτόνομη οδήγηση (επίπεδο 4), αποσύρονται μόνα τους.
Τεχνολογία τρισδιάστατης προβολής head-up display μικτής πραγματικότητας Στο CES 2020, η Audi παρουσιάζει δύο νέες τεχνολογίες head-up display. Για την πρώτη, η Audi συνεργάστηκε με τη Samsung και παρουσιάζει στο CES 2020 3D head-up display μικτής πραγματικότητας. Ομοίως με τις τρέχουσες head-up display, η νέα τεχνολογία είναι εγκατεστημένη στον πίνακα οργάνων. Οι εικόνες προβάλλονται πάνω στο παρμπρίζ μέσω φακών και καθρεφτών. Ακριβώς όπως και στην τεχνολογία 3D τηλεόρασης, η οθόνη παράγει δύο εικόνες κάθε στιγμή: ένα εικονοστοιχείο στην οθόνη προορίζεται για το αριστερό μάτι και το γειτονικό για το δεξιό μάτι. Μια κάμερα παρακολούθησης ανιχνεύει τη θέση των ματιών και στη συνέχεια καθοδηγεί τα εικονοστοιχεία σε διαφορετικές κατευθύνσεις, έτσι ώστε να φτάνουν με ακρίβεια στο αντίστοιχο μάτι. Στον οδηγό, οι εικόνες που εμφανίζονται στη 3D head-up display οθόνη της Audi εμφανίζονται να κυματίζουν σε απόσταση περίπου 8 έως 10 μέτρων μακριά. Χάρη σε μια ειδική μορφή απεικόνισης, αυτή η φαινομενική απόσταση μπορεί να αυξηθεί ακόμη περισσότερο από τα 70 μέτρα. Το μεγάλο πλεονέκτημα αυτού είναι ότι τα μάτια, που είναι συνηθισμένα να εστιάζουν σε μακρινή απόσταση, αντιλαμβάνονται τις πληροφορίες πιο ξεκούραστα. Επιπλέον, η πλοήγηση μπορεί να γίνει ακόμα πιο ρεαλιστική, για παράδειγμα ένα βέλος που φαίνεται ότι βρίσκεται στο βάθος του δρόμου, δείχνει ακριβώς πού πρέπει να στρίψει ο οδηγός. Στη δεύτερη τεχνολογία, το παρμπρίζ μετατρέπεται σε μία τεράστια οθόνη, μερικά ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων. Το ύψος της είναι 15 εκατοστά ενώ το πλάτος 122. Κατά την παρακολούθηση μιας ταινίας, η οθόνη μπορεί να επεκταθεί προς τα πάνω έως και 25,5 εκατοστά, επιτρέποντας στους επιβάτες να απολαμβάνουν την εμπειρία τους σε μορφή 16:9, σε οθόνη 21 ιντσών. Η νέα τεχνολογία δίνει τη λύση σε ένα βασικό μειονέκτημα των σημερινών διάφανων οθονών στις ηλεκτρονικές συσκευές ευρείας κατανάλωσης, αυτό της απόδοσης του μαύρου χρώματος. Για να λύσει αυτό το πρόβλημα, η Audi παρουσιάζει μία τεχνολογία δύο επιπέδων. Το πρώτο είναι μια διαφανής οθόνη OLED ενώ το δεύτερο περιλαμβάνει μία πρόσθετη επίστρωση για το μαύρο, η οποία δημιουργεί μια ιδιαίτερα ρεαλιστική μαύρη απόχρωση. Τα τμήματα της οθόνης που δεν χρειάζονται για την εμφάνιση αυτών των πληροφοριών παραμένουν εντελώς διαφανή, παρέχοντας μια ανεμπόδιστη θέα του δρόμου. Η οθόνη λειτουργεί με ένα touch pad, το οποίο είναι επίσης διαφανές και βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.
Audi Intelligence Experience: Το Διαισθητικό Αυτοκίνητο Με το project Audi Intelligence Experience, η Audi δίνει μία εικόνα για τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες της θα αλληλοεπιδρούν με το αυτοκίνητο στο μέλλον, μέσω έξυπνων λειτουργιών και χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Για να γίνει αυτό, το αυτοκίνητο εξοικειώνεται με τους χρήστες και τις συνήθειες τους και προσαρμόζει τα συστήματα άνεσης και ψυχαγωγίας ώστε να ταιριάζουν στις προτιμήσεις τους. Μία τέτοια τεχνολογία είναι ήδη διαθέσιμη στη σημερινή γενιά συστημάτων MMI, με αυτόματο σύστημα πλοήγησης. Αποθηκεύονται οι προτιμώμενοι προορισμοί του οδηγού, συνδέονται με την ημερομηνία, την ώρα και την τρέχουσα κατάσταση της κυκλοφορίας και δημιουργούνται βέλτιστες προτεινόμενες διαδρομές. Την ίδια στιγμή, το επίπεδο εξατομίκευσης ήδη είναι πολύ υψηλό. Μέχρι και έξι χρήστες και ένας επισκέπτης μπορούν να αποθηκεύσουν τις προτιμώμενες ρυθμίσεις τους σε προσωπικά προφίλ, με έως και 400 παραμέτρους, που κυμαίνονται από συχνά επιλεγμένους προορισμούς στο σύστημα πλοήγησης έως την ηλεκτρική ρύθμιση του καθίσματος. Από τα μέσα του 2020, τα αποθηκευμένα δεδομένα δεν θα αποθηκεύονται μόνο στο αυτοκίνητο, όπως σήμερα, αλλά και στο λογαριασμό myAudi του πελάτη, δηλαδή στο cloud. Οι υπηρεσίες Car-to-X, συνδέουν το αυτοκίνητο με άλλα οχήματα και τα συστήματα υποδομής, για παράδειγμα, για να βρουν ελεύθερους χώρους στάθμευσης ή για τη βελτίωση της ροής κυκλοφορίας. Ήδη στις ΗΠΑ, η Audi έχει παρουσιάσει το σύστημα "πληροφόρησης φωτεινού σηματοδότη" από το 2016. Περισσότερες από 7.700 διασταυρώσεις (1.700 μόνο στην πρωτεύουσα Ουάσιγκτον), εξασφαλίζουν ένα συνεχές πράσινο φανάρι, ενώ κάτι αντίστοιχο έχει υλοποιηθεί πιλοτικά και στο Ingolstadt της Γερμανίας, έδρα της Audi.
Σφαιρικό ηχητικό πεδίο: πραγματικός ήχος 3D Στο CES 2020, η Audi παρουσιάζει την εμπειρία του τρισδιάστατου ήχου σε ένα Audi Q8. Ο τρισδιάστατος ήχος στα σημερινά αυτοκίνητα παράγεται από συμβατικά στερεοφωνικά ακουστικά σήματα. Ο πραγματικά τρισδιάστατος ήχος, αποτέλεσμα της συνεργασίας της Audi με τη Sony και το Ινστιτούτο Fraunhofer, για ολοκληρωμένα κυκλώματα IIS, βασίζεται στο ανοιχτό πρότυπο MPEG-H 3D Audio. Η νέα, επαναστατική μορφή μουσικής παρουσιάστηκε μόλις το τελευταίο τρίμηνο του 2019, από τη Sony, κατά την επίσημη κυκλοφορία του 360 Reality Audio στη Νέα Υόρκη. Δυναμικό, Ασφαλές, Έξυπνο:
Το Φως του Μέλλοντος Ο ανθρωποκεντρικός φωτισμός χρησιμοποιεί το γεγονός ότι η ανθρώπινη διάθεση επηρεάζεται σε κάποιο βαθμό από το φως. Το μπλε, ψυχρό-λευκό φως έχει αναζωογονητικό αποτέλεσμα, ενώ το θερμό-λευκό, κοκκινωπό φως, δρα ηρεμιστικά. Αυτές οι επιδράσεις προκαλούνται συνήθως από το φυσικό φως του ήλιου, αλλά μπορούν να δημιουργηθούν και τεχνητά. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ο φωτισμός αυτός τονώνει τη συγκέντρωση και τη μνήμη των επιβατών. Ακαδημαϊκές μελέτες έχουν αποδείξει ότι τέτοιες τεχνολογίες φωτός, μπορούν να έχουν μακροπρόθεσμα θετική επίδραση σε αυτό που είναι γνωστό ως ο κιρκάδιος ρυθμός, δηλαδή το εσωτερικό ανθρώπινο ρολόι. Ήδη ο ατμοσφαιρικός φωτισμός είναι πραγματικότητα ενώ στο πολύ κοντινό μέλλον, ο εσωτερικός φωτισμός του οχήματος θα προσαρμόζεται στη διάθεση των επιβατών, με αισθητήρες, κάμερες και μικρόφωνα να παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες για τη λειτουργία.
Φωτισμός LED digital matrix: τεχνολογία από το χώρο των βιντεοπροβολέων Η τεχνολογία DMD (digital micromirror device, σε ελεύθερη απόδοση διάταξη ψηφιακών μικροκατόπτρων) που χρησιμοποιείται σε πολλούς βιντεοπροβολείς, είναι ήδη διαθέσιμη στην Audi. Στην καρδιά του συστήματος υπάρχει ένα μικρό τσιπ το οποίο περιέχει ένα εκατομμύριο μικροσκοπικά κάτοπτρα (micromirrors), με το καθένα από αυτά να μην ξεπερνά σε μήκος μερικά εκατοστά του χιλιοστού. Με τη βοήθεια ηλεκτροστατικών πεδίων, κάθε μεμονωμένο μικροκάτοπτρο μπορεί να αλλάξει κατεύθυνση μέχρι 5.000 φορές ανά δευτερόλεπτο. Ανάλογα με τη ρύθμιση, η LED δέσμη είτε κατευθύνεται μέσω των κατόπτρων στο δρόμο είτε απορροφάται ώστε να αποκρύπτεται μέρος της και να φωτίζεται συγκεκριμένη μόνο περιοχή. Οι LED digital matrix προβολείς της Audi προσφέρουν καινοτόμες λειτουργίες όπως για παράδειγμα μίας ζώνης έντονου φωτός, αποκλειστικά στη λωρίδα κυκλοφορίας του οχήματος, που μπορεί να μετατοπίζεται ακολουθώντας δυναμικά την πορεία του αυτοκινήτου στην αλλαγή λωρίδας, βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια.