Hyundai Kona Hybrid 141Ps 6-DCT

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Hyundai
Μοντέλο Kona
Segment B-SUV
Power Train Hybrid
Hyundai Kona Hybrid 141Ps 6-DCT

Το Hyundai Kona έχει μία εξαιρετικά πετυχημένη πορεία στη χώρα μας και αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο γεγονός, αφού είναι ένα πραγματικά καλό, εμφανίσιμο, πρακτικό και «τίμιο» SUV. Η ανανεωμένη υβριδική έκδοση διατηρεί το αποδοτικό σύστημα κίνησης, με αρκετές περιφερειακές αναβαθμίσεις να διατηρούν την ανταγωνιστικότητα του μοντέλου. Το B-segment είναι μια κατηγορία για τους πιο νέους (οικογενειάρχες και μη), γι΄ αυτούς που δεν έχουν ανάγκη από τεράστιους χώρους και μια εξωφρενική λίστα απαιτήσεων. Θέλουν μοντέρνα και νεανική εμφάνιση, συγκρατημένες διαστάσεις για την κίνηση/ παρκάρισμα μέσα στην πολύ, «σωστή» οδική συμπεριφορά και άνετους χώρους για 4 άτομα ώστε μια παρέα να φεύγει εκδρομή για το ΣΚ. Α, να μην ξεχάσω και κάτι σημαντικότατο πλέον, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου!

Πολλές εκδόσεις Kona, γιατί το υβριδικό?

Στα υβριδικά παίρνουν 2 εντελώς διαφορετικά είδη κινητήρων, τα ενώνουν ώστε να σχηματίσουν ένα ανώτερο σύνολο και μολονότι έχουμε μεγαλύτερη πολυπλοκότητα και αυξημένο βάρος, το αποτέλεσμα είναι αδιαμφισβήτητο. Aισθητά χαμηλότερη κατανάλωση. Χάρη σε αυτήν έχουμε διπλό κέρδος: λιγότερη μόλυνση στο περιβάλλον και περισσότερα χρήματα στην τσέπη μας, αυτό το διπλό κέρδος μας το προσφέρει και το Kona Hybrid. Για να το πετύχει αυτό η Hyundai πήρε έναν βενζινοκινητήρα με το 6άρι διπλού συμπλέκτη κιβώτιο του και έναν ηλεκτροκινητήρα με την μπαταρία του, τα ένωσε σε παράλληλη διάταξη και ...βουαλά! Ο αμέσου ψεκασμού ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1,6lt των 105Ps και των 15kgm ροπής ειναι αρκετά οικονομικός αφού λειτουργεί σε κύκλο Atkinson (πληροί προδιαγραφές Euro 6d), ενώ δίπλα του έκατσε ο ηλεκτροκινητήρας των 43,5Ps και 17,3kgm. Συνδυαστικά οι δυο κινητήρες του υβριδικού SUV απ' την Κορέα στέλνουν στις ρόδες 141Ps, ενώ η ροπή των 26,1kgm είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά. Η μπαταρία είναι 1,56kWh, η οποία μπορεί να φαίνεται μικρή σε χωρητικότητα όμως μέσα στην πόλη κάνει όλη την διαφορά αφού κάθε φορά που αφήνεις το γκάζι ή πατάς το φρένο, αποθηκεύεται σε αυτήν ενέργεια που αλλιώς θα πήγαινε χαμένη. Ουσιαστικά το σύστημα δεν σχεδιάστηκε για να ξεκινάς φουλ φορτισμένος απ΄ το σπίτι, αλλά για να επανακτά την ενέργεια και να στην ξανα-αποδίδει άμεσα με χρήσιμο τρόπο, σε έναν κύκλο που γίνεται αμέτρητες πολλές φόρες μέσα στην καθημερινότητα σου. Σύμφωνα με την Hyundai, η ανάκτηση ενέργειας από τις επιβραδύνσεις σου δίνει ως bonus μέχρι και το 30% της ημερήσιας απόστασης μέσα στην πόλη!

Hyundai Kona Hybrid 141Ps 6-DCT

Ο ηλεκτροκινητήρας ειναι αυτός που εκκινεί το όχημα σε όλες τις περιπτώσεις εκτός και αν πας Pedal to the metal! Χάρη στην οικονομική του λειτουργία, μαζί με την υψηλή του ροπή -που την δίνει αθόρυβα και από μηδενικές στροφές-, το Kona δείχνει σβέλτο και άμεσο σε καθημερινή χρήση, ενώ όταν «ξυπνά» ο βενζινοκινητήρας η εναλλαγή (ή η ταυτόχρονη λειτουργία τους) είναι ομαλότατη! Έτσι δεν είναι καθόλου περίεργο που πηγμένος στο σταμάτα-ξεκίνα βλέπεις το πολύ χαμηλό 4,6-4,8lt/100km στο ECO mode. Αν αποφασίσεις να κινηθείς νορμάλ σε μεικτό κύκλο, θα δεις το νούμερο να ανεβαίνει κάμποσο στο 5,7lt/100km και να μένει εκεί χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Σε ένα μακρύ ταξίδι στην εθνική, η κατανάλωση θα παίζει περίπου στα 6,5-6,7lt/100km γιατί εκεί η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας δεν παίζουν καθόλου ρόλο, μόνο ο βενζινοκινητήρας, που είναι βέβαια αρκετά οικονομικός. Έτσι οι εκπομπές C02 είναι μόνο 114gr/km (κατά WLTP), πράγμα που σημαίνει χαμηλή επιβάρυνση του περιβάλλοντος αλλά και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας!

Don't change a winning team...

Ακολουθώντας αυτό το απίστευτα σωστό ρητό, η Hyundai δεν άλλαξε το καλοσχεδιασμένο Kona, απλά το βελτίωσε σε κάποιους τομείς. Το νέο του look με τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, την πιο «άγρια» μάσκα και τα ανασχεδιασμένα φλας, είναι πιο αιχμηρό και νεανικό, ταυτόχρονα όμως έμεινε το σύνολο που όλοι ήδη γνωρίζουν και συμπαθούν.

Hyundai Kona Hybrid 141Ps 6-DCT

Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι πιο ώριμα. Τα πλαστικά είναι ανώτερης ποιότητας (αν και λίγο σκληρά) απ' ότι σε προδιαθέτει η τιμή του Kona. Αλλά σαν κλασικό Hyundai, ξέρεις ότι μπορεί μετά από πολλά χρόνια να το έχει το εγγόνι σου και τα πλαστικά να μην έχουν πάθει την παραμικρή ζημιά, να μην ακούς θορύβους ή τριγμούς. Όμορφα τακτοποιημένο το εσωτερικό, έχει μια οθόνη αφής 10,25in στο κέντρο του ταμπλό, για να χειρίζεσαι το αναβαθμισμένο και αρκετά εύχρηστο infotainment του Kona, ενώ και ο πίνακας οργάνων εμπρός απ΄ τον οδηγό είναι πλέον μια οθόνη 10,25in (διαθέσιμος από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Premium Plus) και σου δείχνει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι. Η κορεάτικη εταιρεία δεν επέλεξε τον “full digital” δρόμο οπότε υπάρχουν και κάμποσα φυσικά πλήκτρα/ διακόπτες για να χειρίζεσαι το όχημα χωρίς να τραβάς συνέχεια το βλέμμα απ' τον δρόμο.

Οι χώροι είναι αρκετοί για 4 επιβάτες, με τον πέμπτο να στριμώχνεται κάπως. Οι μπροστά δεν έχουν το παραμικρό πρόβλημα, τα καθίσματα είναι σχεδιασμένα για άνεση και ευκολία, δεν διεκδικούν όμως βραβεία συγκράτησης του σώματος στις απότομες εναλλαγές πορείας. Κακώς γιατί το Kona Hybrid μπορεί εύκολα να αλλάξει, αν του το ζητήσεις, απότομα την πορεία του! Ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε ελάχιστα στα 374lt, μία τιμή που είναι απλώς επαρκής για τις ανάγκες μίας 4μελής οικογένειας.

Hyundai Kona Hybrid 141Ps 6-DCT

Λόγω του ότι δεν είναι ένα τεράστιο SUV, το βάρος έχει κρατηθεί σε σχετικά- για υβριδικό- χαμηλά επίπεδα (1.376kg) και οι διαστάσεις του είναι συμμαζεμένες. Τα φαρδιά λάστιχα 235/45 είναι φορεμένα σε όμορφες 18άρες (σχεδιασμένες αποκλειστικά για το υβριδικό), οπότε η πρόσφυση είναι αρκετή και συχνά θα πιάσεις τον εαυτό σου να οδηγεί κάπως πιο επιθετικά απ΄ ότι πρέπει στις στροφές. Η οδική του συμπεριφορά μοιάζει πιο σπορτίφ και αυτό οφείλεται σε 3 λόγους: πιο σκληρή ανάρτηση για να αντιμετωπίσει το extra βάρος του υβριδικού συστήματος, ανώτερο κράτημα/ έλεγχο αμαξώματος πίσω λόγω των πολλαπλών συνδέσμων που φοράει το υβριδικό (προτέρημα που διατηρούν το υβριδικό και το τετρακίνητο μοντέλο με τα 198Ps, αντί των υπολοίπων Kona που έχουν ημιάκαμπτο άξονα πίσω), η μπαταρία είναι κάτω απ' το πίσω κάθισμα και η μάζα της σε ένα φρενάρισμα σε στροφή του χαρίζει λίγο περισσότερη ζωντανή ουρά! Κάτι που μπορείς να το χρησιμοποιήσεις χωρίς να το φοβάσαι καθόλου, τσιμπάς λίγο το φρένο στην είσοδο της στροφής και αρχίζει να ανοίγει η τροχιά του πίσω τμήματος. Τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι πάντα εκεί και δεν αφήνουν ποτέ την κατάσταση να ξεφύγει απ΄ τον έλεγχο, όμως είναι ωραίο που υπάρχει αυτή η αρχική διασκεδαστική τάση!

Αρκετά άνετο αν κινείσαι με κανονικούς ρυθμούς, τι κάνει όμως το Kona αν αποφασίσεις να πας πιο γρήγορα? Δεν ζορίζεται! Βάζεις το προφίλ Sport και προσπαθείς να κινείσαι με κεκτημένη ταχύτητα, να στρίβεις χρησιμοποιώντας την ουρά που αρχικά ανοίγει την τροχιά της και εκμεταλλεύεσαι τα paddles shifters του DCT πίσω απ' το τιμόνι για να είσαι πάντα στις σωστές rpm. Μπορείς να εμπιστευτείς το τιμόνι του, έχει καλό «βάρος» με αρκετά όμως τεχνητή αίσθηση.

Σβέλτο

Η αρχική αίσθηση που σου δίνει μέσα στην κίνηση παραμένει και όταν αποφασίσεις να το πας 100%. Είναι προσθιοκίνητο με 26kgm ροπής, αλλά οι μπροστινοί τροχοί γαντζώνουν και ξεκινά χωρίς δράματα και θορύβους, κάνοντας το 18άμετρο σε 2,82s (ταχύτητα 42,96km/h). Το διπλού συμπλέκτη κιβώτιο αλλάζει γρήγορα και το 0-100km/h έρχεται σε 9,55sec....όπα, κάτι περίεργο υπάρχει εδώ! Η Hyundai ανακοινώνει 11,3s για τα 100km/h από στάση, η διαφορά είναι κοντά στα 2 δευτερόλεπτα!!! Αυτό δεν είναι κάτι καινούριο, όλα τα Hyundai τα τελευταία χρόνια αποδίδουν στον δρόμο καλύτερα απ΄ ότι μας λέει η εταιρεία, ίσως μας το κρατάει για ευχάριστη έκπληξη. Πάντως έκανα 2 εκκινήσεις ακόμη για σιγουριά, σε όλες βρισκόμουν κάτω απ' τo 9,7sec. Για το τετρακοσάρι θέλει 16,85sec με 133,62km/h ταχύτητα εξόδου, καλοί χρόνοι για τα 9,75 κιλά που έχει να κινήσει ο κάθε υβριδικός ίππος.

Να γιατί πουλάει

Δεν έχασε το παραμικρό απ΄ τα πλεονεκτήματά που είχε, αντίθετα έγινε καλύτερο, πιο μοντέρνο και ομορφότερο, ενώ στην συγκεκριμένη εκδοσή είναι και πολύ οικονομικό. Μονό που όλα αυτά έρχονται με κάπως μεγαλύτερο αρχικό κόστος πλέον, με τον τιμοκατάλογο να ξεκινάει από τα €25.940 για την βασική έκδοση και τα €29.340 για την πλούσια έκδοση της δοκιμής, χωρίς βέβαια αυτό να του μειώνει καθόλου την πραγματική του αξία.

Τιμή βασικής έκδοσης Kona Hybrid 1.6 141Ps 6-DCT (Premium): €25.940

Τιμή έκδοσης δοκιμής Kona Hybrid 1.6 141Ps 6-DCT (Distinctive): €29.340

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ. ΒΟΥΡΒΑΧΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εμφάνιση Τιμή
Απόδοση υβριδικού συστήματος Καθίσματα με μέτρια πλευρική στήριξη
Κατανάλωση Χαμηλή τελική ταχύτητα
Εξοπλισμός
Εσωτερικοί χώροι
Άνεση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.580cc
Διάμετρος x Διαδρομή72mm x 97mm
Σχέση συμπίεσης13
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου
ΗλεκτροκινητήραςΣύγχρονου τύπου, μόνιμου μαγνήτη
Μπαταρία1,56kWh
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΔιαφορικάΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.205
Ύψος (mm)1.565
Πλάτος (mm)1.800
Μεταξόνιο (mm)2.600
Βάρος (kg)1.376
Χώρος αποσκευών (lt)374
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΔίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7Jx18in
Ελαστικά235/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps)141
Ονομαστική ροπή (kgm)26,1
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps/kW)43,5/32
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm)17,3
0-100km/h (sec)11,3
Τελική ταχύτητα (km/h)160
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)114-122
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km)5,0-5,4
Δοκιμής (lt/100km)5,7
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/ΗSEC
0-604,28
0-806,67
0-1009,55
0-12013,7
0-14018,68
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΜSECΚΜ/Η
182,82 42,96
605,44 70,35
1007,3 84,82
20011 108,52
40016,85 133,62
ΡΕΠΡΙΖ
ΚΜ/ΗSEC
50-803,24
80-1104,82
100-1409,13