Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Hyundai |
Μοντέλο | i10 |
Segment | Α-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
O εξηλεκτρισμός δείχνει να αποτελεί την μοναδική ορθολογιστική επιλογή των κατασκευαστών για τα μικρά αυτοκίνητα των κατηγοριών A και B Segment. Με τη συνεχή πίεση που φέρνουν οι συνεχώς αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων και με τις εταιρείες να καλούνται να πληρώσουν υπέρογκα πρόστιμα για κάθε επιπλέον γραμμάριο πάνω από το μέσο όρο της γκάμας τους στα 95gr/km, όσο περισσότερα μη ηλεκτρικά μοντέλα πουλάς, τόσο πιο πολύ απέχεις από την επίτευξη αυτού του στόχου. Αυτό έχει οδηγήσει πολλές εταιρείες είτε να ρίξουν τη λαιμητόμο στα μοντέλα πόλης ή να κάνουν το γενναίο βήμα της ηλεκτροκίνησης. Η Hyundai συνεχίζει να μας εκπλήσσει αφού όχι μόνο δεν εγκατέλειψε την κατηγορία, αλλά επέλεξε να επενδύσει στο πιο μικρό της μοντέλο, προικίζοντας το, με τεχνολογία και σπορτίφ ταμπεραμέντο.
N Family
Όταν η Hyundai παρουσίασε το i30 N, το πρώτο μοντέλο της N «οικογένειας», όλη η βιομηχανία σοκαρίστηκε με την Κορεάτικη φίρμα που κατάφερε με την πρώτη της προσπάθεια, να δημιουργήσει ένα τόσο ικανό και ολοκληρωμένο hot-hatch. To branding των μοντέλων με το σηματάκι N είναι ακόμα στα πρώτα του βήματα, ωστόσο η Hyundai δείχνει πρόθυμη να το «φορέσει» στα περισσότερα από τα μοντέλα της είτε ως 100% προϊόντα του τμήματος Hyundai N Division (i20 N, Kona N κ.λπ.) είτε ως υπο-προιόντα με πιο σπορτίφ επιρροές. Και εδώ έρχεται και ταιριάζει κουτί το i10 N Line, που έχει δεχθεί όχι μόνο πολλές αισθητικές επεμβάσεις, αλλά και τον ισχυρότερο τρικύλινδρο κινητήρα T-GDi απόδοσης 100Ps που φοράει και το αδερφάκι του, το KIA Picanto GT-Line.
Το αισθητικό πακέτο είναι ιδιαίτερα πετυχημένο αφού το i10 N Line δείχνει πολύ διαφορετικό από τα απλά i10 και καταφέρνει να ξεχωρίζει. Πιο δυνατή είναι αναμφίβολα η μπροστινή όψη με την επιθετική κυψελωτή μάσκα με το λογότυπο N Line, τα κόκκινα διακοσμητικά και το μικρό splitter στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Η «μετάλλαξη» του αθώου i10 συνεχίζεται με τις 16άρες ζάντες διαφορετικής σχεδίασης που γεμίζουν «χορταστικά» τους θόλους, τη διχρωμία αμαξώματος-οροφής, το κόκκινο λογότυπο i10 στην πίσω κολόνα, την διπλή απόληξη της εξάτμισης και τη διακριτική αεροτομή.
N λεπτομέρειες
Στο εσωτερικό οι σπορτίφ πινελιές με την υπογραφή N είναι ακόμα περισσότερες με το σπορ λογότυπο της Hyundai να κοσμεί τιμόνι, επιλογέα και καθίσματα. Ο επιλογέας είναι σχεδόν ίδιος με του i30Ν, στερείται όμως 6ης σχέσης. Η εικόνα είναι αρκούντως σπορ με τους κόκκινους αεραγωγούς του κλιματισμού, τα σπορ πεντάλ με επένδυση αλουμινίου και τις κόκκινες ραφές να κοσμούν το τιμόνι και τα καθίσματα. Τα τελευταία πάντως θα θέλαμε να έχουν λίγο περισσότερη πλευρική στήριξη, αφού θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό τα αντίστοιχα των απλών εκδόσεων. Το σύστημα infotainment έχει κουμπιά συντομεύσεων περιμετρικά της οθόνης αφής των 8in, κάνοντας πιο εύκολη τη χρήση κατά την οδήγηση. Ο πίνακας οργάνων είναι ο παραδοσιακός αναλογικός με όμορφες ενδείξεις και μία μικρή κεντρική οθόνη πληροφοριών.
Το εσωτερικό απαρτίζεται από σκληρά πλαστικά με προσεγμένο φινίρισμα που ικανοποιούν στην όψη και στην αίσθηση, διαθέτοντας εξαιρετική συναρμογή που απαλλάσσει το σύνολο από μικροτριγμούς. Επιπλέον, οι διαστάσεις του i10 που φλερτάρουν με το B-segment, προσφέρουν πολύ καλούς χώρους ακόμα και για τέσσερα άτομα, με κορυφαίο χώρο αποσκευών στα 252lt.
Σβελτοτσαμπουκάς
Ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.0T-GDi αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο της έκδοσης N Line (διατίθεται και με τον ατμοσφαιρικό 1.2 με 84Ps) και είναι φυσικά γνωστός από διάφορα άλλα μοντέλα της Hyundai αφού εξοπλίζει το i20, το Kona και το i30. Πλήρως αλουμινένιος, με άμεσο ψεκασμό καυσίμου, σχέση συμπίεσης 10,5:1 και συνεχή μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων CVVD, αποδίδει 100Ps με 17,4kgm ροπή από τις 1.500rpm. Και παρά το γεγονός ότι τα 10,5sec για το 0-100km/h δεν σε προδιαθέτουν για κάτι σβέλτο, όπως έχουμε διαπιστώσει πολλές φορές, τα νούμερα που ανακοινώνει η Κορεάτικη εταιρεία είναι πολύ απαισιόδοξα. Τα 9,73sec που σημειώσαμε είναι σχεδόν 1sec κάτω από την τιμή της Hyundai και δείχνουν ότι το ενός τόνου (1.024kg για την ακρίβεια) supermini είναι όσο σπιρτόζικο ζητάς από ένα μικρό πόλης με σπορ καταβολές. Η κατανάλωση του κινητήρα είναι αρκετά καλή για την κατηγορία και για την απόδοση των 100 ίππων και σταθεροποιείται σχετικά εύκολα κάτω από τα 7lt/100km. Σίγουρα ένα πιο κλειστό 6άρι κιβώτιο θα βελτίωνε και τις επιδόσεις και την κατανάλωση.
Ο τρικύλινδρος κινητήρας δεν εντυπωσιάζει με την ισχύ του, όμως αναδεικνύει τις αλλαγές που έχουν γίνει στο στήσιμο του i10 N Line. Το μενού περιλαμβάνει σκληρότερα ελατήρια και στις τέσσερις άκρες του πλαισίου, αντιστρεπτικές μεγαλύτερης διαμέτρου, καθώς και πιο σφιχτά πίσω αμορτισέρ. Είναι αισθητά πιο σκληρό από το απλό i10 και το 45άρι προφίλ των ελαστικών χτυπάει πιο αισθητά στις μεγάλες λακκούβες, όμως ακόμα και έτσι η άνεση δεν έχει πάει περίπατο, με το σύνολο να φιλτράρει αποτελεσματικά τις μικρές ανωμαλίες.
Η θέση οδήγησης δεν είναι σπορ, παρέχει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και το μόνο που θα ενοχλήσει λίγο τους πιο ψηλούς οδηγούς είναι η απουσία της ρύθμισης του τιμονιού στο μέσα-έξω. Ο κινητήρας έχει την κλασική τρικύλινδρη χροιά που όμως δεν γίνεται αισθητή λόγω της καλής ηχομόνωσης της καμπίνας και δείχνει το καλό του πρόσωπο στο φάσμα 2.200-5.400rpm. Κάτω από τις 1.800rpm είναι κάπως ράθυμος σε τράβηγμα και σίγουρα θα επωφελούνταν από ένα κουμπάκι Sport Mode που θα άλλαζε την απόκριση του, καθώς και θα έκανε το τιμόνι λίγο πιο βαρύ σε αίσθηση. Είναι ελαφρύ, αρκετά άμεσο, με μέτρια όμως πληροφόρηση, κάτι που δεν του στερεί την διατήρηση σχετικά γρήγορου ρυθμού σε δρόμους με στροφές χάρη και στα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης των μεγάλων τροχών. Κρατάει πολύ καλύτερα από το απλό i10 και βολεύεται περισσότερο σε κλειστά κομμάτια λόγω της αυξημένης ευελιξίας που παρέχουν οι μαζεμένες του διαστάσεις. Γενικότερα, το i10 είναι ένα από τα αυτοκίνητα που καταφέρνουν να σε κάνουν να αισθάνεσαι πως οδηγείς αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Ενδιαφέρουσα συνταγή
To Hyundai i10 N Line με τον κινητήρα των 100 ίππων είναι μία ενδιαφέρουσα πρόταση στην μικρή κατηγορία. Συνδυάζει σβέλτες επιδόσεις, σπορ εμφάνιση σε αμάξωμα και εσωτερικό, καλούς χώρους και ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού. Είναι βέβαια κάπως τσιμπημένο σε τιμή με τα €15.590 (μόλις 700 ευρώ επιπλέον από την έκδοση με τα 84Ps) να αγγίζουν πολλές προτάσεις από το B-Segment, όμως δεδομένου ότι το VW Up! GTI έχει σταματήσει να πωλείται, ο μόνος ανταγωνισμός του μικρού της Hyundai είναι το -ελάχιστα μικρότερο- KIA Picanto GT-Line. Σίγουρα πάντως το i10 με τον κινητήρα turbo των 100Ps και με το πακέτο εξοπλισμού N Line είναι μονόδρομος για κάποιον που θέλει ένα μικρό, σβέλτο και καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο.
Τιμή βασικής έκδοσης i10 N Line 1.2 MPi 84Ps: €14.890 (Με τρέχουσα προωθητική έκπτωση €800)
Τιμή έκδοσης δοκιμής i10 N Line 1.0T-GDi 100Ps: €15.590 (Με τρέχουσα προωθητική έκπτωση €800)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Τιμή |
Απόδοση κινητήρα | Απουσία Sport Mode |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Χώροι-πρακτικότητα | |
Πλούσιος εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 998cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71mm x 84mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερσυμπιεστής καυσαερίων single-scroll | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 5 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο, με τελική σχέση μετάδοσης 3.647 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 3.675 | |
Ύψος (mm) | 1.483 | |
Πλάτος (mm) | 1.680 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.425 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 252 – 1.050 | |
Βάρος (kg) | 1.024 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 252mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 234mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6J x 16in | |
Ελαστικά | 195/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 100/ 4.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 17,4/ 1.500-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 10,5 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 185 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 123 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,5 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,8 | |
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 4,32 | |
0-80 | 6,58 | |
0-100 | 9,73 | |
0-120 | 13,24 | |
0-140 | 18,85 | |
0-160 | 28,44 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,87 | 43,06 |
60 | 5,61 | 70,56 |
100 | 7,39 | 85,47 |
200 | 11,23 | 107,72 |
400 | 16,95 | 133,58 |