Τα B-SUV είναι μια από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες και για αυτό τον λόγο, η Hyundai, αποφάσισε να δώσει στην αγορά ένα ακόμα μοντέλο που αν και ανήκει στην ίδια κατηγορία με το Kona, αποτελώντας πλέον το entry level μοντέλο της στα μικρά SUV.
Οπτικά, το Hyundai Bayon, θυμίζει αρκετά το Kona και έχει αρκετές από τις σχεδιαστικές επιρροές του -ελάχιστα- μεγαλύτερου αδερφού. Κύριο του όπλο όμως είναι η εξαιρετικά χαμηλή τιμή αγοράς του, αφού η βασική του έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,2lt με τα 84Ps, ξεκινάει μόλις από τα €15.790, ενώ η πλήρως εξοπλισμένη και ακριβότερη έκδοση Distinctive με τον 1.0T-GDi 120Ps με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και το αυτόματο κιβώτιο φτάνει τα €21.790. Η χαμηλή τιμή του έγκειται στο γεγονός πως χρησιμοποιεί ήδη δοκιμασμένες λύσεις στα κινητήρια του σύνολα, αλλά και σχεδιαστικά στοιχεία από τα δανεισμένα από μοντέλα της Hyundai όπως θα δείτε παρακάτω.
Είναι δυνατόν;
Ένα τόσο μικρό σε μέγεθος αυτοκίνητο που φτάνει τα 4.180mm και με το μεταξόνιο στα 2.580mm να έχει τόσο ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό; Και μάλιστα με χώρο αποσκευών που για τα μη-υβριδικά μοντέλα να είναι στα 411lt; Και όμως γίνεται. Αν αναζητάτε χώρους, το Hyundai Bayon θα σας καλύψει και με το παραπάνω, τόσο για τα εμπρός καθίσματα όσο και για τους πίσω επιβάτες. Η ψηλή οροφή του αφήνει αρκετό χώρο ακόμα και για ανθρώπους άνω των 190cm σε ύψος με αρκετό χώρο για τα γόνατά τους.
Το εσωτερικό είναι γεμάτο ευρύχωρες θήκες σε αρκετά του σημεία, πράγμα που κάνουν το Bayon ένα από τα πιο πρακτικά B-SUV που κυκλοφορούν αν και το κατώφλι του χώρου αποσκευών είναι ψηλό και θα δυσκολέψει την φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.
Όσων αφορά την εξωτερική σχεδίαση, είναι λίγο φλύαρο, γεμάτο αιχμές και κοφτές γραμμές, αποτελώντας όμως ένα σύγχρονο και δυναμικό σχέδιο που σίγουρα ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό του. Η μάσκα με τα οριζόντια φώτα εμπρός και την μεγάλη εισαγωγή αέρα δημιουργούν ένα αρκετά τολμηρό σχέδιο. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα φώτα σε σχήμα ξαπλωμένου V με μια ενιαία γραμμή να τα ενώνει. Επανερχόμαστε στο ευρύχωρο εσωτερικό, το οποίο είναι ξεκάθαρα δανεισμένο από το νέο i20, στο οποίο θα συναντήσουμε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25in, μια οθόνη αφής 8in στο ταμπλό, η οποία είναι επιφορτισμένη για την διαχείριση του συστήματος infotainment, φυσικούς διακόπτες για τον κλιματισμό, ενώ η έκδοση Premium της δοκιμής διαθέτει μεταξύ άλλων, πεντάλ με μεταλλική επένδυση, ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, κάμερα οπισθοπορείας, drive select mode, LED φώτα θέσεως και ημέρας, πίσω φιμέ τζάμια, καθώς και το πακέτο ασφαλείας Hyundai SmartSense, το οποίο βέβαια ανήκει στον standard εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Τα πλαστικά μέρη που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι σκληρά στην υφή, αλλά έχουν καλή συναρμολόγηση, ενώ εκεί που ακουμπάνε τα χέρια, δηλαδή στα μπράτσα των μπροστινών θυρών, στο τιμόνι, στο κεντρικό υποβραχιόνιο και στον επιλογέα ταχυτήτων, υπάρχουν δερμάτινες επενδύσεις.
Δοκιμασμένες λύσεις
Το Bayon είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες, έναν ατμοσφαιρικό των 1.2lt που αποδίδει 84Ps και τον πολύ γνωστό τρικύλινδρο χιλιάρη turbo με αποδόσεις 100Ps και 120Ps. Η entry level έκδοση με τον 1.2lt κινητήρα συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων, ενώ οι εκδόσεις με τον 1.0T-GDi είναι διαθέσιμες είτε με χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων είτε με το χειροκίνητο iMT είτε με το επτατάχυτο διπλού συμπλέκτη DCT. Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας είναι με το χειροκίνητο των έξι σχέσεων και χρησιμοποιεί τον χιλιάρη turbo με άμεσο ψεκασμό και απόδοση 100Ps και 17,5kgm ροπής. Είναι ένας δοκιμασμένος σε άλλα μοντέλα του ομίλου συνδυασμός που έχει καλή απόδοση, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση. Η Hyundai ανακοινώνει 5,4lt/100km ένα αρκετά εφικτό νούμερο, αρκεί να είναι κλειστός ο κλιματισμός. Εμείς, που τον κλιματισμό τον κλείναμε μόνο όταν ήμασταν εκτός αυτοκινήτου είδαμε ως μέση τιμή την πολύ ικανοποιητική των 6,5lt/100km.
Στον δρόμο!
Οδηγικά το Bayon έχει αρκετό ενδιαφέρον, θυμίζοντας σε μεγάλο βαθμό το Kona, με μόνο αρνητικό σημείο την μέτρια αίσθηση του τιμονιού και του πεταλιού του συμπλέκτη. Από εκεί και πέρα, η απόδοση του κινητήρα, η ποιότητα κύλισης, αλλά και οι επιδόσεις του, θα σας αφήσουν τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις. Το drive select mode έχει δύο λειτουργίες, την normal και την sport, κατά την οποία ο κινητήρας έχει καλύτερη απόκριση στο γκάζι. Τα 10,7sec που χρειάζεται για να πιάσει τα πρώτα 100km/h από στάση, είναι μια αρκετά καλή τιμή, που το φέρνει ψηλά στην κατηγορία των μικρών SUV με κινητήρες παρόμοιας απόδοσης.
Τα δε 165mm απόστασης από το έδαφος θα του επιτρέψουν να κινηθεί σε ήπιο χωματόδρομο, χωρίς φυσικά να περιμένετε ότι θα καταφέρνει να κινηθεί με αξιώσεις σε πραγματικά off-road μονοπάτια. Δεν σχεδιάστηκε άλλωστε για κάτι τέτοιο. Το Bayon είναι στην πραγματικότητα ένα παιδί της πόλης, με καλό στήσιμο, προβλέψιμη και φιλική συμπεριφορά ακόμα και στο όριο, με μικρές κλίσεις από το αμάξωμα όταν πιεστεί, φρένα που δύσκολα θα κουραστούν και με άνετη ανάρτηση. Επίσης είναι όσο μικρό χρειάζεται για να ελιχθεί με ευκολία στην κίνηση της πόλης και όσο μεγάλο απαιτείται για να ταξιδέψει χωρίς κανένα πρόβλημα ακόμα και για μεγάλες αποστάσεις. Έχει άνετα καθίσματα, πολύ καλούς για το μέγεθός του χώρους και το βασικότερο, ασυναγώνιστη τιμή.
Πόσο τίμιο;
Με πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, με απεριόριστα χιλιόμετρα, αντίστοιχης διάρκειας εγγύηση εργοστασιακής βαφής, οδική βοήθεια και με δωρεάν ετήσιο έλεγχο κάθε χρόνο, το Hyundai Bayon είναι πιθανότατα το πιο τίμιο αυτοκίνητο που μπορείτε να αποκτήσετε αυτή τη στιγμή στην κατηγορία των B-SUV. Η έκδοση μάλιστα που δοκιμάσαμε, με το ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού Premium που κοστίζει €17.990 -είναι το λιγότερο, δελεαστική.
Τιμή βασικής έκδοσης 1.2 84Ps Exclusive: €15.790
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.0T 100Ps Premium: €17.990
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση κινητήρα | Αίσθηση τιμονιού |
Ποιότητα κύλισης | Αίσθηση πεταλιού συμπλέκτη |
Εξοπλισμός | |
Κατανάλωση | |
Επιδόσεις |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 998cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71mm x 84mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο έξι σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.180 | |
Ύψος (mm) | 1.490 | |
Πλάτος (mm) | 1.775 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.580 | |
Βάρος (kg) | 1.205 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 411 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6.5J x 16in | |
Ελαστικά | 195/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 100/4.500-6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 17,5/1.500-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 10,7 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 183 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 118-123 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,5 |