Honda Jazz Crosstar e:HEV 122Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Honda
Μοντέλο Jazz
Segment B-Segment
Power Train Hybrid
Honda Jazz Crosstar e:HEV 122Ps

Δύσκολη εξίσωση

Το Jazz e:HEV Crosstar έτυχε να το κρατήσουμε μια εβδομάδα μέσα στον Αύγουστο, στις διακοπές μας, όπου όλοι οι γείτονες, γνωστοί και φίλοι μας έβλεπαν κάθε μέρα με αυτό και γνωρίζοντας τι δουλειά κάνουμε ρωτούσαν για αυτό το ευρύχωρο και τεχνολογικά προηγμένο Honda. Τις πρώτες μέρες ξεκινούσα να λέω πρώτα για την απίστευτα χαμηλή κατανάλωσή του, μετά για το προηγμένο υβριδικό σύστημα, μετά για τους απίστευτους χώρους στο εσωτερικό, προσπαθώντας σχεδόν να αποφύγω την αναπόφευκτη τελικά ερώτηση... «και πόσο πάει φίλε αυτό;». Μετά από τις 3-4 πρώτες προσπάθειες, έλεγα πρώτα την τιμή, για να μην χαλάω το σάλιο μου. Πραγματικά λυπήθηκα τους πωλητές της Honda που θα πρέπει να ζήσουν φέτος τον χειμώνα κάνοντας καθημερινά αυτό, γιατί όντως πρόκειται για ένα από τα καλύτερα και σίγουρα το οικονομικότερο μικρό αυτοκίνητο της αγοράς, το οποίο όσο καλό και να είναι, θα πρέπει κάποιος να είναι πολύ φανατικός οπαδός της Honda για να βγάλει από την τσέπη του 30.000+ ευρώ για να αγοράσει Jazz. Εκτός αν κάνεις τόσο πολλά χιλιόμετρα εντός πόλης, που με την τιμή της βενζίνης στα 2ευρώ/lt μπορέσεις να κάνεις κάποια στιγμή απόσβεση καίγοντας πραγματικά 4,2-4,5lt/100km.

Honda Jazz Crosstar e:HEV 122Ps

Διαφορές;

Το Honda Jazz e:HEV Crosstar διαφέρει αρκετά από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, τόσο τεχνολογικά όσο και αισθητικά. Ο σχεδιασμός μικρού πολυμορφικού με τις διπλές κολώνες εμπρός και την καλή ορατότητα σε συνδυασμό με την ψηλή θέση οδήγησης το κάνουν εκτός από εξαιρετικά πρακτικό, ιδιαίτερα ευκολοδήγητο στην πόλη και σε στενούς δρόμους. Η τελευταία ανανέωση του μοντέλου είναι δύσκολα διακριτή και εντοπίζεται στον ελαφρώς ανασχεδιασμένο μπροστινό προφυλακτήρα και την διαφορετική μάσκα, όπου η έκδοση Crosstar διαθέτει επιπλέον ένα προστατευτικό χρωμίου. Αν είστε αρκετά παρατηρητικοί θα εντοπίσετε και την ενσωμάτωση των προβολέων ομίχλης στον μπροστινό προφυλακτήρα και το νέο σχέδιο για τις ζάντες και τα ελαφρώς σκουρόχρωμα πίσω φώτα.

Honda Jazz Crosstar e:HEV 122Ps

Το βάρος αγγίζει 1.255kg με την απόσταση από το έδαφος να είναι αυξημένη στα 146mm, 10mm μεγαλύτερη από αυτή της απλής έκδοσης. Τα ευρηματικά Magic Seats συνεχίζουν και αποτελούν ένα από τα δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου, καθώς ανασηκώνονται αφήνοντας ένα πολύ μεγάλο χώρο φόρτωσης μέσα στην καμπίνα, όπου με αρωγό τις πόρτες που ανοίγουν εντελώς κάθετα, μπορείς να φορτώσεις πολύ μεγαλύτερα αντικείμενα από όσο φαντάζεσαι κοιτάζοντάς το Jazz από έξω. Στον διαθέσιμο χώρο που έχει στο πίσω μισό της «καρότσας», συμβάλει και η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ κάτω από τα εμπρός καθίσματα, κάτι που τα φέρνει λίγο ψηλότερα από το συνηθισμένο, αλλά σε αυτήν την κατηγορία είναι θεμιτό. Ο κανονικός χώρος αποσκευών του είναι 304lt αλλά με τα καθίσματα αναδιπλωμένα ανέρχεται στα 1.205lt.

Honda Jazz Crosstar e:HEV 122Ps

Ανάλογες, μικρές αλλαγές έχουν γίνει και στο εσωτερικό, με συνολικά αναβαθμισμένη ποιότητα υλικών, ενώ αξίζει να αναφέρουμε τις νέες επενδύσεις των καθισμάτων που είναι αδιάβροχες. Οι χώροι του Jazz δύσκολα συγκρίνονται με τον ανταγωνισμό, αφού 4 άτομα θα καθίσουν πολύ άνετα με μπόλικο αέρα τόσο για το κεφάλι όσο και τα πόδια τους. Το ψηφιακό πακέτο δεν έχει αλλάξει και περιλαμβάνει μία οθόνη 7in για τον πίνακα οργάνων και μια στο κέντρο του ταμπλό μεγέθους 9in, για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Honda Jazz Crosstar e:HEV 122Ps

Honda e:HEV Technology

Ίσως η βασικότερη αλλαγή που έγινε στο facelift μοντέλο αφορά το υβριδικό σύστημα κίνησης. Το ανανεωμένο e:HEV χρησιμοποιεί έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC που αποδίδει 107Ps (από τα 97Ps του προηγούμενου μοντέλου), έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 122Ps (από 109Ps) και έναν μικρότερο ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια. Ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί στον αποδοτικό κύκλο Atkinson και υπό κανονικές συνθήκες (χαμηλού ή μέτριου) φορτίου, δεν έχει εμπλοκή με τους τροχούς, αλλά απλώς γυρίζει τον πρώτο ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια η οποία με την σειρά της παράγει ρεύμα που φορτίζει την μπαταρία για να κινήσει τους τροχούς ο δεύτερος, μεγαλύτερος ηλεκτροκινητήρας. Μπορεί να ακούγεται πολύπλοκο και όχι τόσο αποδοτικό στην θεωρία, αλλά στην πράξη ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Βλέπετε, με αυτόν τον τρόπο, ο θερμικός κινητήρας βρίσκεται πάντα στο σημείο λειτουργίας του με την καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση, που σημαίνει πως παράγει τα μέγιστα με την μικρότερη δυνατή κατανάλωση και έτσι ακόμα και με την μετατροπή της κίνησης σε ρεύμα και μετά ξανά σε κίνηση το όφελος είναι μεγάλο. Δεν είναι εντελώς «αποκλεισμένος» από τους τροχούς όμως, αν και όταν χρειαστεί μπορεί να συνδράμει στην κίνηση, χωρίς κιβώτιο ταχυτήτων ή μάλλον με μία ταχύτητα 1:1 (σαν να έχει μόνο 4η σχέση). Στην πόλη αυτό συμβαίνει σπάνια και μόνο στο βαθύ πάτημα του γκαζιού, αλλά στον αυτοκινητόδρομο και ειδικά με ταχύτητες άνω των 110km/h η εμπλοκή του είναι συχνή και ευεργετική. Εκεί βέβαια, την ξεχνάμε την χαμηλή κατανάλωση της τάξης των 4lt/100km και ξεπερνάει τα 6lt/100km, τα οποία και πάλι δεν είναι πολλά.

Η απεικόνιση της ροής ενέργειας μεταξύ όλων αυτών των συστημάτων στην οθόνη του πίνακα οργάνων σε real time, είναι πολύ χρήσιμη όταν θέλεις να κάνεις οικονομία. Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης που εναλλάσσονται αυτόματα μεταξύ τους. Ανάλογα με τον τρόπο που οδηγείς, τα «EV Drive» όπου κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα και την ενέργεια που έχει αποθηκεύσει στην μπαταρία, το «Hybrid Drive», όπου ταυτόχρονα λειτουργεί και ο θερμικός μόνο για να φορτίζει την μπαταρία και το «Engine Drive» όπου συνδράμει στην κίνηση των τροχών και ο θερμικός κινητήρας.

Honda Jazz Crosstar e:HEV 122Ps

Fun Drive

Σύμφωνα με την Honda, τα 0-100km/h από στάση έρχονται σε 9,7sec και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 175km/h (τα οποία ξεπεράσαμε για να σιγουρευτούμε πως πηγαίνει με τον θερμικό), γιατί με την «προσομοίωση» των αλλαγών ταχυτήτων και τον θόρυβο από τον κινητήρα, αν δεν έχεις διαβάσει το πως λειτουργεί από πριν δεν βγάζεις άκρη για το τι συμβαίνει κάτω από το καπό. Κάνει και ψεύτικη διακοπή παροχής ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα στις «αλλαγές» και χάνεις την μπάλα. Εντός πόλης είναι τρομερά ήσυχο και ευκολοδήγητο, αλλά όταν χρειαστείς την πλήρη ισχύ, ο κινητήρας ακούγεται υπερβολικά για αυτοκίνητο του 2023. Προσωπικά δεν με ενοχλεί, αλλά στον μέσο χρήστη σίγουρα δεν θα αρέσει. Θα του αρέσει όμως όλος ο εξοπλισμός ασφαλείας «Sensing» που αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Traffic Jam Assist, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, adaptive cruise control, και lane assist το οποίο όπως διαπιστώσαμε στην εθνική δουλεύει εξαιρετικά, καταφέρνοντας να περάσει μόνο του ολόκληρες καμπές.

Το βασίλειο του Jazz όμως δεν είναι ο αυτοκινητόδρομος αλλά η πόλη. Μέσα στον αστικό ιστό είναι πραγματικά άνετο και ξεκούραστο με τιμόνι που «κόβει» πολύ (10,1m κύκλος στροφής), και η μαλακή ανάρτηση είναι ενδοτική στις λακκούβες χωρίς να χτυπάει, παρά τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα, εκτός από τα κάθετα «κοψίματα» στον δρόμο που πέφτουν μέσα και οι δύο τροχοί μαζί. Στις ανοιχτές στροφές είναι σταθερό αλλά στα κλειστά κομμάτια θα πάρει αυξημένες κλίσεις και το τιμόνι του έχει μια ελαφριά ασάφεια, όντας προσανατολισμένο στην άνετη χρήση εντός πόλης.

Σε γενικές γραμμές, είναι ένα πολύ πρακτικό, χρηστικό και οικονομικό αυτοκίνητο, που αν είχε διαφορετική, πιο λογική κοστολόγηση (ξεκινάει από τα €27.500 στην βασική έκδοση Elegance και φτάνει στην έκδοση Crosstar τα €31.700) θα σας έλεγα με βεβαιότητα πως είναι το καλύτερο αυτοκίνητο πόλης που μπορείς να αγοράσεις. Έχει όμως ανταγωνιστές που κοστίζουν έως και 10.000 ευρώ λιγότερα, οπότε... είναι δύσκολο να το πω.  

Τιμή βασικής έκδοσης Jazz 1.5 e:HEV Elegance: €27.500

Τιμή έκδοσης δοκιμής Jazz 1.5 e:HEV Crosstar: €31.700

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Λειτουργία υβριδικού συνόλου Τιμή
Οικονομία καυσίμου Θόρυβος κινητήρα υπό πίεση
Ποιότητα
Εξαιρετικοί χώροι
Άνεση-ευελιξία
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων i-VTEC
Κυβισμός1.498cc
Διάμετρος x Διαδρομή73mm x 89,5mm
Σχέση Συμπίεσης13,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου
ΗλεκτροκινητήραςΣύγχρονου τύπου
ΜπαταρίαΙόντων λιθίου 1kWh
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΜονής σχέσης
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.105
Ύψος (mm)1.556
Πλάτος (mm)1.725
Μεταξόνιο (mm)2.520
Βάρος (kg)1.253
Χώρος αποσκευών (lt)304-1.205lt
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΤαμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6J x 16in
Ελαστικά185/60
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ισχύς Βενζινοκινητήρα (Ps)107
Ροπή Βενζινοκινητήρα (kgm)13,3
Ισχύς Ηλεκτροκινητήρα (Ps)122
Ροπή Ηλεκτροκινητήρα (kgm)25,8
Συνδυαστική ισχύς (Ps)122
Συνδυαστική ροπή (kgm)25,8
0-100km/h (sec)9,7
Τελική ταχύτητα (km/h)175
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)108
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)4,8
Δοκιμής (lt/100km)4,6