Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mercedes-Benz |
Μοντέλο | C-Class |
Segment | D-Segment |
Hey Mercedes...
H C300e είναι το plug-in υβριδικό όπως θα έπρεπε να είναι. Βλέπετε, το μεγάλο μειονέκτημα γενικά των Plug-in υβριδικών είναι η περιορισμένη ηλεκτρική τους αυτονομία, με την οποία όταν εξαντληθεί η μπαταρία, δεν έχεις φυσικά την οικονομία καυσίμου. Το σύνηθες είναι γύρω στα 40-50km ανά φόρτιση, ενώ η Mercedes-Benz C300e προσφέρει τα διπλάσια, σε πραγματικές συνθήκες τα οποία είναι υπέρ αρκετά για τις καθημερινές σας μετακινήσεις, εκτός αν εργάζεστε σε άλλη πόλη από αυτήν που ζείτε. Σαν αυτοκίνητο είναι μια κλασική sedan Mercedes σαν αυτές που αγαπήσαμε εδώ και 5 γενιές, απλώς καλύτερη σε όλα. Είναι ποιοτικότερη, πιο μοντέρνα και πιο τεχνολογικά προηγμένη από την προηγούμενη C-class, αλλά και πιο μεγάλη, με 2.865mm μεταξόνιο και μεγαλύτερο κατά 65mm μήκος που πλέον φτάνει τα 4.751mm. Στην υβριδική της εκδοχή όμως, όπως αυτή εδώ της δοκιμής, την «νύφη» την έχει πληρώσει ο χώρος αποσκευών που λόγω της μεγάλης μπαταρίας είναι πολύ μικρός για την κατηγορία στα 315lt. Σχεδιαστικά η C-class συνεχίζει την παράδοση που την θέλει να μοιάζει στην μεγάλη S-class, τόσο εξωτερικά όσο και στον εσωτερικό διάκοσμο, όπου συναντάμε ίσως το καλύτερο σαλόνι της κατηγορίας (ακόμα και η ανανεωμένη 3άρα έρχεται δεύτερη, όχι λόγω ποιότητας, αλλά λόγω σχεδίασης) με τις δύο οθόνες, μια για τον πίνακα οργάνων που διαθέτει και ένα φανταστικό night mode στο οποίο δείχνει μόνο τα απαραίτητα, με διαγώνιο 12,3in και την μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό των 11,9in που είναι ελαφρώς κεκλιμένη κατά έξι μοίρες προς τον οδηγό.
Σε αυτήν μπορείς να ρυθμίσεις όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, αν και δεν χρειάζεται να απλώσεις το χέρι σου, γιατί το νέο σύστημα MBUX είναι τόσο καλό που χαίρεσαι πραγματικά να το χρησιμοποιείς. Είναι το πρώτο από αυτά τα gadgets που χρησιμοποίησα πραγματικά, γιατί είναι και το πρώτο που δουλεύει όπως πρέπει. Του λες “Hey Mercedes”, σου απαντάει “How can I help you” και μετά κάνει ακριβώς αυτό που του είπες! Όχι απαραίτητα με συγκεκριμένες εντολές, δηλαδή δεν χρειάζεται να του πεις να αυξήσει την θερμοκρασία του κλιματισμού, μπορείς να του πεις απλά κρυώνω και θα την ανεβάσει ένα βαθμό. Χαμηλώνει το ραδιόφωνο, ανοιγοκλείνει την οροφή, ανάβει φώτα, κάνει τα πάντα και τα κάνει σωστά. Με την υπηρεσία “Mercedes me” μάλιστα μπορεί να κάνει ακόμα περισσότερα, όπως να συνεργαστεί με εφαρμογή smart home και να ανάψει τον θερμοσίφωνα, να ανοίξει τα κλιματιστικά πριν φτάσεις στο σπίτι σου, αρκεί φυσικά να έχεις ανάλογο σύστημα και στο σπίτι.
Full Hybrid
Η μπαταρία στην C300e έχει χωρητικότητα 25,4kWh και παρέχει αυτονομία που μπορεί να φτάσει έως τα 110km σε ιδανικές συνθήκες. Μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητες έως 140km/h και ο θερμικός κινητήρας της αποδίδει 204Ps, με 32,6kgm ροπής, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται τοποθετημένος στο κιβώτιο ταχυτήτων, αποδίδει 129Ps. Εδώ θα ήθελα να κάνω μια παρένθεση γιατί οι αριθμοί δεν λένε πάντα την αλήθεια. Η δύναμη που έχει αυτή η Mercedes-Benz, είναι σε αίσθηση μεγαλύτερη από τα 313Ps και εξηγούμαι. Όταν ένα αυτοκίνητο είναι mild Hybrid και έχει 293Ps από τον θερμικό κινητήρα και 20Ps από τον ηλεκτροκινητήρα, θα έχει 313Ps στις στροφές της μέγιστης ισχύος αλλά στις χαμηλές, πχ στις 2.000rpm θα έχει ας πούμε 80Ps από τον θερμικό και 20Ps από τον ηλεκτρικό, το σύνολο 100Ps. Στην αντίστοιχη περίπτωση όμως η C300e έχει 80+129Ps αφού ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει το ίδιο παντού. Άρα η αίσθηση και η επιτάχυνση σε όλο το φάσμα των στροφών ενός τέτοιου μοντέλου, είναι σαφώς μεγαλύτερη από ενός αντίστοιχης μέγιστης ισχύος με μικρό όμως ηλεκτροκινητήρα. Εκτός από τις εξαιρετικές δυνατότητες φόρτισης που φτάνουν τα 11kW σε εναλλασσόμενο (AC) ρεύμα και τα 55kW σε συνεχές ρεύμα (DC), που σημαίνει ότι με μία στάση 30 λεπτών στους ταχυφορτιστές του εθνικού δικτύου μπορεί να γεμίσει πλήρως την μπαταρία του. Έχει και εξαιρετικό ρυθμό ανάκτησης ενέργειας κατά την κίνηση, της τάξεως των 100kW που του επιτρέπει ειδικά σε αστικό περιβάλλον που τα φρεναρίσματα είναι συχνά, να «μαζεύει» σημαντικό ποσοστό ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Επίσης η C300e προσφέρει την επιλογή στον οδηγό, να διατηρήσει την στάθμη της μπαταρίας με το πρόγραμμα “Save” όταν για παράδειγμα κινείται στον αυτοκινητόδρομο ώστε να έχει μετά ενέργεια εντός πόλης. Φυσικά υπάρχουν και οι άλλες δυο επιλογές, για μεικτή κίνηση (Hybrid), αλλά και αμιγώς ηλεκτρικά (EV) αν δεν θέλεις να πάρει καθόλου μπροστά ο θερμικός κινητήρας.
Mini limo
Γενικά, όπως όλες οι μεγάλες Mercedes-Benz στον αυτοκινητόδρομο βρίσκεται στο στοιχείο της ή μάλλον πιο σωστά, «στο βασίλειό της». Είναι απίστευτα σταθερή στην ευθεία, ακλόνητη στις στροφές, ανεξάρτητα από την ταχύτητα που κινείσαι. Το άμεσο τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση και η ανάρτηση είναι ιδανικά ρυθμισμένη για όλες τις περιστάσεις. Εξαιρετικά άνετη σε κάθε ανωμαλία, εξασφαλίζει άριστο έλεγχο του αμαξώματος σε όλες τις συνθήκες. Η πίσω ανάρτηση μάλιστα έχει και αερόσουστες με αυτόματο self-leveling που διατηρεί το ύψος του πίσω μέρους σταθερό ανεξάρτητα από το φορτίο για να μην χρειάζεται πολύ σκληρά ελατήρια που θα κατέστρεφαν την άνεση και την ποιότητα κύλισης.
Μοναδικό μεμπτό το ESP της που δεν απενεργοποιείται πλήρως και δεν σε αφήνει να ντριφτάρεις ακόμα και παρά το γεγονός ότι αυτό είναι πολύ εύκολο με τόση ροπή. Σε γλιστερό όμως οδόστρωμα, το βαθύ πάτημα του γκαζιού προκαλεί ένα «αρχοντικό» άνοιγμα της ουράς με την C-Class να επιδίδεται σε δύο απόλυτα ελεγχόμενες πιρουέτες αριστερά και δεξιά μέχρι τη στιγμή που θα μπει ο ηλεκτρονικός φύλακας και θα «ισιώσει» την κατάσταση. Σε γενικές γραμμές η νευρική οδήγηση δεν της αρέσει, ούτε της ταιριάζει. Στον ανοιχτό δρόμο και στις χιλιομετράτες καμπές τα μόνα sedan αυτοκίνητα που μπορούν να την ακολουθήσουν κατά πόδας είναι η Alfa Romeo Giulia και η BMW σειρά 3. Σε πιο κλειστά κομμάτια, σε επαρχιακό δρόμο θα δείξει τον διαφορετικό της προσανατολισμό, αυτόν της άνεσης, της ασφάλειας και της πολυτελούς μετακίνησης που σε τελική ανάλυση, είναι και το ζητούμενο από αυτούς που ξόδεψαν €67.550 για αυτήν την μικρή «βασίλισσα της ασφάλτου» όπως συνήθιζε να την αποκαλεί ο πατέρας μου.
Τιμή βασικής έκδοσης C300e 313Ps: €67.550
Τιμή έκδοσης δοκιμής C300e 313Ps AMG Pack: €71.226
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Σχεδίαση-ποιότητα εσωτερικού | Τιμή |
Αίσθηση πολυτέλειας | Αυξημένο βάρος |
Αυτονομία ηλεκτρικής κίνησης | Μικρός χώρος αποσκευών |
Ταχύτερος on-boad φορτιστής | |
Άνεση ανάρτησης | |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, | |
Κυβισμός | 1999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 83mm x 92,4mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο εννέα σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.751 | |
Ύψος (mm) | 1.438 | |
Πλάτος (mm) | 1.820 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.865 | |
Βάρος (kg) | 2.005 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 315 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8J x 18in | |
Ελαστικά | 225/45 εμπρός, 245/40 πίσω | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 313/6.100 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 56,1/2.000-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 6,1 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 245 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 13 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 0,6-0,8 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,7-8,5 | |
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 2,79 | |
0-80 | 4,17 | |
0-100 | 5,88 | |
0-120 | 7,84 | |
0-140 | 10,33 | |
0-160 | 13,14 | |
0-180 | 16,65 | |
0-200 | 20,26 |