Η όγδοη γενιά του Golf παρουσιάστηκε το 2018 και φέτος έγινε facelift με την VW να αναφέρει την γενιά αυτή ως 8,5. Πρόσφατα, η Volkswagen και η Rivian ήρθαν σε συμφωνία μεταξύ τους και θα επενδύσουν 5.800.000.000 δολάρια στην κατασκευή μίας νέας πλατφόρμας, η οποία θα υποστηρίζει την παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων. Η ένατη γενιά του Golf θα βασιστεί στην πλατφόρμα SSP, η οποία θα σχεδιαστεί από κοινού με την Rivian, και θα αποτελέσει το πρώτο μοντέλο που θα χρησιμοποιήσει την συγκεκριμένη πλατφόρμα. Επίσης, πρέπει να αναφέρουμε πως το ID.3 πήρε την θέση του ηλεκτρικού Golf στο portofolio της VW και θα ανανεωθεί το 2026, ενώ εικάζεται πως το ID.3 θα σταματήσει όταν θα παρουσιαστεί η ένατη γενιά του Golf το 2029, η οποία θα είναι αμιγώς ηλεκτρική και θα έχει το όνομα e-Golf. Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί πως η τωρινή γενιά του Golf με τους κινητήρες βενζίνης και diesel, καθώς και με τις plug-in εκδόσεις του, θα παραμείνουν στην γκάμα της Volkswagen μέχρι το 2035.
«Αποφασίσαμε το πώς να κάνουμε το όχημα που ορίζεται από το λογισμικό. Θα συμβεί με την συνεργασία της Rivian, όπου συνδυάσαμε τη νέα αρχιτεκτονική ηλεκτρικών ηλεκτρονικών μαζί. Αλλά αποφασίσαμε επίσης ότι θέλουμε να ξεκινήσουμε αυτό το ταξίδι με ένα πιο εμβληματικό προϊόν. Θα ξεκινήσουμε λοιπόν με το Golf», δήλωσε ο πρόεδρος της VW, Thomas Schäfer, στο Automotive News.