Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Skoda |
Μοντέλο | Enyaq |
Η τσέχικη φίρμα έδωσε στην δημοσιότητα προ ολίγων ημερών τα πρώτα σκίτσα από το αγωνιστικό Enyaq RS Race και σήμερα έκανε την επίσημη παρουσίασή του με τον Oliver Solberg να έχει την ευκαιρία να βρεθεί πίσω από το τιμόνι και να δίνει χρήσιμα δεδομένα στους μηχανικούς. Ο ίδιος αγωνίζεται με την ιδιωτική ομάδα Toksport στο WRC2 αυτήν την χρονιά, η οποία ανέλαβε να αντιπροσωπεύει την Skoda Motorsport που απέσυρε την εργοστασιακή της ομάδα στο τέλος του 2019.
Το νέο αγωνιστικό Enyaq RS Race εντάσσεται στην οικογένεια RS της Skoda δίπλα από το Fabia RS Rally2, το οποίο αποτελεί το πρώτο σε πωλήσεις αγωνιστικό αυτοκίνητο στον κόσμο. Το Enyaq RS Race έχει κατασκευαστεί από βιώσιμα υλικά και ελαφριά σε βάρος εξαρτήματα, με αποτέλεσμα να ζυγίζει λιγότερο σε σχέση με τα άλλα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει απόδοση 340Ps και φέρει μια μπαταρία χωρητικότητας 82kWh με την μέγιστη τελική ταχύτητα να παραμένει στα 180 Km/h. Το εσωτερικό μέρος έχει επιρροές από το Fabia RS Rally2, όπως τα πεντάλ και το πλαίσιο ασφαλείας, ενώ είναι σημαντική η ελάφρυνση του φορτίου με άλλα στοιχεία, όπως τα bucket καθίσματα και οι πυροσβεστήρες. Όλα αυτά βοηθούν στην άμεση απόκριση του γκαζιού και την αύξηση της επιτάχυνσης, όπου το αγωνιστικό Enyaq χρειάζεται μόλις 4.6sec για το σπριντ των 0-100Km/h. Για να βελτιωθεί η οδική συμπεριφορά, το Enyaq RS Race φέρει ρυθμιζόμενα σπορ αμορτισέρ και ελατήρια, το σασί μειώθηκε κατά 70 mm στα 116 mm και η ευστάθεια βελτιώθηκε επίσης χάρη στο φαρδύ μετατρόχιο, αυξάνοντας έτσι το μπροστινό πλάτος κατά 72mm και το πίσω πλάτος κατά 116mm.
Συνολικά, το Enyaq RS Race επιτυγχάνει μείωση βάρους και κέντρου βάρους μέσω της χρήσης πολυανθρακικών πλαϊνών παραθύρων. Μια άλλη σημαντική συμβολή στη μείωση του βάρους είναι η χρήση νέων βιοσύνθετων υλικών με βάση το λινάρι. Αυτά χρησιμοποιούνται στους προφυλακτήρες του αυτοκινήτου, στα φτερά εμπρός και πίσω, στον πίσω διαχύτη, στα μαρσπιέ, στην οροφή, στην πίσω αεροτομή και σε άλλα ορισμένα εσωτερικά στοιχεία. Αυτά τα υλικά αντικαθιστούν τα carbon στοιχεία. Η τρισδιάστατη εκτύπωση συνέβαλε επίσης στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών κατά την κατασκευή του οχήματος. Με αυτήν τη μέθοδο έχουν δημιουργηθεί δεκάδες ανταλλακτικά αυτοκινήτων, πολλά από τα οποία τυπώνονται από ανακυκλωμένα υλικά όπως νάιλον ή βιοπολυμερή ουδέτερα σε CO2.