Για τους περισσότερους από εμάς, ο ανεφοδιασμός του αυτοκινήτου με καύσιμο ή η φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι απλή υπόθεση. Αλλά για οδηγούς με μειωμένη κινητικότητα και ηλικιωμένους μπορεί να έχει ιδιαίτερες δυσκολίες.
Τώρα, η Ford έχει αναπτύξει ένα πρωτότυπο ρομποτικό σταθμό που οι οδηγοί χειρίζονται μέσω του smartphone τους από το εσωτερικό του ηλεκτρικού τους οχήματος. Η τεχνολογία θα μπορούσε να επιτρέψει σε οδηγούς ΑμΕΑ να παραμένουν στο αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της φόρτισης, ή να φύγουν από το αυτοκίνητό τους ενώ το ρομπότ αναλαμβάνει όλη τη δουλειά.
Οι οδηγοί με ειδικές ανάγκες θεωρούν την ευκολία φόρτισης βασική παράμετρο αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος. Η Ford δοκιμάζει το ρομποτικό σταθμό φόρτισης στο πλαίσιο ενός ερευνητικού προγράμματος για την ανάπτυξη hands-free λύσεων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα και για πλήρως αυτόματη φόρτιση για αυτόνομα οχήματα.
Μετά τις πρώτες εργαστηριακές δοκιμές, οι ερευνητές της Ford δοκιμάζουν τώρα το ρομποτικό σταθμό φόρτισης σε πραγματικές συνθήκες. Μόλις ενεργοποιηθεί, το κάλυμμα του σταθμού ανοίγει και ο βραχίονας φόρτισης εκτείνεται προς τη θύρα με τη βοήθεια μιας μικροσκοπικής κάμερας. Για τη δοκιμή, οι οδηγοί είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθούν την κατάσταση φόρτισης μέσω της εφαρμογής FordPass. Μετά τη φόρτιση, ο βραχίονας ανασύρεται στη θέση του.
Στο μέλλον, ο ειδικά κατασκευασμένος από το Πανεπιστήμιο του Ντόρτμουντ ρομποτικός σταθμός φόρτισης θα μπορούσε να εγκατασταθεί σε χώρους στάθμευσης για άτομα με ειδικές ανάγκες, σε παρκινγκ αυτοκινήτων ή σε ιδιωτικές κατοικίες. Περαιτέρω εφαρμογές είναι δυνατό να περιλαμβάνουν ταχεία και αποδοτική φόρτιση εταιρικών στόλων. Η τεχνολογία θα μπορούσε επίσης να υποστηρίξει φόρτιση οχημάτων υψηλότερης ισχύος σε πολύ μικρότερο χρόνο.
Κοιτώντας στο μέλλον, η διαδικασία θα μπορούσε να καταστεί πλήρως αυτοματοποιημένη, με ελάχιστη ή μηδενική εμπλοκή του οδηγού. Ο οδηγός απλά θα στέλνει το όχημα στο σταθμό φόρτισης, με την υποδομή να διασφαλίζει την αυτόνομη μετάβαση και επιστροφή από το προορισμό.