Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Ford |
Μοντέλο | Mustang |
Segment | D-SUV |
Power Train | Electric |
Αντιπρόσωπος | Ford Motor Ελλάς / 210 4805 620 / www.ford.gr |
Το παρελθόν και το μέλλον «συγκρούονται» στη Mustang Mach-E, η οποία είναι εμπνευσμένη από το εμβληματικό pony-car της Ford και κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Και παρά το γεγονός ότι υιοθετεί κοινά στοιχεία σχεδίασης με την κουπέ Mustang, το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Ford είναι ένα εντελώς νέο και εντελώς ξεχωριστό προϊόν. Με δύο διαθέσιμα μεγέθη μπαταριών και είτε με κίνηση στους πίσω είτε με κίνηση σε όλους τους τροχούς, η Mustang Mach-E είναι ένα ιδιαίτερα προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο που θα βοηθήσει την Ford να προχωρήσει με το ηλεκτρικό της πλάνο.
Electric Pioneer
Η Mustang Mach-E βασίζεται σε μία ολοκαίνουρια πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από την Ford Team Edison για να αξιοποιεί πλήρως το ηλεκτρικό σύστημα προς όφελος των επιδόσεων. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι κεντρικά τοποθετημένη ανάμεσα στους άξονες και κάτω από το δάπεδο, πετυχαίνοντας ένα χαμηλό κέντρο βάρους που υποστηρίζει το σπορ χαρακτήρα και τη δυναμική συμπεριφορά που γνωρίσαμε στη Mustang τόσο στην έκδοση με τη βασική μπαταρία των 68 ωφέλιμων kWh με τις 288 κυψέλες (standard-range) όσο και στη μεγαλύτερη με τις 376 κυψέλες και την ωφέλιμη αποθηκευτική ικανότητα των 88kWh (extended-range). Η ισχύς της μπαταρίας μεταφέρεται σε έναν νέο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) στον πίσω άξονα που διαθέτει σύστημα ψύξης με λάδι, καθώς και σε έναν πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα στις τετρακίνητες εκδόσεις που βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρόσθιο άξονα. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει τη μέγιστη ροπή του σε 0,5 δευτερόλεπτα, παρέχοντας εξαιρετική απόκριση. Διατίθεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και πίσω κίνηση είτε με δύο ηλεκτροκινητήρες και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Η πισωκίνητη Mustang Mach-E αποδίδει 269Ps στην έκδοση με τη μικρή μπαταρία (standard-range), 294Ps σε εκείνη με τη μεγαλύτερη (extended-range) και ροπή 43,8kgm. Η τετρακίνητη Mustang Mach-E αποδίδει 269Ps με την standard-range μπαταρία και 351Ps με την μπαταρία extended-range και ροπή 59,1kgm. Στην περίπτωση μας έχουμε για δοκιμή την τετρακίνητη έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και την μεγάλη μπαταρία που προσφέρει ονομαστική αυτονομία 540km.
Η Ford προσφέρει στους αγοραστές της νέας Mustang Mach-E τον επιτοίχιο φορτιστή Ford Connected Wallbox για ταχύτερη οικιακή φόρτιση. Διαθέσιμος σε εκδόσεις ισχύος 7,4kW και 11kW, ο φορτιστής μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία της Mustang Mach-E από το 10 μέχρι το 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 7 ώρες και αποτελεί μονόδρομο, καθώς η φόρτιση σε απλή οικιακή παροχή διαρκεί περίπου 35 ώρες στην περίπτωση της έκδοσης με την μεγάλη μπαταρία των 88kWh. Υπάρχει φυσικά και η δυνατότητα φόρτισης σε συνεχές ρεύμα (DC), με ισχύ έως 150kW, χρησιμοποιώντας έναν ταχυφορτιστή της κοινοπραξίας IONITY, με την πισωκίνητη έκδοση με extended-range μπαταρία να ανακτά αυτονομία 119km, με περίπου 10 λεπτά φόρτισης. Η τετρακίνητη Mustang Mach-E με extended-range μπαταρία θα μπορεί να προσθέτει κατά μέσο όρο αυτονομία 107km, με φόρτιση περίπου 10 λεπτών.
Almost lika a Mustang
Σχεδιαστικά, η Mustang Mach-E διαθέτει μία έντονα σπορ φιγούρα που δεν συναντάμε σε SUV. Αν βέβαια μπορούμε να την πούμε SUV καθώς με απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 147mm είναι πολύ πιο κοντά σε ένα μεγάλο crossover. Οι διαστάσεις της αρκετά πληθωρικές με μήκος 4,731mm, πλάτος 1,881mm και ύψος 1,624mm, όμως ξέρει να κρύβει το μέγεθος της, κυριότερα το ύψος, με το σχεδιαστικό τέχνασμα της χρωματικής διχρωμίας στο τελείωμα της οροφής να θυμίζει κουπέ χωρίς να «κλέβει» καθόλου χώρο από το κεφάλι των πίσω επιβατών. Το μακρύ καπό με τα έντονα νεύρα και τα χαρακτηριστικά τρία κάθετα φωτιστικά σώματα πίσω δεν αφήνουν περιθώριο αμφισβήτησης πως κοιτάς μία Mustang.
Τα crossover στοιχεία έρχονται από τα μαύρα προστατευτικά στα φτερά των τροχών και στους προφυλακτήρες. Οι κλασικές λαβές που έχουμε συνηθίσει στις πόρτες απουσιάζουν και το μόνο που υπάρχει είναι ένα στρογγυλό κουμπί στις κολώνες και μία μικρή λαβή. Για να ανοίξουν οι πόρτες πατάς το κουμπί και οι πόρτες ανοίγουν αυτόματα. Εκτός από τον συμβατικό τρόπο ξεκλειδώματος του αυτοκινήτου από το «μπλαζέ» κλειδί, υπάρχει η δυνατότητα να κάνεις χρήση του “Phone as a key” και να κάνεις το smartphone σου ένα ολοκληρωμένο εργαλείο ελέγχου της Mustang μέσω της εφαρμογής Ford Pass. Μέσω της εφαρμογής αυτής μπορείς να ελέγχεις την ηλεκτρική σου Mustang από απόσταση, να ελέγχεις και να ρυθμίζεις την φόρτιση της και διάφορα άλλα.
Και τι γίνεται θα ρωτήσετε αν το κινητό μείνει από μπαταρία; Σε αυτή την περίπτωση αποκαλύπτεται ένα αριθμητικό πληκτρολόγιο αφής στην κολόνα, για να εισάγεις τον κωδικό ξεκλειδώματος! Πραγματικά ευρηματικό!
Ένας νέος ψηφιακός κόσμος
Η σχεδιαστική φιλοσοφία του εσωτερικού εκφράζει την απόλυτη ψηφιακή εποχή με premium αύρα. Η συναρμογή είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ιδιαίτερα ποιοτικά, με εναλλαγές από ανοιχτόχρωμο γκρι ύφασμα και δερμάτινες φάσες με κόκκινες ραφές να δημιουργούν μία όμορφη ατμόσφαιρα άνεσης και πολυτέλειας.
Ο οδηγός μπροστά από το τιμόνι έχει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2in, όμως την παράσταση κλέβει η τεράστια κάθετη οθόνη αφής 15,5in. Πρόκειται για ένα από τα πιο εξελιγμένα infotainment συστήματα της αγοράς, με όμορφα και ευκρινέστατα γραφικά και με εξαιρετικά φιλικό μενού ακόμα και αν δεν είσαι tech freak. Το τελευταίας γενιάς σύστημα πολυμέσων Ford SYNC 4 κάνει το ντεμπούτο του στην Mustang Mach E, ελέγχεται μέσω χειρονομιών αφής (pinch, ζουμάρισμα, περιστροφή κ.λπ.) και επιτρέπει την εξατομίκευση 80 και πλέον ρυθμίσεων του οχήματος, χρησιμοποιώντας φωνητικές εντολές σε 15 διαφορετικές γλώσσες, ώστε οι ιδιοκτήτες να ελέγχουν τα πάντα, από τις λειτουργίες ψυχαγωγίας και πλοήγησης μέχρι το περιβάλλον της καμπίνας και τις τηλεφωνικές κλήσεις.
Σε επίπεδο χώρων το ιδιαίτερα μεγάλο μεταξόνιο των 2,984mm, σε συνδυασμό με την απουσία κεντρικού τούνελ, έχουν σαν αποτέλεσμα την εξαιρετική εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου. Τόσο οι μπροστά όσο και οι πίσω επιβάτες έχουν άπλετο διαθέσιμο χώρο, με το πίσω κάθισμα να μπορεί να φιλοξενήσει εύκολα ακόμα και 3 μεγαλόσωμους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών στα 402lt είναι σχετικά περιορισμένος για τα δεδομένα της κατηγορίας, διαθέτει όμως διπλό πάτωμα για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης, έτσι ώστε να μην κόβουν από το συνολικό όγκο του πορτ-παγκάζ. Υπάρχει όμως ένας επιπλέον άσσος στο μανίκι του Mustang Mach-E που γνωρίσαμε από το Puma και φυσικά αναφερόμαστε στο Megabox που βρίσκεται κάτω από το μπροστινό καπό που προσθέτει επιπλέον 81lt αποθηκευτικού χώρου που είναι φυσικά αδιάβροχος και πλενόμενος.
Η Mustang των SUV
Η Mustang Mach-E μπορεί να μην είναι μια Mustang όπως την ξέραμε μέχρι σήμερα, αλλά μπορείς χωρίς κανένα ενδοιασμό να πεις ότι είναι «η Mustang των SUV». Ενσωματώνει το πνεύμα του ελεύθερου άγριου αλόγου με ευχάριστη και ζωντανή οδηγική συμπεριφορά, που είναι αντιστρόφως ανάλογη από αυτό που περιμένεις από ένα μεγάλο SUV με βάρος 2.182kg. Όπως είπαμε η περιορισμένη απόσταση από το έδαφος δεν αφήνει περιθώρια για Off-roading με αξιώσεις ακόμα και με την ύπαρξη της τετρακίνησης, κάτι που υπογραμμίζεται από την επιλογή των μηχανικών να δημιουργήσουν ένα τόσο καλοστημένο -crossover- σασί.
Πατάς το κουμπί εκκίνησης και ξεκινάς όπως κάθε ηλεκτρικό όχημα με μία ηχητική ένδειξη και ένα Ready στον πίνακα οργάνων. Φυσικά και δεν υπάρχει κλασσικό κιβώτιο, η εμπειρία είναι τρομερά αθόρυβη και η επιτάχυνση ακαριαία. Η εμπειρία οδήγησης είναι αρκετά διαφορετική ανάλογα με το προφίλ οδήγησης που θα επιλέξεις. Στο προφίλ Whisper, η Mustang Mach-E είναι απόλυτα αθόρυβη, ταχύτατη και -παρά το μέγεθος της- αρκετά ευέλικτη και άνετη στην πόλη. Το Active τονώνει την απόκριση των κινητήρων και το σύστημα ανάκτησης είναι πιο έντονο. Βέβαια, το εξαιρετικό one-pedal drive μπορεί να συνδυαστεί με όλα τα προφίλ οδήγησης, εκμηδενίζοντας τη χρήση του πεντάλ του φρένου και προσθέτοντας αρκετά επιπλέον χιλιόμετρα στην αυτονομία. Σε αντίθεση με άλλα ηλεκτρικά μοντέλα δεν υπάρχει παραμετροποίηση του επιπέδου ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα και αυτός είναι και ο λόγος που δεν συναντάμε paddles στο τιμόνι.
Το τιμόνι της είναι άμεσο και ακριβές, η απόκριση στο γκάζι, ως ηλεκτρικό, είναι από άλλον πλανήτη, η ροπή το λιγότερο εκρηκτική και οι επιδόσεις της καταιγιστικές. Δεν τολμάς να βυθίσεις το πόδι σου στο γκάζι και βλέπεις τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν με απίθανους ρυθμούς, μέσα από ένα πέπλο ηρεμίας και σιγουριάς, που χρειάζεται να το έχεις «στο νου σου» για να μην περάσεις από κάπου με τα διπλά χιλιόμετρα απ’ όσα λέει η πινακίδα. Η μόνη διαφορά με τα περισσότερα ηλεκτρικά που έχουμε δοκιμάσει είναι πως η Mustang εξακολουθεί να επιταχύνει με τον ίδιο ρυθμό μέχρι να πλησιάσει τα 180km/h της τελικής ταχύτητας.
Η Ford ανακοινώνει για την έκδοση που είχαμε στα χέρια μας (351Ps Extended Range) αυτονομία 540km που είναι πολύ κοντά στα πραγματικά χάρη στην εξαιρετική διαχείριση ισχύος. Τις ημέρες που την είχαμε στα χέρια μας αγγίξαμε τα 500km με μία μόνο φόρτιση, με τον κλιματισμό σχεδόν πάντα ενεργοποιημένο και τιμές κατανάλωσης από 13 έως 22kWh/100km, με μέση τιμή 17kWh/100km, που είναι εξαιρετική για το μέγεθος, το βάρος και την ισχύ της Mach-E. Επιπλέον υπάρχει και το πολύ χρήσιμο σύστημα Intelligent Range που υπολογίζει με μεγάλη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία με βάση το στυλ οδήγησης και την πρόγνωση του καιρού, «προβλέποντας» με δυναμικό τρόπο την κατανάλωση ενέργειας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Στο προφίλ “Untamed” δίνεται ξεκάθαρη προτεραιότητα στην σπορ οδήγηση και το αυτοκίνητο «ζωντανεύει» χαρίζοντάς μέχρι και μικρές δόσεις πλαγιολίσθησης στις εξόδους των στροφών με το γκάζι πατημένο τέρμα. Το προφίλ Untamed ενισχύει όχι μόνο την ισχύ που παρέχουν οι ηλεκτροκινητήρες, βελτιώνει ταυτόχρονα την αίσθηση στο τιμόνι, την απόκριση στο γκάζι, ενώ γεμίζει την καμπίνα με έναν ηλεκτρονικό και όχι ιδιαίτερα πετυχημένο ήχο κινητήρα.
Στις στροφές, τα κιλά της φυσικά και είναι αισθητά, όμως η έξυπνη τοποθέτηση της συστοιχίας των μπαταριών χαμηλά στο πάτωμα (600kg περίπου για την extended range) και η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς της Ford στην ανάρτηση με τη σφιχτή ρύθμιση, δεν σου δίνουν ποτέ την αίσθηση ότι οδηγείς ένα βαρύ και δυσκίνητο SUV. Η πλευρική πρόσφυση από τα σχετικά στενά ελαστικά 225/55 είναι σε υψηλό επίπεδο χωρίς όμως να είναι δύσκολο να τα φτάσεις στο όριο τους. Η επιλογή τους έγινε λόγω της μειωμένης κατανάλωσης με την τετρακίνηση να παρέχει παραπάνω από ικανοποιητική ελκτική πρόσφυση για να περάσει η ισχύς των 351Ps και κυρίως των 59kgm ροπής στους τροχούς χωρίς ιδιαίτερο σπινάρισμα. Η ποιότητα κύλισης είναι σε καλό όχι όμως κορυφαίο επίπεδο και αυτό καθώς τα αμορτισέρ δεν είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα και είναι αρκετά σφιχτά σε setup για τον ομολογουμένως εξαιρετικό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος. Το σύστημα τετρακίνησης παρέχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και διαχειρίζεται με εξαιρετικά αποτελεσματικό έως και απολαυστικό τρόπο την υψηλή ισχύ τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο των στροφών. Η Mustang Mach-E με τα 351Ps και την τετρακίνηση μπορεί να κινηθεί πραγματικά γρήγορα (0-100km/h σε 5,78sec, 0-160km/h σε 13,83sec), με τον οδηγό να διασκεδάζει πίσω από το τιμόνι της, πράγμα που δικαιώνει τις προσπάθειες των μηχανικών της Ford, που κατάφεραν να κάνουν ένα SUV 2,2 τόνων να είναι fun to drive.
Το όνομα Mustang μπορεί να ακούγεται αποκλειστικά ως marketing τέχνασμα για να δελεάσει τους πελάτες με το βαρύγδουπο όνομά της, όμως εκεί που το όνομα Ford για πολλούς σημαίνει καλοστημένο οικογενειακό, το όνομα Mustang σημαίνει επιδόσεις. Και η Mustang Mach-E είναι ένα αυτοκίνητο επιδόσεων με όλες τις ανέσεις που επιζητά μία οικογένεια στη σύγχρονη ηλεκτρική εποχή. Είναι πολυτελής, δυναμική, ταχύτατη, καλοστημένη και έχει πραγματικά υψηλή αυτονομία. Η τιμή της ξεκινάει από τα 54.487 ευρώ για την πισωκίνηση έκδοση με τα ωφέλιμα 68kWh και τα 269Ps που είναι απόλυτα λογική εφόσον μιλάμε για ένα μεγάλο και πολυτελές SUV. Κορυφαίο value for money αποτελεί η πισωκίνητη έκδοση με την extended μπαταρία των 88kWh με απόδοση 294Ps και αυτονομία 610km που τιμολογείται στα 62.959 ευρώ. Αντίστοιχα, η τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας, με την extended μπαταρία 88kWh και τα 351Ps, ξεκινάει από τα €68.712.
Τιμή βασικής έκδοσης Mustang Mach-E 68kWh RWD 269Ps: €54.487
Τιμή έκδοσης δοκιμής Mustang Mach-E 88kWh AWD 351Ps: €68.712
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Χώρος αποσκευών |
Επιδόσεις | |
Εξαιρετική διαχείριση ενέργειας | |
Αυτονομία | |
Υψηλή τεχνολογία | |
Οδηγική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Δύο ηλεκτροκινητήρες AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη | |
Θέση | Εμπρός και πίσω | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Συστοιχία ιόντων λιθίου | |
Χωρητικότητα | 88kWh ωφέλιμα (Extended Range) | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | 1 σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο, με ηλεκτρονικό κλείδωμα | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 362x27mm με τετραπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 316x11mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8,5Jx19in | |
Ελαστικά | 225/55 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.713 | |
Πλάτος (mm) | 1.880 | |
Ύψος (mm) | 1.624 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.984 | |
Βάρος (kg) | 2.182 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 402-1.420 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 351 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 59,1 | |
0-100km/h (sec) | 5,1 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 (Ηλ. περιορισμένη) | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 0 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (kWh/100km) | 16,3kWh/100km (WLTP) | |
Δοκιμής (kWh/100km) | 17kWh/100km | |
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 3,05 | |
0-80 | 4,23 | |
0-100 | 5,78 | |
0-120 | 7,76 | |
0-140 | 10,41 | |
0-160 | 13,83 | |
0-180 | 19,21 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,64 | 51,98 |
60 | 4,77 | 87,01 |
100 | 6,22 | 104,79 |
200 | 9,29 | 132,57 |
400 | 14,16 | 161,88 |
ΡΕΠΡΙΖ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
60-120 | 4,32 |