Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Ford |
Μοντέλο | Focus |
Segment | C-Segment |
Power Train | Diesel |
Αντιπρόσωπος | Ford Motor Ελλάς / 210 4805 620 / www.ford.gr |
Για πάντα
Αξία κλασσική το Ford Focus από την πρώτη γενιά. Πάντοτε ξεχώριζε και θα ξεχωρίζει για την οδηγοκεντρική του προσέγγιση και το πάτημα που έχει στο δρόμο. Ο καλός και δυνατός κινητήρας 1.5 TDCi με τους 120 ίππους του ταιριάζει γάντι και ειδικά στην έκδοση που δοκιμάζουμε, αφού συνδυάζεται με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PowerShift της Ford. Για την εμφάνιση και τη σχεδίαση δεν έχουμε να πούμε πολλά, αφού έχουμε δοκιμάσει και παρουσιάσει όποιο νέο Ford Focus βγαίνει στο προσκήνιο. Η μεγάλη μάσκα με τα, σφηνοειδή φωτιστικά του σώματα δεν το κάνουν επιθετικό, βγάζει όμως μία ένταση στα μάτια σου. Σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο που να είναι προσιτό σε όλους, καταφέρνει να σημειώσει σοβαρά νούμερα πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη. Ναι, είναι επίκαιρο, όχι βαρετό και σίγουρα «κάνει τη δουλειά» για όσους χρειάζονται ένα τέτοιο όχημα για την καθημερινότητά τους.
Άνετο
Όπως πάντα, η θέση οδήγησης των Focus είναι άριστη και σίγουρα θα βολευτείς. Καλά υλικά, δεμένοι αρμοί, πλαστικά που δεν τρίζουν, αλλά ούτε μοιάζουν ότι θα τρίξουν στο μέλλον συνθέτουν την εικόνα του εσωτερικού. Τα καθίσματά μας ρυθμίζονταν ηλεκτρικά και βρήκαμε εύκολα τη θέση μας. Το SYNC3 υπάκουο στις εντολές και η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών, εύχρηστη και πολυλειτουργική. Σύστημα πλοήγησης, συνδεσιμότητα με τα πάντα και φωνητικές εντολές συνθέτουν ένα μενού σύγχρονο και εύχρηστο. Μπροστά από το τριάκτινο τιμόνι, ο πίνακας οργάνων προβάλλει όποια πληροφορία θέλεις και χαίρεσαι να κοιτάς το trip computer λόγω της χαμηλής κατανάλωσης του TDCi. Στο πορτ μπαγκάζ, τα πράγματα ίσως να μπορούσαν να είναι καλύτερα, αφού, στην καλύτερη περίπτωση, υπάρχουν διαθέσιμα 363 λίτρα, νούμερο που μοντέλα του ανταγωνισμού έχουν προσπεράσει. Δεν υπάρχει χαοτική διαφορά, αλλά υπάρχει.
120 και 95
Τόσους ίππους βγάζουν οι turbo diesel κινητήρες των 1.5 λίτρων. Οδηγούμε, λοιπόν, την κορυφαία έκδοση, η οποία ξεπερνάει τα 27 κιλά ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα λίγο πριν τις 2.000 στροφές. Αν και με 1.300 κιλά αμάξωμα περίπου, το Focus κινείται άνετα και σβέλτα όταν χρειαστεί. Δύσκολα να λείψει το γκάζι σε κάποιον, ειδικά όταν έχει και στο πίσω μέρος του μυαλού του ότι οδηγεί ένα diesel όχημα, άρα έχει στόχο την οικονομία. Παρόλα αυτά, η Ford δηλώνει 10,7sec για το 0-100km/h και τελική που φτάνει τα 180km/h. Μιλάμε πάντα για την έκδοση που οδηγούμε, με το PowerShift σασμάν των έξι σχέσεων. Ιδιαίτερα ομαλό σε λειτουργία, τόσο που θυμίζει απλό αυτόματο και όχι διπλού συμπλέκτη και το εννοούμε με την καλή έννοια, δηλαδή ότι δεν υπάρχουν «κλωτσήματα», όπως κάποιες φορές συναντάς σε άλλα διπλοσύμπλεκτα. Οι ενδείξεις δείχνουν 5,7lt/100km και μάλιστα χωρίς να έχουμε το νου μας να πετύχουμε τη χαμηλότερη κατανάλωση που θα μπορούσαμε. Μιλάμε για πραγματικές συνθήκες πόλης, με προσπεράσεις, φρεναρίσματα, βιασύνες και λοιπά, που επηρεάζουν τα νούμερα της κατανάλωσης.
Κι αν τύχει…
…και βρεθείς σε διαδρομή με στροφές, το Focus δεν θα σε προδώσει. Πάτημα ωραίο και σίγουρο και τιμόνι που του λες και κάνει. Τι κι αν φοράει ελαστικά ψηλού προφίλ, η αμεσότητα το χαρακτηρίζει και το αμάξωμα το νιώθεις ένα με εσένα, κάτι που είναι χαρακτηριστικό των Ford εξάλλου. Με τιμή «γύρω» στα 20.000 ευρώ, μπορείς να έχεις ένα ποιοτικό μικρομεσαίο, με turbo diesel κινητήρα και αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη. Συνάμα, εσωτερικό υψηλής ποιότητας και αμάξωμα που δεν θα σε προδώσει στο «κυνήγι». Εξάλλου δεν είναι και λίγοι αυτοί που λένε ότι το Focus είναι πάντοτε το καλύτερο μοντέλο στην κατηγορία του και οδηγώντας το, καταλήγεις και εσύ να συμφωνείς με την πλειοψηφία…