Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Alfa Romeo |
Μοντέλο | Giulia |
Segment | D-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Ιταλική Επανάσταση!
H Giulia είναι η απόδειξη ότι οι Ιταλοί δεν έχουν κατεβάσει τα όπλα έναντι των άλλων Ευρωπαίων κατασκευαστών. Αποτέλεσε σίγουρα ένα στοίχημα για την Alfa Romeo και παρότι δεν έχει φέρει ακόμα το επιθυμητό αποτέλεσμα στα ταμεία της, η ιδιαίτερα θερμή αποδοχή από δημοσιογράφους και καταναλωτές δείχνει ότι βρίσκεται σε σωστό μονοπάτι. Από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς δίπλα της, νιώθεις μία ιδιαίτερη έλξη. Από όποια μεριά κι αν την κοιτάξεις, δείχνει δυναμική, αριστοκρατική και σικάτη, χωρίς την παραμικρή υπερβολή στην εμφάνισή της. Οι αναλογίες της ιδανικές, κάτι σαν το γυναικείο 90-60-90, που εδώ μεταφράζεται σε 4.643mm μήκους, 2.820mm μεταξονίου και 1.860mm πλάτους.
Αυτοκίνητο με καρδιά
Η Giulia σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή που θα κάτσεις στο κάθισμά της, πολύ πριν πατήσεις το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα. Κάτι η έντονη κλίση του ταμπλό προς τον οδηγό, κάτι το όμορφο τιμόνι με την ιδανική διάμετρο και πάχος στεφάνης, κάτι η χαμηλή -για sedan- θέση οδήγησης που σε φέρνει κοντά στην άσφαλτο, όλα σε βάζουν σε κλίμα. Φέρνεις το τιμόνι εύκολα στην ιδανική θέση και το μόνο που θα ήθελες είναι λίγο περισσότερη πλευρική στήριξη από το κάθισμα. Όχι ότι ενοχλεί, αλλά σε μία σπορ μπερλίνα σαν αυτή, σίγουρα λίγο περισσότερο σπορ καθίσματα θα ήταν καλοδεχούμενα. Η εμπλοκή της Ferrari -μέσω του αρχιμηχανικού Philippe Krief- στο project είναι εμφανής στο τιμόνι με το ενσωματωμένο κουμπί εκκίνησης του κινητήρα και τα μεγάλα, σταθερά αλουμινένια paddles. Θεϊκά τόσο σε όψη όσο και σε αφή! Στο εσωτερικό έχει γίνει φιλότιμη προσπάθεια από τους Ιταλούς να κρατηθούν κοντά στο Γερμανικό κατεστημένο, που στα περισσότερα σημεία πείθει για την υψηλή ποιότητα που αρμόζει σε ένα μοντέλο του D-Segment, ωστόσο υπάρχει χώρος για βελτίωση, όπως τα πιο φτηνά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στα κάτω μέρος του ταμπλό και γύρω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Η αισθητική είναι μοντέρνα και μίνιμαλ, με τα στρογγυλά όργανα στον πίνακα, να δίνουν την απαραίτητη νότα του παρελθόντος και την οθόνη πολυμέσων 8,8 ιντσών να ενσωματώνεται περίτεχνα στο ταμπλό, σε αντίθεση με το σύγχρονο κατεστημένο και τις «αιωρούμενες» μονάδες. Οι χώροι για τους επιβάτες κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας, με μοναδική παραφωνία το μικρό άνοιγμα της πίσω πόρτας και την κλίση του πίσω καθίσματος, που μειώνει την απόσταση οροφής-κεφαλιού, ειδικά στους ψηλούς της παρέας.
Βενζίνη for the win!
Όσο κι αν μας εντυπωσίασε η έκδοση με τον 2,2JTDM, μία πραγματικά σπορ κατασκευή, όπως η Giulia, πρέπει να καίει βενζίνη. Τελεία και παύλα. Ο δίλιτρος αλουμινένιος MultiAir διαθέτει 16βάλβιδη κεφαλή με έναν εκκεντροφόρο και ηλεκτροϋδραυλικό έλεγχο των βαλβίδων εισαγωγής. Με σχέση συμπίεσης 10:1 και συμβατικό -έμμεσο- ψεκασμό, ο κινητήρας αποδίδει 200Ps στις 5.000rpm και 33,6kgm από τις 1.750rpm. Από τα πρώτα χιλιόμετρα οδήγησης, εντυπωσιάζεσαι αμέσως με την τρομερή της ακαμψία. Τίποτα δεν μπορεί να διαταράξει την ισορροπία της, ενώ η εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης, παρότι σφιχτή, φιλτράρει ανωμαλίες και λακκούβες με περίσσεια χάρη. Η Quadrifoglio Verde άφησε παρακαταθήκη -και στις υπόλοιπες εκδόσεις- τον carbon άξονα μετάδοσης, την οροφή από συνθετικά υλικά, τα αλουμινένια φτερά και τη θύρα του χώρου αποσκευών. Ακόμα και με το αυτόματο 8άρι της ZF, η Giulia ζυγίζει ελάχιστα πάνω από 1.400kg, κάτι που φαίνεται από το ανάλαφρο πάτημά της. Η Giulia κρύβει εκπληκτικά τις διαστάσεις της και ελίσσεται από στροφή σε στροφή σαν μια γνήσια σπορ κατασκευή. Το αιχμηρό τιμόνι της (2,2 στροφές) σημαδεύει ακριβέστατα και ταχύτατα, με το πλαίσιο να ακολουθεί σε εντυπωσιακό βαθμό, χωρίς την παραμικρή αδράνεια. Με το πρόγραμμα Normal στο DNA και το σασμάν στην αυτόματη λειτουργία, απολαμβάνεις ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης υψηλής ποιότητας, αντίστοιχα με τα κορυφαία Γερμανικά sedan. Το κιβώτιο δεν κρατάει τις σχέσεις ψηλά δίχως λόγο και δεν αλλάζει από τις 1.500rpm για πάει να «πετύχει» τα 138gr CO2. Η ρύθμιση Dynamic ζωντανεύει την απόκριση του γκαζιού, βαραίνει το τιμόνι και σφίγγει τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αµορτισέρ. Κάτι, όμως, που δεν αλλάζει, είναι ο ήχος του μοτέρ, που θα έπρεπε να είναι λίγο πιο «ζωντανός». Η δύναμη έρχεται γραμμικά, με ελάχιστη υστέρηση, αλλά τα κόκκινα έρχονται πολύ νωρίς, μόλις στις 5.600rpm, κάτι που οφείλεται στην υποτετράγωνη σχεδίαση του μοτέρ, με διαδρομή 90mm. Για ακόμη μία φορά το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF μας εξέπληξε με την ομαλότητα και τις ταχύτατες αλλαγές στη manual λειτουργία. Είναι από τα λίγα αυτοκίνητα που είχα μόνιμα στο manual, λόγω της φοβερής αίσθησης των paddles. Η κατανάλωση καυσίμου είναι υψηλότερη από τα αντίστοιχα δίλιτρα με τα hi-tech συστήματα ψεκασμού, με τα 10+lt/100km να έρχονται γρήγορα αν παρασυρθείς σε γρήγορο ρυθμό, με τη μέση τιμή να βρίσκεται στα 9lt/100km. Μόλις εναρμονιστείς μαζί της και συνηθίσεις τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και τα αποφασιστικά φρένα, «ξεθαρρεύεις» και περνάς σε πατημένα κομμάτια με ταχύτητες που θα άρμοζαν σε τετρακίνητο. Τα ηλεκτρονικά αφήνουν ένα ανεπαίσθητο ελάφρωμα της ουράς και σου κόβουν από πολύ νωρίς τη χαρά της πλαγιολίσθησης. Οι fan της φίρμας -ειδικά στο εξωτερικό- ζητούν επίμονα ένα update firmware, που να δίνει τη δυνατότητα απενεργοποίησης του ESP και όχι άδικα. Βλέπετε είναι τόσο ιδανικά ζυγισμένη (51-49 σε μπροστά και πίσω άξονα), που είναι πραγματικά αμαρτία για ένα τόσο καλορυθμισμένο και οδηγοκεντρικό σύνολο να μην σου δίνει τη δυνατότητα να οδηγήσεις με γωνίες.
Με το χέρι στην καρδιά
Οι Ιταλοί άργησαν, αλλά μας έδωσαν ένα εξαιρετικό σύνολο που ξεχωρίζει από την κατηγορία. Πανέμορφη, ιδανικά ζυγισμένη, με υποδειγματικό τιμόνι και οδική συμπεριφορά, η Giulia σε κερδίζει με το καλημέρα. Θα μπορούσε να έχει λίγο πιο ποιοτικό εσωτερικό και καλύτερους χώρους, αλλά αυτά είναι μικρά ψεγάδια όταν μιλάμε για ένα τόσο οδηγοκεντρικό sedan που πραγματικά χαίρεσαι να το οδηγείς. Ο κινητήρας μπορεί να μην είναι εύηχος και πολύστροφος, όπως περιμένεις από μία γνήσια Alfa, αλλά είναι ισχυρός και -σε συνδυασμό με το εξαιρετικό οχτάρι κιβώτιο- δεν θα αφήσει κανέναν να υπονοήσει ότι δεν είναι αρκετός. Σίγουρα, τα 41.850 ευρώ, που κοστίζει η βασική έκδοση με τον δίλιτρο μοτέρ, δεν είναι λίγα, αλλά δεν απέχει και πολύ από τον Γερμανικό ανταγωνισμό. Η Giulia είναι μία Alfa αντάξια της παράδοσης της εταιρείας και είμαι σίγουρος ότι, αν την οδηγήσετε, δεν θα έχετε μάτια για άλλο sedan...
Τιμή βασικής έκδοσης 2.0 MultiAirTurbo 200Ps ΜΤ: €41.850
Τιμή έκδοσης δοκιμής 2.0 MultiAirTurbo 200Ps ΑΤ Super: €43.450
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, διαμήκης | |
Κυβισμός (cc) | 1.995 | |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 84 x 90 | |
Σχέση συμπίεσης | 10 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
Βάρος (kg) | 1.429 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Πίσω | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |
Διαφορικό | Περιορισμένης ολίσθησης | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Διπλά ψαλίδια, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός. | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8Jx18in | |
Ελαστικά | 225/45 μπροστά και 255/40 πίσω | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 330x28mm με τετραπίστονες δαγκάνες Brembo | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 320x22mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 200/ 5.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 33,6/ 1.750 | |
0-100km/h | 6,6sec | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 235 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 138 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,9 |