Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Fiat |
Μοντέλο | 500X |
Segment | B-SUV |
Power Train | Diesel |
Κουκλί ζωγραφιστό!
Το Fiat 500Χ είναι το πιο όμορφο και χαριτωμένο crossover στην κατηγορία. Είναι εμπνευσμένο από το κανονικό πεντακοσαράκι, αλλά με σαφώς μεγαλύτερες διαστάσεις και χώρους και φυσικά με το ανάλογο ύψος, που δείχνει πλέον να είναι απαραίτητο -για κάποιο λόγο- στις προτιμήσεις των αγοραστών. Η ανανεωμένη του έκδοση εξωτερικά δεν έχει ιδιαίτερες αλλαγές πέρα από τα full-LED εμπρός φωτιστικά σώματα και τα LED πίσω φώτα σε όλες τις εκδόσεις. Tα μπροστινά φωτιστικά σώματα εξελίχθηκαν σε συνεργασία με τη Magneti Marelli, προσφέρουν κατά 20% αυξημένη φωτεινότητα, ενώ το ανώτερο οπτικό τους πεδίο σε σχέση με τις λάμπες αλογόνου, εξασφαλίζει βελτιωμένη αντίληψη εμποδίου στο δρόμο από τον οδηγό μέχρι και 4sec νωρίτερα με ταχύτητα 90km/h. Πέρα όμως από τις ελάχιστες αισθητικές αλλαγές και τον εμπλουτισμό του εξοπλισμού του, διαθέτει και μια σειρά προηγμένων και αποδοτικών κινητήρων που πληρούν τις τελευταίες -αυστηρότατες- προδιαγραφές ρύπων. Αυτό εδώ διαθέτει τον ανανεωμένο 1,6lt MultiJet -2, που στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που είχαμε για δοκιμή, είναι θα έλεγα ο ιδανικός συνδυασμός για κίνηση στην πόλη αλλά και στο ταξίδι. Έχει άφθονη ροπή από χαμηλά, κάνοντας το κιβώτιο να επιλέγει μεγαλύτερη σχέση πιο νωρίς και με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνει οικονομία καυσίμου και χαμηλά επίπεδα θορύβου στον αυτοκινητόδρομο. Η ανώτερη τιμή κατανάλωσης που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν 6,6lt/100km, ενώ με λίγη παραπάνω χρήση της Αττικής Οδού, έπεφτε εύκολα στα 6,4lt/100km.
Τα 120Ps που αποδίδει μπορεί να μην φαίνονται πολλά για τα σημερινά δεδομένα, αλλά τα 32,6kgm της ροπής, είναι αυτά που αναλαμβάνουν να το βγάλουν ασπροπρόσωπο όταν πατήσεις βαθιά το δεξί πεντάλ, όπου από χαμηλά το αυτοκίνητο είναι πρόθυμο να επιταχύνει σε όλες τις ταχύτητες. Το κιβώτιο είναι αρκετά καλό και ομαλό, ειδικά σε σύγκριση με τα προηγούμενα αυτοματοποιημένα μονού συμπλέκτη της Fiat που ήταν επιεικώς άθλια, αλλά και σε σχέση με το προηγούμενης γενιάς TCT. Κατά τα άλλα, ανανεωμένο είναι και το πανέμορφο και χρωματιστό εσωτερικό του 500Χ, με νέο πίνακα οργάνων με διαφορετικά γραφικά, έγχρωμη οθόνη TFT 3,5in και πιο πλούσιο υπολογιστή ταξιδιού, καθώς και δερμάτινο τιμόνι με γρήγορη πρόσβαση στις λειτουργίες του ηχοσυστήματος και του Cruise Control. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται -μεταξύ άλλων- τα Traffic Sign Recognition, Speed Advisor, Lane Assist, ενώ προαιρετικά τα Safety Distance Manager, Αutonomous Emergency Brake, Blind Spot Alert και Rear Cross Path Detection.
Πιο καλό απ’ όσο χρειαζόταν
Το 500Χ Cross στο δρόμο είναι απροσδόκητα καλό αυτοκίνητο. Δεν το περιμένεις από ένα μικρό crossover να έχει τόσο καλό πάτημα και οδική συμπεριφορά, αλλά γι’ αυτό είναι υπεύθυνη η ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, το σχετικά σφιχτό setup αμορτισέρ-ελατηρίων, καθώς και οι τροχοί με τα χαμηλού προφίλ -για την κατηγορία- ελαστικά. Το αντίτιμο βέβαια είναι μια ελαφρώς μειωμένη άνεση σε σχέση με αυτό που θα μπορούσε να προσφέρει το καλό πλαίσιο, αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα ή μάλλον μπορούμε αρκεί να τα πληρώσουμε και στα 22.000 ευρώ που κοστίζει αυτό το 500Χ με το αυτόματο σασμάν είναι υπέρ αρκετά αυτά που παίρνεις. Είναι ένα αυτοκίνητο που αρέσει σε όλους, ειδικά στα παιδιά, που -λόγω του στρογγυλού σχεδιασμού και του χαρούμενου εσωτερικού- τα ενθουσιάζει. Έχει επαρκείς χώρους για μία οικογένεια, με 350lt χώρο αποσκευών και ευρύχωρη καμπίνα και ο κινητήρας του είναι αρκετά δυνατός για να κινεί ιδιαίτερα άνετα το αμάξωμα. Οι επιδόσεις του είναι υπέρ αρκετές για το είδος, τον κυβισμό και το χαρακτήρα του, με 10,5sec για το 0-100km/h και τελική ταχύτητα τα 186km/h.
Σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει αυτούς που θέλουν να πάρουν ένα μοντέλο που θα τους εξυπηρετεί στις καθημερινές τους ανάγκες, θα μπορεί να είναι το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας και δεν θα είναι ποτέ βαρετό. Είναι από αυτά τα αυτοκίνητα που γίνονται αμέσως μέλος της οικογένειας, αποκτούν όνομα και είναι αυτά που, όταν υπάρχει και άλλο αυτοκίνητο στο γκαράζ, τα παιδάκια το επιλέγουν πάντα πρώτο! Είναι όντως ένα τρομερά ευχάριστο αυτοκινητάκι.
Τιμή Βασικής Έκδοσης (1.6 e-torque 110Ps Urban): €16.900
Τιμή Έκδοσης Δοκιμής (1.6 MTJ 120Ps DCT Cross): €22.000
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Σφιχτή ανάρτηση |
Χαρακτήρας | Αίσθηση τιμονιού |
Πρακτικότητα | |
Οδική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1598cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 79,5mm x 80,5mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 16,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
Βάρος (kg) | 1.320 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ανεξάρτητη, πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6.5J x 17in | |
Ελαστικά | 215/55 R17 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 120/3.750 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 32,6/1750 | |
0-100km/h (sec) | 10,5 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 186 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 122 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,7 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,5 |