Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Peugeot |
Μοντέλο | 508 |
Segment | D-Segment |
Power Train | Diesel |
Επιτέλους κάτι διαφορετικό!
Εν έτει 2019, ποιοι αγοράζουν sedan αυτοκίνητα; Η απάντηση είναι όχι πολλοί. Με το D-Segment να έχει πέσει κάτω από το 4% στις νέες ταξινομήσεις της Ελληνικής αγοράς, οι επιλογές είναι περιορισμένες και στην πλειοψηφία τους Γερμανοκρατούμενες. Όμως να σου, σκάει μύτη ένα νέο Peugeot με ξεχωριστό DNA και ξαφνικά η ιδέα απόκτησης ενός sedan έγινε ξανά ενδιαφέρουσα. Εξάλλου, πόσα μεσαία sedan μπορούν να παρκάρουν σε ένα γεμάτο parking και να ξεχωρίζουν; Τα μεσαία sedan των Audi, BMW, Mercedes και VW δεν τα ξεχωρίζουν ακόμα και αυτοί που τα σχεδίασαν. Οπότε, τι μας μένει; Μία Ιταλίδα ονόματι Giulia, ένας Σουηδός S60 και αυτό εδώ το πανέμορφο Γαλλικό δημιούργημα. Δεν υπάρχει περίπτωση να δεις το νέο Peugeot 508 και να μην σταματήσεις για να το χαζέψεις. Η Peugeot έχει ανέβει πολλά σκαλιά τα τελευταία πέντε χρόνια για να φτάσει στο σημείο να κοιτάει τους premium κατασκευαστές. Οι Γερμανοί θα πρέπει να φοβούνται. Εκεί που είχαν μόνοι τους το τερέν, τα τελευταία χρόνια έσκασαν μύτη Giulia, S60 και τώρα 508, παίζοντας μπάλα με αξιώσεις στη «Μπούντεσλιγκα». Η αρχή έγινε με το 3008 και το 5008. Οι Γάλλοι δείχνουν διατεθειμένοι να ξεπεράσουν τους εαυτούς τους, που μέχρι πρότινος είχαν να επιδείξουν μονάχα μία καλή οδική συμπεριφορά και αξιόλογη άνεση. Εκεί τελείωναν οι αρετές τους. Κάτι που σήμερα δεν ισχύει. Πλέον προσφέρουν ολοκληρωμένα προϊόντα με υψηλή ποιότητα και τεχνολογία. Να δείτε τι θα γίνει μόλις έρθει το νέο 208… Η πιο φρέσκια πρότασή τους έρχεται να δώσει νέα πνοή σε μία κατηγορία που παραπαίει από την ισοπεδωτική επέλαση των SUV.
Με τη βούλα!
Το 508 ξεχωρίζει από μακριά. Η εικόνα του ξαφνιάζει ευχάριστα, καθώς τα «τολμηρά» σχεδιαστικά τεχνάσματα από το concept car «Instinct» χαρίζουν μία ξεχωριστή ταυτότητα. Το χαμηλό καπό με τα έντονα νεύρα, τα χρωμιωμένα διακοσμητικά στη μάσκα και οι κάθετοι φωτεινοί LED «χαυλιόδοντες» στις άκρες του προφυλακτήρα προσδίδουν μια ξεκάθαρη εικόνα, που δεν προσπαθεί να μοιάσει με κάτι άλλο. Ο δυναμισμός ενισχύεται από το χαμηλό ύψος της οροφής, που αγγίζει μόλις το 1,4m, το επιβλητικό πλάτος των 1.859mm και την απουσία πλαισίων από τα παράθυρα, κάτι που δίνει μία κουπέ αύρα στο 508. Κάτω από τη sexy σιλουέτα συναντάμε την πλατφόρμα EMP2, που χρησιμοποιούν τα 3008 και 5008. Ο συνδυασμός χάλυβα υψηλής αντοχής, αλλά και η χρήση συνθετικών υλικών σε πλαίσιο και αμάξωμα έχουν επιφέρει μία μέση μείωση του βάρους κατά 70 kg σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Επιπλέον, μία νέα τεχνική συγκόλλησης, μαζί με την υιοθέτηση ειδικού συγκολλητικού υλικού, επιτυγχάνει ακόμα μεγαλύτερη ακαμψία.
Φουτουριστικό
Το εσωτερικό του 508 επιβεβαιώνει την επιθυμία της Peugeot να εδραιωθεί ως premium κατασκευαστής. Όλο το ταμπλό (ακόμα και στα κάτω τμήματά του) είναι κατασκευασμένο από εξαιρετικής ποιότητας μαλακό πλαστικό και δέρμα, ενώ η «πολυεπίπεδη» διαμόρφωσή του ξεφεύγει από το μονότονο μοτίβο των Γερμανών αντιπάλων. Η σχεδίαση είναι ξεκάθαρα φουτουριστική. Το εσωτερικό αυτό θα μπορούσε άνετα να είχε πρωταγωνιστήσει στο Blade Runner 2049. Το μόνο που θα χρειαζόταν επιπλέον θα ήταν το αμάξωμα να πετάει. Το κουμπί για την εκκίνηση του κινητήρα και ο διακόπτης εναλλαγής των Drive Modes είναι κοσμήματα, αλλά θα ήθελα να έχει και ένα πιο καλαίσθητο μοχλικό του κιβωτίου EAT8 από το ίδιο που έχουμε συναντήσει σε άλλα μοντέλα της Peugeot. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε την έξτρα οθόνη των 10in (οι βασικές εκδόσεις έχουν 8in), με τα καλαίσθητα πλήκτρα κάτω από την οθόνη να χρησιμοποιούνται για διάφορα συστήματα του αυτοκινήτου, όπως κλιματισμό, ηχοσύστημα, σύστημα πλοήγησης κ.λπ. Τα πάντα στο 508 φωνάζουν ποιότητα και υψηλή αισθητική. Δεν υπάρχει ο παραμικρός τριγμός στο εσωτερικό και φαίνεται ότι οι Γάλλοι δεν έκαναν παραχωρήσεις. Τα καθίσματα είναι φοβερά, με συνδυασμό επένδυσης δέρματος και alcantara, παρέχουν επαρκή πλευρική στήριξη και είναι ιδιαίτερα άνετα.
Το 508 χρησιμοποιεί το νέο iCockpit της Peugeot, με αναβαθμισμένες δυνατότητες και επιπλέον λειτουργίες. Μία οθόνη υψηλής ανάλυσης 12,3in αντικαθιστά τον κλασσικό πίνακα, παρέχοντας 5 διαφορετικά layouts. Όσο εντυπωσιακή κι αν είναι η οθόνη, είναι σχεδόν αδύνατον να έχεις 100% ανεμπόδιστο οπτικό πεδίο από το τιμόνι. Για να γίνει αυτό θα πρέπει το τιμόνι να είναι σχεδόν τέρμα κάτω. Δηλαδή να είσαι κάτω από 1,80m. Εγώ προσωπικά έβλεπα μόνο το πάνω μέρος της. Παρ' όλα αυτά, οι χώροι είναι πολύ καλοί ακόμα και για 5 άτομα και οι μόνοι που θα γκρινιάξουν είναι οι ψηλοί επιβάτες που θα κάτσουν πίσω, με την κλίση της οροφής να κόβει πολύτιμα εκατοστά από το διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι. Στην πλούσια έκδοση GT, μεταξύ μίας αρμάδας συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, περιλαμβάνεται και το εντυπωσιακό σύστημα Night Vision, που αποτελεί πρωτιά για την κατηγορία. Χρησιμοποιεί μία θερμική κάμερα υπέρυθρων ακτινών, που είναι τοποθετημένη στη μάσκα και ανιχνεύει πεζούς και ζώα σε απόσταση έως 250m μπροστά από το αυτοκίνητο.
Αθλητικό GT
Ο δίλιτρος BlueHDi αποδίδει 180Ps και 40,8kgm ροπή στις 2.000rpm. Έχει καλή απόκριση, με το turbo να μπαίνει γλυκά στις 1.600rpm, είναι πολιτισμένος και ακούγεται λίγο. Όχι όσο λίγο ακούγονται τα δίλιτρα των Audi-VW και BMW, αλλά και πάλι, λίγο. Ο κινητήρας διαθέτει ένα νέο καταλύτη SCR (Selective Catalytic Reduction), τοποθετημένο πριν από το φίλτρο DPF, παρέχοντας σημαντική μείωση των οξειδίων αζώτου (NOx), αλλά και των CO2, που φτάνουν μόλις τα 123gr/km. Χρησιμοποιεί turbo μεταβλητής γεωμετρίας, μπεκ ψεκασμού 7 οπών και η πίεση του καυσίμου φτάνει μέχρι τα 2.000bar. Τα 180 άλογα είναι αρκετά να επιταχύνουν τα 1.535kg του 508GT στα πρώτα 100km/h σε 8,47sec, που είναι απόλυτα αποδεκτός χρόνος για ένα σπορτίφ σπορ sedan. Οι πραγματικά σπορ απαιτήσεις καλύπτονται από την έκδοση GT με τον 1.6THP και τα 225Ps, που θα δοκιμάσουμε στο προσεχές μέλλον. Η έκδοση με τον δίλιτρο diesel ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτήρα του 508, αλλά με τιμή €48.800, έχει δύσκολο έργο στην Ελληνική αγορά.
Ο κινητήρας συνεργάζεται περίφημα με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο, που προσθέτει πόντους στην καθημερινότητα, με την ομαλή λειτουργία του και τις γρήγορες αλλαγές. Δυστυχώς όμως το πρόγραμμα για τη Manual λειτουργία έχει θαφτεί σε ένα υπο-μενού του συστήματος infotainment, με το κουμπί στη βάση του επιλογέα να έχει αντικατασταθεί από το αυτοματοποιημένο σύστημα παρκαρίσματος. Οδηγικά βοηθήματα vs Οδηγική απόλαυση σημειώσατε 1. Οι υψηλές προσδοκίες, που δημιουργεί η εμφάνιση του 508, καλύπτονται από τις οδηγικές αρετές του. Κάθεσαι αρκετά χαμηλά, κάτι που είναι πάντα καλοδεχούμενο για σπορ οδήγηση. Το μικρό τιμόνι (τυπικό για Peugeot) με τις δύο ακτίνες είναι λίγο περίεργο στην όψη, αλλά οι 2,6 στροφές της κρεμαγιέρας σε αποζημιώνουν. Είναι λίγο πιο ελαφρύ απ’ όσο θα ήθελα και όχι κορυφαίο σε αίσθηση, καταφέρνει όμως να σου δώσει τις πληροφορίες που θέλεις. Εξάλλου, δεν θα ταίριαζε ένα ακόμα πιο άμεσο που θα έκανε το αυτοκίνητο νευρικό. Είναι όσο άμεσο πρέπει γι’ αυτή την κατηγορία. Στο πρόγραμμα Sport είναι καλύτερο, με σωστό βάρος και εδώ το σασμάν αλλάζει λίγο πιο γρήγορα σχέσεις. Γίνεται όμως και πιο διστακτικό στις αλλαγές σχέσεων, όταν σηκώνεις το πόδι σου από το γκάζι, κρατώντας πολλές φορές το μοτέρ ψηλά, με αποτέλεσμα να φτάνει στα αυτιά σου η «ντιζελίλα». Το 508 GT γέρνει ελάχιστα, κρατάει με πείσμα τη γραμμή που του θέτεις και παρότι δεν φτάνει τα οδηγικά χαρακτηριστικά της νέας 3άρας ή της Giulia, είναι ικανό και απολαυστικό για την πλειοψηφία των οδηγών. Αν πιέσεις παραπάνω, θα εκτιμήσεις τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και τη διακριτική παρέμβαση του ESP. Το 508 δεν συμπεριφέρεται όπως τα περισσότερα Peugeot. Πλέον «γερμανοφέρνει», με τη sexy ουρά να αρνείται πεισματικά να ανοίξει την τροχιά της και το μπροστινό να κρατάει σε τρομερό βαθμό. Η ανάρτηση είναι γενικά σφιχτή και, παρά τους τροχούς των 19in, καταφέρνει -στην πλειοψηφία των περιπτώσεων- να απορροφάει τις ανωμαλίες. Φυσικά με 40άρι προφίλ δεν περιμένεις μαγικό χαλί, η κύλιση όμως είναι υψηλού επιπέδου, στρογγυλεύοντας τους «κρατήρες». Το μεγάλο Peugeot βρίσκεται στο στοιχείο του στον αυτοκινητόδρομο, με την εξαιρετικά ρυθμισμένη ανάρτηση και την ιδανική ηχομόνωση να το κάνουν φοβερό «χιλιομετροφάγο». Τα 40,8kgm ροπής σου δίνουν σιγουριά ότι, αν χρειαστεί να επιταχύνεις ακόμα και από τα 150km/h, δεν θα μείνεις από γκάζι.
Το 508 αντιπροσωπεύει το αποκορύφωμα των προσπαθειών της Peugeot να μπει στους premium κατασκευαστές. Δεν είναι φτηνό, αλλά πώς θα μπορούσε να είναι, όταν παίζει πρακτικά επί ίσοις όροις ενάντια σε upmarket κατασκευαστές; Χαράζει ξεκάθαρα τη δική του πορεία, μιλάει στις αισθήσεις, φέρνοντας στην κατηγορία δημιουργική πρωτοτυπία. Στέκεται με αξιώσεις δίπλα στα βαριά ονόματα που επικρατούν στο D-Segment, αποτελώντας μία εξαιρετική εναλλακτική με βάθος, «εμπνευσμένη» ποιότητα και οδηγική ουσία. Και ναι, κυρίες και κύριοι. Τα sedan υπάρχουν και είναι καλύτερα από ποτέ. Για ξεκολλήστε λίγο από τα SUV...
ιμή βασικής έκδοσης 1.5BlueHDi 130Ps (Base): €29.900
Τιμή έκδοσης δοκιμής 2.0BlueHDi 180Ps ΕΑΤ8 (GT): €48.800
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Τιμή που ξεφεύγει στις γρήγορες εκδόσεις (GT) |
Ποιότητα κατασκευής | Ορατότητα σε πίνακα οργάνων και πίσω παρμπρίζ |
Οδική συμπεριφορά | Χώροι πίσω επιβατών |
Άνεση ανάρτησης | |
Υψηλή τεχνολογία-Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
ΤΥΠΟΣ | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο | |
ΘΕΣΗ | Εμπρός, εγκάρσια | |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 1.997 | |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 85 x 88 | |
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ | 16,0 | |
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ | Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας | |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 1.535 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 330mm με διπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 290mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8,5Jx19in | |
Ελαστικά | Michelin Pilot Sport 4 235/40 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 180/ 3.750 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 40,8/ 2.000 | |
0-100km/h (sec) | 8,3sec | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 235 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 123 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,7 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,8 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 3,77 | |
0-80 | 5,96 | |
0-100 | 8,47 | |
0-120 | 11,76 | |
0-140 | 16,08 | |
0-160 | 21,17 | |
0-180 | 28,55 | |
ΡΕΠΡΙΖ 3η | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
50-80 | 4,53 | |
80-110 | 3,44 | |
ΡΕΠΡΙΖ 4η | ||
KM/H | SEC | |
100-140 | 5,91 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
M | SEC | KM/H |
18 | 2,55 | 43,55 |
60 | 5,10 | 71,73 |
100 | 6,90 | 88,03 |
200 | 10,47 | 112,22 |
400 | 16,12 | 140,20 |