Μπορεί η Mazda αυτό τον καιρό να επικεντρώνεται στην επέκταση της γκάμα των SUV, αλλά η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει ξεχάσει το MX-5. Το εμβληματικό roadster έχει μια εγγυημένη θέση στη μελλοντική γκάμα της Mazda με την πέμπτη γενιά που βρίσκεται ήδη υπό ανάπτυξη να διατηρεί τις αρετές των προκατόχων της και φυσικά να ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία σχεδίασης.
Ο επικεφαλής ανάπτυξης και τεχνολογίας Joachim Kunz, για την Mazda Europe, μίλησε στο βρετανικό Autocar για το μέλλον του MX-5: «Είναι το σύμβολο της μάρκας μας και πάντα αντιμετωπίζεται με ιδιαίτερη προσοχή. Το ΜΧ-5 θα παραμείνει σε αυτό το μέγεθος και με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Φυσικά, κάποια μέρα θα πρέπει να το εξηλεκτρίσουμε, αλλά δεν θέλουμε να ξεφύγουμε από την φιλοσοφία του μοντέλου». Πρόσθεσε ότι το MX-5 είναι «το μωρό των κεντρικών γραφείων» στην Ιαπωνία, παραδεχόμενος ότι το ευρωπαϊκό τμήμα δεν έχει εμπλακεί τόσο στην ανάπτυξή του όσο σε άλλα κύρια μοντέλα.
Τα σχόλια του Kunz υπονοούν ότι η Mazda έχει την πρόθεση να μείνει πιστή στον χαρακτήρα του roadster που επικεντρώνεται στον οδηγό. Η αυτοκινητοβιομηχανία πιθανότατα θα διατηρήσει τα χαρακτηριστικά στοιχεία του MX-5, συμπεριλαμβανομένου του μικρού του μεγέθους και του μικρού βάρους, με την κίνηση να παραμένει στους πίσω τροχούς και φυσικά με την χρήση κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η Mazda έχει επί του παρόντος μια πλατφόρμα για προσθιοκίνητα μοντέλα, που προορίζεται γα τις μικρότερες κατηγορίες και τα μελλοντικά EV, καθώς και μια πλατφόρμα με κίνηση στους πίσω τροχούς για μεγαλύτερα και πιο premium ηλεκτροκίνητα μοντέλα όπως το νέο CX60. Το MX-5 θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ορισμένα εξαρτήματα από το τελευταίο, με πιθανή την χρήση του κινητήρα Skyactiv-X συνδυασμένο με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, προσαρμοσμένο στο στυλ του μοντέλου, με την χρήση μιας μικρής μπαταρίας, προκειμένου να μην ανέβει δραστικά το βάρος. Η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως η πέμπτη γενιά του ΜΧ-5 θα παρουσιαστεί μέσα στο 2024, δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία της υπάρχουσας.