Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Peugeot |
Μοντέλο | 5008 |
Segment | D-SUV |
Όπως και στην περίπτωση του νέου 3008, η Peugeot επέλεξε να μας παρουσιάσει και την επόμενη (τρίτη) γενιά του νέου 7θέσιου 5008, ξεκινώντας από την αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση (E-5008).
Μέσω αυτής, το 5008 γίνεται το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό 7θέσιο αυτοκίνητο της αγοράς ανταποκρινόμενο και στο πλάνο-δέσμευση της Peugeot για την μετατροπή της σε αμιγώς ηλεκτρική μάρκα.
Το νέο Peugeot 5008, βασίζεται προφανώς και μοιράζεται αρκετά κοινά στοιχεία με το μικρότερο αδελφάκι του, το 3008, ενώ είναι «χτισμένο» πάνω στη νέα πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου. Αισθητικά οι επιρροές από το 3008 είναι περισσότερο από εμφανείς, με το συνολικό αποτέλεσμα να είναι κομψό και έντονα δυναμικό, παρά τις αυξημένες διαστάσεις του. Αναφορικά με αυτές, το νέο Peugeot 5008 έχει μήκος 4,79m, πλάτος 1,89m και ύψος 1,69m, ενώ το μεταξόνιό του εκτείνεται στα 2,9m. Σε σχέση με το 3008, είναι κατά 24,8cm μεγαλύτερο σε μήκος και κατά 6cm πιο χαμηλό, με το πλάτος να είναι ίσο στα δύο αυτοκίνητα. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κι αυτό με τη σειρά του κατά 16,1cm διαμορφώνοντας έτσι το πιο ευρύχωρο προφίλ του και υποστηρίζοντας την 7θέσια διάταξη καθισμάτων που προσφέρει το 5008.
Οι χώροι που αποτελούν και το μεγαλύτερο πεδίο διαφοροποίησης των δύο μοντέλων, είναι προφανώς μεγαλύτεροι στο νέο 5008, με το χώρο αποσκευών να έχει όγκο 259lt στην 7θέσια διάταξη και 748lt στην 5θέσια, έναντι των 520lt που προσφέρει το 3008.
Το εσωτερικό πάντως δε διαφέρει στο ελάχιστο, με το 5008 να υιοθετεί την προχωρημένη αισθητικά και τεχνολογικά φιλοσοφία του αντίστοιχου εσωτερικού του 3008. Ο διάκοσμος είναι high-tec και βασίζεται στη λογική Panoramic i-Cockpit της μάρκας και το ψηφιακό κυρτό πάνελ με διαγώνιο 21in σε ρόλο πίνακα οργάνων και infotainment. Η ποιότητα αναμένεται κορυφαία και αντάξια με αυτή που χαρακτηρίζει πλέον όλα τα νέα Peugeot, ενώ η premium υπόσταση του 5008 υποστηρίζεται από τα 40 και πλέον συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας που διαθέτει.
Το νέο Peugeot 5008 θα είναι διαθέσιμο προς πώληση από το προσεχές φθινόπωρο και θα διατίθεται με τον ήπιο υβριδικό κινητήρα των 1,2lt και απόδοση 136 ίππους, αλλά και σε plug-in hybrid έκδοση που αποδίδει συνδυαστικά 195 ίππους και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως και 80km.
Αυτές θα είναι οι πιο «συμβατικές» εκδόσεις στη γκάμα του νέου 5008, αφού από εκεί και πέρα αναλαμβάνουν οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις του E-5008. Πιο συγκεκριμένα το Peugeot E-5008 θα είναι διαθέσιμο σε δικίνητες εκδόσεις που εφοδιάζονται με έναν ηλεκτροκινητήρα και θα είναι διαθέσιμο σε δύο διαφορετικές αποδόσεις, με την πρώτη να αποδίδει 214 ίππους και να έχει μπαταρία 73kWh (αυτονομία έως 502km), ενώ η ισχυρότερη έκδοση των 231 ίππων συνδυάζεται με μπαταρία 98kWh και μέγιστη αυτονομία 660km.
Η κορυφαία έκδοση στην γκάμα του νέου E-5008 είναι 4κίνητη συνδυάζοντας δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνολικής απόδοσης 326 ίππων, ενώ η αυτονομία της μέσω της μπαταρίας των 98kWh είναι στα 500km.
Tέλος, αναφορικά με τη φόρτιση των ηλεκτρικών εκδόσεων του νέου E-5008, προαιρετικά ο on board φορτιστής μπορεί να είναι ισχύος 22 kW, ενώ από ταχυφορτιστή όλες οι εκδόσεις του υποστηρίζουν φόρτιση έως 160 kW ισχύος.