Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mercedes-Benz |
Μοντέλο | CLA-Class |
.jpg)
Η νέα Mercedes-Benz CLA-Class παρουσιάστηκε στην Ρώμη την Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025. Αποτελεί ένα πολύ σημαντικό μοντέλο στην μεγάλη γκάμα της Γερμανικής εταιρείας, καθώς θα αναλάβει την εκπροσώπησή της στη κόμπακτ κατηγορία, αφού έχει επισημοποιήσει ότι δεν θα υπάρξει αντικαταστάτης για την A-Class.
Η νέα CLA θα λανσαριστεί στην αγορά στα τέλη της χρονιάς αρχικά ως αμιγώς ηλεκτρική, ενώ θα ακολουθήσουν και υβριδικές εκδόσεις στις αρχές του 2026. Οι πετρελαιοκινητήρες πλέον δεν αποτελούν επιλογή για την γκάμα του μοντέλου.
Η νέα CLA συνδυάζει δυναμική σχεδίαση και προηγμένη τεχνολογία, προσφέροντας μια εντυπωσιακή και μοντέρνα εμφάνιση. Στο μπροστινό μέρος, ξεχωρίζει η χαρακτηριστική "shark-nose" σχεδίαση, που δίνει στο αυτοκίνητο μια επιθετική και σπορ όψη. Η μάσκα είναι πλήρως φωτιζόμενη, με το μεγάλο αστέρι της Mercedes-Benz να περιβάλλεται από 142 μικρότερα αστέρια σε χρωμιωμένη υφή, δημιουργώντας μια ξεχωριστή ταυτότητα. Επιπλέον, το φωτισμένο εμπρός τμήμα καλωσορίζει και αποχαιρετά τον οδηγό με εντυπωσιακά κινούμενα εφέ. Τα full-LED φώτα προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα, τόσο τη μέρα όσο και τη νύχτα, ενώ ενώνονται με μια φωτεινή λωρίδα που ενισχύει τον σύγχρονο σχεδιασμό. Στην έκδοση με τα προαιρετικά MULTIBEAM LED, τα φώτα ημέρας έχουν το χαρακτηριστικό σχήμα αστεριού της Mercedes-Benz, κάνοντας το αυτοκίνητο ακόμη πιο αναγνωρίσιμο.
Στο πίσω μέρος, η CLA έχει μια δυναμική GT εμφάνιση, με φωτιστικά σώματα σε σχήμα αστεριού, που ενώνονται μέσω μιας φωτεινής λωρίδας. Όπως συμβαίνει στα περισσότερα σπορ μοντέλα της Mercedes-Benz, η πινακίδα βρίσκεται ενσωματωμένη στον πίσω προφυλακτήρα, ενώ ο διαχύτης, βαμμένος σε γυαλιστερό μαύρο, βελτιώνει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Τέλος, οι ζάντες αλουμινίου διατίθενται σε δέκα αποκλειστικά σχέδια, με διαστάσεις από 17 έως 19 ίντσες, και έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να βελτιώνουν την αεροδυναμική και την αποδοτικότητα του οχήματος.
Το εσωτερικό προσφέρει μια νέα εμπειρία πολυτέλειας στην κατηγορία, υιοθετώντας μια μινιμαλιστική και τεχνολογικά προηγμένη σχεδίαση. Η παραδοσιακή αισθητική των αυτοκινήτων της Mercedes-Benz έχει αντικατασταθεί από ένα πιο καθαρό και σύγχρονο design, που επικεντρώνεται μόνο στα απολύτως απαραίτητα.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία της καμπίνας είναι η κεντρική κονσόλα, η οποία φαίνεται να αιωρείται, ενισχύοντας τη σπορ αίσθηση του εσωτερικού. Τοποθετημένη σε υψηλή θέση, εκτείνεται μπροστά από το υποβραχιόνιο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, καταλήγοντας κάτω από τη μεγάλη οθόνη Superscreen. Η κονσόλα χωρίζεται σε δύο επίπεδα, όπως στα πολυτελή μοντέλα της Mercedes-Benz. Το ανώτερο τμήμα διαθέτει μια εκτεταμένη τρισδιάστατη διακοσμητική επιφάνεια, διαθέσιμη σε διάφορα φινιρίσματα, ενσωματώνοντας μία διπλή ποτηροθήκη και την βάση ασύρματης φόρτισης για smartphone.
Το μεγαλύτερο highlight του εσωτερικού είναι φυσικά η προαιρετική MBUX Superscreen, μια εντυπωσιακή οθόνη που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό. Πίσω από μια μεγάλη γυάλινη επιφάνεια βρίσκονται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και η κεντρική οθόνη αφής 14 ιντσών, και οι δύο με τεχνολογία LCD για υψηλή ποιότητα εικόνας. Μετά το λανσάρισμα του μοντέλου, η MBUX Superscreen θα είναι διαθέσιμη και με μια επιπλέον οθόνη 14 ιντσών για τον συνοδηγό, προσφέροντας ακόμη πιο προηγμένη εμπειρία πολυμέσων. Σε περίπτωση που δεν επιλεχθεί η οθόνη του συνοδηγού, το σημείο αυτό καλύπτεται από ένα κομψό διακοσμητικό πάνελ με αστρικό μοτίβο, το οποίο, ανάλογα με την έκδοση, μπορεί να διαθέτει και φωτισμό φόντου.
Το νέο σύστημα κίνησης της Mercedes-Benz CLA είναι σχεδιασμένο με έμφαση στη συμπαγή διάταξη και την αποδοτικότητα. Η νέα μπαταρία λιθίου NMC διαθέτει σημαντικά αυξημένη χωρητικότητα στα 85,5kWh και διαθέτει βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα κατά 20%. Χάρη στην αρχιτεκτονική 800V, η φόρτιση DC μπορεί να δεχθεί ρεύμα ισχύος μέχρι 320kW επιτρέποντας την αναπλήρωση 300 χιλιομέτρων αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά.
Η CLA 250+ διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα που αποδίδει 272Ps και 34,1kgm ροπής, με την επιτάχυνση 0-100 να απαιτεί 6,7sec και την τελική της ταχύτητα να αγγίζει τα 210km/h, ενώ η αυτονομία της κυμαίνεται στα 694 με 792km. Η ισχυρότερη CLA 350 4MATIC αποδίδει 354 ίππους με 52,3kgm ροπής χάρη στον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων στον μπροστινό άξονα δίνοντας 0-100km/h σε 4,9sec, με την ίδια τελική ταχύτητα, ενώ η αυτονομία της φτάνει στα 670 με 770km.
Οι υβριδικές εκδόσεις που θα λανσαριστούν στις αρχές του 2026 θα χρησιμοποιούν τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα M252 χωρητικότητας 1,5lt που λειτουργεί στον κύκλο Miller και επιτρέπει υψηλότερη σχέση συμπίεσης 12:1. Ο κινητήρας θα συνδυάζεται με μικρό ηλεκτρικό μοτερ ισχύος 27Ps που θα είναι ενσωματωμένο στο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (8F-eDCT). Το 48βολτο σύστημα υποστηρίζεται από μπαταρία χωρητικότητας 1,3kWh, επιτρέποντας αποδοτική υβριδική λειτουργία και δυνατότητα κίνησης με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια σε χαμηλές ταχύτητες. Η CLA Hybrid θα είναι προσθιοκίνητη, με δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης 4MATIC στις πιο ισχυρές εκδόσεις.