Ειδικό πρόγραμμα επιδότησης της αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σε διαδικτυακή συζήτηση με την ΟΝΝΕΔ, με θέμα «Η πράσινη ατζέντα της κυβέρνησης». Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας παρουσίασε συνοπτικά την πράσινη ατζέντα της κυβέρνησης, αναφερόμενος στην απολιγνιτοποίηση, την προώθηση της ενεργειακής εξοικονόμησης, την ηλεκτροκίνηση, την εκπόνηση και υλοποίηση ενός Εθνικού Σχεδίου Αναδασώσεων, την ανακύκλωση, τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων και τη γενικότερη προώθηση του ποδηλάτου, αλλά και την απόσυρση των πλαστικών μιας χρήσης. «Όλα αυτά δεν είναι θεωρίες. Είναι πολιτική που ξεκίνησε να εφαρμόζεται και που θα γίνει ακόμα πιο ορατή τις επόμενες μέρες, αλλά και τους επόμενους μήνες», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.
Για την ηλεκτροκίνηση συγκεκριμένα δήλωσε:
«Για την ηλεκτροκίνηση έχουμε ξεκινήσει και εργαζόμαστε από το φθινόπωρο μαζί με τα Υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών και δεν αποκλείεται ακόμα και μέσα στον Ιούνιο να παρουσιαστεί για διαβούλευση το σχετικό νομοσχέδιο. Νομίζω ότι βασικό στην ηλεκτροκίνηση είναι να υπάρχουν οι υποδομές φόρτισης. Παράλληλα, στο σχεδιασμό μας έχουμε αποφασίσει να υπάρχει ένα ειδικό κρατικό πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνηση. Έχουν βρεθεί τα χρήματα, που θα προέλθουν από το Ταμείο των Ρύπων και θα είναι αρκετά. Με αυτά θα κινητροδοτηθεί η αγορά όχι μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και ηλεκτρικών σκούτερ και ηλεκτρικών ποδηλάτων. Η επιδότηση για τα ΙΧ δεν θα είναι κλιμακωτή, δεν θα συναρτάται δηλαδή με την αξία του αυτοκινήτου. Θα είναι συγκεκριμένη και θα ισχύει για όλους τους τύπους αυτοκινήτων. Συγκριτικά με την επιδότηση από το κράτος για την αγορά ηλεκτρικού ΙΧ, η ενίσχυση για την αγορά σκούτερ ή ποδηλάτου θα είναι μεγαλύτερη ποσοστιαία και πιο ωφέλιμη για τον αγοραστή. Θέλουμε οι νέοι να είναι πρωταγωνιστές στο πέρασμα στη νέα εποχή. Τα ηλεκτρικά ΙΧ, σκούτερ και ποδήλατα δεν είναι πολυτέλεια, αλλά στοιχείο της νέας εποχής».
Για το ίδιο θέμα τοποθετήθηκε όμως και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Ελλάδος (ΣΕΑΑ), κ. Γιώργος Βασιλάκης, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ. Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης όχι μόνο για ιδιώτες, αλλά και επαγγελματίες οδηγούς (Ταξί) και εταιρείες διανομής προϊόντων.
Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι το ύψος των κινήτρων θα είναι αντίστοιχο της Γερμανίας και της Ολλανδίας, ενώ για τους ιδιοκτήτες ταξί ή για επαγγελματικό όχημα οι επιδοτήσεις θα είναι διπλάσιες. Οι επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικού οχήματος στη Γερμανία κυμαίνονται έως 6.000 ευρώ, ενώ στην Ολλανδία η επιδότηση είναι έως 5.000 ευρώ. Οπότε η επιδότηση στην Ελλάδα αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 6.000 και 5.000 ευρώ και για τους επαγγελματίες θα διπλασιάζεται και θα κυμαίνεται μεταξύ 12.000 και 10.000 ευρώ. Όσον αφορά στο σενάριο της απόσυρσης, ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ ξεκαθάρισε ότι θα αφορά μόνο όσους αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, οι οποίοι, αν αποσύρουν και κάποιο παλαιό όχημα ταυτόχρονα, θα λαμβάνουν κάποια επιπλέον επιδότηση.