Η Goodyear αποκάλυψε μια καινοτόμο φιλοσοφία ελαστικών κατασκευασμένη από 90% βιώσιμα υλικά και σχεδιάζει να αρχίσει να πουλά ένα ελαστικό κατασκευασμένο από «έως και 70%» βιώσιμα υλικά φέτος.
Αυτό το νέο ελαστικό επίδειξης ενσωματώνει περίπου 17 συστατικά στα 12 διαφορετικά εξαρτήματα του ελαστικού και έχει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης από ένα παραδοσιακό ελαστικό, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση καυσίμου και στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα.
Μέσα στο ελαστικό βρίσκονται τέσσερις διαφορετικοί τύποι αιθάλης. Αυτό το υλικό κατασκευάζεται παραδοσιακά με την καύση διαφόρων προϊόντων πετρελαίου, αλλά η αιθάλη που χρησιμοποιείται στο βιώσιμο ελαστικό παράγεται από μεθάνιο, διοξείδιο του άνθρακα, φυτικά έλαια και πρώτες ύλες λαδιού πυρόλυσης ελαστικών στο τέλος του κύκλου ζωής τους.
Σε άλλα σημεία, το ελαστικό χρησιμοποιεί σογιέλαιο για να διασφαλίσει ότι η ένωση καουτσούκ παραμένει εύκαμπτη στις μεταβαλλόμενες θερμοκρασίες. Η Goodyear κατάφερε επίσης να παράγει πυρίτιο από υπολείμματα φλοιού ρυζιού, ένα υποπροϊόν της επεξεργασίας του ρυζιού που συχνά απορρίπτεται. Οι ρητίνες με βάση το πετρέλαιο έχουν επίσης αντικατασταθεί με βιο-ανανεώσιμες ρητίνες πεύκου.
Σημαντικό στη δομή οποιουδήποτε ελαστικού radial είναι το σύρμα κεφαλής και τα ατσάλινα κορδόνια. Η φιλοσοφία ελαστικών 90% βιώσιμων υλικών χρησιμοποιεί σύρμα και ατσάλινο κορδόνι από χάλυβα με περιεχόμενο υψηλής ανακύκλωσης χρησιμοποιώντας τη διαδικασία του ηλεκτρικού φούρνου τόξου.
Η Goodyear αναγνωρίζει ότι η διάθεση ενός ελαστικού 90% βιώσιμων υλικών στην αγορά θα απαιτήσει περαιτέρω συνεργασία με τη βάση προμηθειών της. Παρά το γεγονός ότι έχει πολλή δουλειά μπροστά της, η Goodyear δεν σκοπεύει να σταματήσει στο ποσοστό του 90% και θέλει να παράγει ένα ελαστικό 100% βιώσιμων υλικών.