Ο Nicola Materazzi ήταν Ιταλός μηχανολόγος μηχανικός που ανέπτυξε πολλά σπορ και αγωνιστικά αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των Ferrari 288 GTO, Ferrari F40, Bugatti EB110 και B Engineering Edonis. Ήταν ένας από τους κορυφαίους ειδικούς στους κινητήρες με turbo, καθώς και ένας σεβαστός μηχανικός σπορ αυτοκινήτων, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που αναφερόταν ως ο πατέρας της Ferrari F40. Μαζί με τους Gordon Murray, Colin Chapman, Eric Broadley και Carroll Shelby, ο Materazzi ήταν ένας από τους πιο παραγωγικούς μηχανολόγους των δεκαετιών 1970, 80 και 90, έχοντας εργαστεί σε συνολικά 38 έργα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, τα supercars και τις μοτοσυκλέτες κατά τη διάρκεια ενός καριέρα 42 ετών. Ο Materazzi γεννήθηκε στις 28 Ιανουαρίου του 1939 στην περιοχή Caselle in Pittari του Cliento και ξεκίνησε την σταδιοδρομία του ως ειδικός υπολογισμών στα κεντρικά γραφεία της Lancia στο Torino. Μία από τις πρώτες σημαντικές εμπειρίες του ήταν να συμμετάσχει στην ανάπτυξη της Lancia Stratos για αγώνες ράλι. Το 1978, μετά τη συγχώνευση των αγωνιστικών τμημάτων της Lancia και της FIAT, πήγε στην Abarth για να σχεδιάσει το αυτοκίνητο για τη Formula FIAT Abarth, μια σειρά αγώνων για την ανάδειξη νέων οδηγών.
Το 1979 προσλήφθηκε από το αγωνιστικό τμήμα της Ferrari ως επικεφαλής του γραφείου σχεδιασμού και μηχανολογίας λόγω της εξειδίκευσής του στους κινητήρες με turbo, κάτι που θα βοηθούσε την ομάδα από τη σεζόν του 1980 και μετά. Ήταν ο κύριος μηχανικός υπεύθυνος για την υιοθέτηση των turbo κινητήρων στη Ferrari. Στα επόμενα χρόνια του ανατέθηκαν οι εξελίξεις διαφόρων μοντέλων της Ferrari, όπως η 328 Turbo, η 288 GTO Evoluzione, η Testarossa, με το διασημότερο δημιούργημά του να είναι φυσικά η θρυλική F40. Πέρα από αυτά είχε σχεδιάσει και διάφορους άλλους κινητήρες, όπως ο Tipo 268 που χρησιμοποιούσε η Lancia LC2.