Η ερειπωμένη και κλειστή γέφυρα Rahmedetal κοντά στο Ludenscheid κατεδαφίστηκε ελεγχόμενα. Από τον Δεκέμβριο του 2021, η γέφυρα Rahmedatal, η οποία κινδύνευε να καταρρεύσει, προκαλούσε κυκλοφοριακό χάος με την δυσλειτουργία της στην περιοχή γύρω από το Lüdenscheid. Περίπου 20.000 επιπλέον οχήματα, συμπεριλαμβανομένων περίπου 6.000 φορτηγών, περνούσαν από εκεί κάθε μέρα.
Η ερειπωμένη γέφυρα έπρεπε αρχικά να κατεδαφισθεί τον Δεκέμβριο του 2022. Ωστόσο, τα σχέδια κατασκευής έδειξαν ότι οι κοίλοι και ύψους 70 μέτρων πυλώνες θα δη μιουργούσαν πρόβλημα. Για μια ελεγχόμενη έκρηξη, αυτοί οι πυλώνες έπρεπε πρώτα να… γεμιστούν με τσιμέντο κάτι που δεν ήταν δυνατό τον χειμώνα. Έτσι ορίσθηκε νέα ημερομηνία κατεδάφισης. Πριν από την ημερομηνία της ανατίναξης, έπρεπε να ασφαλιστούν οι πλαγιές και να κοπούν δέντρα. Για να γίνει αυτό… αγοράστηκαν πολλά οικόπεδα κάτω από την κατασκευή και τοποθετήθηκε κάτω από τη γέφυρα ένα στρώμα 100.000 κυβικών μέτρων άμμου.
Για την έκρηξη, η οποία ήταν μία τεχνική πρόκληση, ανοίχτηκαν 2.053 τρύπες στους στύλους, τοποθετήθηκαν 150 κιλά εκρηκτικών υλών τα οποία πυροδοτήθηκαν, προκαλώντας την κατάρρευση της γέφυρας μήκους 453 μέτρων και 17.000 τόνων. Η ανατίναξη προβλήθηκε σε απευθείας σύνδεση στο κέντρο της πόλης Lüdenscheid.
Αυτή δεν είναι η μοναδική γέφυρα, που χρειάζεται αλλαγή. Τον Δεκέμβριο του 2021 έγινε γνωστό ότι 60 υψηλές ή και μικρότερου ύψους γέφυρες στην Autobahn A45 πρέπει να αντικατασταθούν μακροπρόθεσμα. Η Autobahn GmbH, για αυτό έχει δώσει ένα χρονοδιάγραμμα μεταξύ 2026 και 2038. Οι νέες γέφυρες πρόκειται να κατασκευαστούν δίπλα στον αυτοκινητόδρομο (στις ήδη υπάρχουσες κατασκευές) και να παραδοθούν μετά την ολοκλήρωση, τους στην κυκλοφορία. Παράλληλα η Autobahn Α45 θα μεγαλώσει κατά έξι λωρίδες σύμφωνα με το Federal Transport Routes Plan 2030, το οποίο εγκρίθηκε το 2016. H Autobahn GmbH, ανακοίνωσε, πως τα κατασκευαστικά μέτρα εκεί χαρακτηρίζονται ως επείγοντα. Ήδη 15 γέφυρες στον Α45 βρίσκονται υπό κατασκευή.
Τα φορτηγά είναι η κύρια αιτία ζημιών στο δρόμο
Το πρόβλημα της φθοράς της γέφυρας στον Α45, έφερε στο προσκήνιο έρευνα και παρόμοιες γέφυρες εξετάζονται τώρα στη Γερμανία για ζημιές με τη διαδικασία της σάρωσης λέιζερ. Τα αποτελέσματα δεν είναι ακόμη διαθέσιμα. Μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι κατασκευές, που θεμελιώθηκαν πριν από 50 ή 60 χρόνια, η οποίες δεν αντέχουν πλέον τη σύγχρονη κυκλοφορία.
Από το 1956, το συνολικό βάρος των φορτηγών αυξήθηκε από 24 σε 40 ή 44 τόνους στη συνδυασμένη μεταφορά και τα φορτία άξονα αυξήθηκαν από 8 το 1956 σε 11,5 τόνους. Όσο μεγαλύτερο είναι το φορτίο ανά άξονα, τόσο μεγαλύτερη είναι η φόρτιση στο δρόμο. Ένα τριαξονικό φορτηγό (30 τόνων) προκαλεί την ίδια ζημιά με 15.000 αυτοκίνητα δύο τόνων το καθένα. Μέχρι το 2030, η οδική εμπορευματική κίνηση αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο. Το 2010 διακινήθηκαν 3,12 δισ. τόνοι, το 2030 θα είναι 3,63 δισ. τόνοι.
Σχεδόν 40.000 γέφυρες στη Γερμανία πρέπει να... πέσουν
Το 2018, το Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Ερευνών Αυτοκινητοδρόμων (BASt) διαπίστωσε σε μια έρευνα μεγάλης κλίμακας λέγοντας πως 39.621 γέφυρες αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία ήταν σε «ανεπαρκή» (βαθμός κατάστασης 3,0 έως 3,4) κατάσταση. Εκείνη την εποχή, η γέφυρα Rahmedetalbrucke είχε λάβει βαθμό 3,0.
Οι γέφυρες στη Γερμανία ελέγχονται τακτικά. Γίνεται ένας κύριος έλεγχος κάθε έξι χρόνια, ακόμη και στα δυσπρόσιτα μέρη τους. Ακολουθεί ένα απλό τεστ μετά από τρία χρόνια και γίνεται οπτικός έλεγχος κάθε χρόνο. Μια ειδική δοκιμή έχει επίσης προγραμματιστεί μετά από ένα ατύχημα, για παράδειγμα.