«Η Κρήτη από την ανατολική έως τη δυτική της πλευρά από το 2022 έως το 2023 θα γίνει ένα απέραντο εργοτάξιο» είπε ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στον ραδιόφωνο Παραπολιτικά FM και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο.
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και σε όλα τα άλλα μεγάλα κατασκευαστικά έργα που είναι σε εξέλιξη ή σχεδιάζονται στην Ελλάδα, επισημαίνοντας ιδιαίτερα τη μεγάλη επένδυση στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, ύψους 3,5 δις. που θα αρχίσει να υλοποιείται το επόμενο διάστημα. Μάλιστα, όπως τόνισε, ο «σιδηρόδρομος είναι αυτός που θα οδηγήσει στη νέα εποχή».
Ο υφυπουργός, επίσης έκανε λόγο για το Μετρό στον Πειραιά, για το Τραμ που θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο και τη Γραμμή 4, η οποία θα αλλάξει όλη την κυκλοφοριακή εικόνα της Αθήνας.
«Έχουμε ένα φιλόδοξο, εντελώς ρεαλιστικό, κατασκευαστικό πρόγραμμα που υλοποιούμε. Με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, δουλεύουμε συστηματικά, μεθοδικά, λέμε πολύ λίγα και κάνουμε πολλά περισσότερα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης.
«Απόλυτη προτεραιότητα ο ΒΟΑΚ»
Ερωτηθείς για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, ο κ. Καραγιάννης είπε ότι είναι απόλυτη προτεραιότητα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να προχωρήσει ο ΒΟΑΚ.
«Αλλά όχι μόνο αυτό! Να πούμε την αλήθεια στους Κρητικούς, γιατί όλα αυτά τα χρόνια ακούγαμε πάρα πολλά λόγια, αλλά δεν βλέπαμε καμία πράξη».
Σύμφωνα με τον υφυπουργό τους τελευταίους 25 μήνες έγινε συστηματική και μεθοδική δουλεία για να παραχθεί συγκεκριμένο αποτέλεσμα. «Και ποιο είναι αυτό; Ότι εδώ και 4-5 μήνες έχουμε συγκεκριμένη χάραξη όλου του ΒΟΑΚ, από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία, έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 1,027 δις και τηρούμε τα χρονοδιαγράμματα μας», είπε, τονίζοντας πως το έργο αυτό είναι, σήμερα, ο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομος που θα υλοποιηθεί στην Ευρώπη.
Όπως εξήγησε ο κ. Καραγιάννης είναι σημαντικό να γίνει το έργο γιατί η Κρήτη έχει από τα μεγαλύτερα ποσοστά τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα.
«Όταν είδαμε τον αριθμό των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων πάθαμε σοκ» είπε, σημειώνοντας ότι η Κρήτη έχει το τετραπλάσιο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων σε σχέση με τον Μ.Ο. της Επικράτειας!
«Μόνο να σας πω ότι το 53% των ατυχημάτων γίνονται στην Αττική. Ξέρετε πόσα είναι τα θανατηφόρα; Μόλις το 3%! Στην Κρήτη πόσα είναι; Δυστυχώς 30%!», είπε, διευκρινίζοντας ότι αυτός ο αυτοκινητόδρομος που θα γίνει τα επόμενα χρόνια είναι απόλυτα αναγκαίος και για την οδική ασφάλεια και για την ανάπτυξη του νησιού. Η Κρήτη θα είναι ένα success story, και για τον υπερσύγχρονο δρόμο που θα κατασκευασθεί και για τις νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν . Θα δώσουμε στους Κρητικούς αυτό που τους αξίζει», κατέληξε ο υφυπουργός Υποδομών.
Στο ερώτημα για το χρονοδιάγραμμα του έργου οκ Καραγιάννης είπε ότι έχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις, όπως:
- Ενιαιοποιήσαμε το έργο σε τεχνικό επίπεδο, δηλαδή από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία.
- Οριστικοποιήσαμε και εξασφαλίσαμε η χρηματοδότηση όλου του έργου, γιατί έχει και Σύμβαση παραχώρησης και ΣΔΙΤ και Δημόσιο έργο
- Αναθέσαμε πάνω από 16 μελέτες οι οποίες ολοκληρώθηκαν σε 18 μήνες όταν οι κανονικοί χρόνοι είναι 4 – 5 χρόνια
- Αναβαθμίσαμε τα χαρακτηριστικά του δρόμου αφού οι πρώτες προβλέψεις ήταν για 80km/h και πήγε στα 110km/h
- Εντάξαμε στο έργο τις παρακάμψεις των μεγάλων πόλεων των Χανίων, του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου και
- Δημοπρατήσαμε παρεμβάσεις για να βελτιωθούν τα επίπεδα οδικής ασφάλειας
Όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα ο κ. Καραγιάννης είπε ότι η Κρήτη από τα δυτικά έως τα ανατολικά θα γίνει ένα απέραντο εργοτάξιο από τις αρχές του 2022.
«Η εκτίμηση που έχουμε είναι ότι στο κομμάτι του ΣΔΙΤ, Χερσόνησος – Νεάπολη, μέχρι τα τέλη του χρόνου θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο και εντός του 2022 θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες. Το ίδιο θα συμβεί και στο κομμάτι Δημοσίου Έργου που είναι το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος. Αυτό προκηρύσσεται τέλος του 2021 , οπότε εντός του 2022 ξεκινούν οι εργασίες. Τέλος, αναφορικά με το κομμάτι της Σύμβασης Παραχώρησης- που είναι πιο σύνθετη η διαδικασία, το Χανιά – Χερσόνησος και η προαίρεσή του, που είναι το Κίσσαμος – Χανιά, μέχρι τέλος του χρόνου εκτιμούμε ότι θα έχουμε λάβει την περιβαλλοντική αδειοδότηση, οπότε θα προχωρήσει η διαδικασία του διαγωνισμού».
«Ο σιδηρόδρομος οδηγεί στη νέα εποχή»
Στο ερώτημα για τις κινήσεις που σχεδιάζονται για την αναβάθμιση και κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι πολύ σύντομα θα μπουν στις «ράγες» έργα ύψους 3,5 δις ευρώ. Όπως είπε ο υφυπουργός Υποδομών, θα συνδεθεί το τρένο με το λιμάνι της Πάτρας. Ολοκληρώνεται αυτή τη στιγμή, το Αθήνα - Θεσσαλονίκη που θα μειώσει το χρόνο κάτω από τις 3,5 ώρες. Παράλληλα, στην Αττική προχωράει η σιδηροδρομική σύνδεση τόσο στο λιμάνι του Λαυρίου όσο και της Ραφήνας, ενώ στη Βόρεια Ελλάδα θα συνδέονται με τη σιδηροδρομική Εγνατία τα τρία λιμάνια, της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης.
«Το πρόβλημα που είχαν τα σιδηροδρομικά έργα ήταν ότι τμηματοποιούσαν. Εμείς αποφασίσαμε να τα προκηρύξουμε όλα μαζί και ουσιαστικά να είναι έργα “turn key”, δηλαδή με το κλειδί στο χέρι, ώστε να μην υπάρχουν αλληλεπικαλύψεις και να μην πληρώνει το ελληνικό Δημόσιο αποζημιώσεις».
«Το Μετρό φτάνει στο Πειραιά το καλοκαίρι του 2022 –Ξεκινάει το Τραμ»
Ο κ. Καραγιάννης μίλησε και για το Μετρό στον Πειραιά και όπως τόνισε οι συρμοί θα φτάσουν στην Πόλη το καλοκαίρι του 2022. «Έχουμε παραδώσει τους τρεις σταθμούς και απομένουν άλλοι τρεις ώστε η διαδρομή Πειραιάς – Αεροδρόμιο να γίνεται σε 50’. Ό, τι λέμε το πραγματοποιούμε», είπε. Μάλιστα, ανέφερε ότι παράλληλα θα αρχίσουν οι δοκιμαστικές διαδρομές του Τραμ, ώστε άμεσα να τεθεί σε πλήρη λειτουργία.
Μετρό 4: Η Αθήνα αλλάζει!
Τέλος ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στη Γραμμή 4 του Μετρό, τονίζοντας ότι είναι το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο , που θα αλλάξει τις κυκλοφοριακές συνήθειες των Αθηναίων. «Θα εξυπηρετούνται καθημερινά περισσότεροι από 340.000 πολίτες, θα μειωθεί η κίνηση των οχημάτων κατά 50-60 χιλιάδες, θα δημιουργηθούν έως 10.000 νέες θέσεις εργασίας και τελικά, θα αλλάξει η εικόνα της Αθήνας».