Το 2010, η Nissan τάραξε τα νερά στην Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου με το λανσάρισμα του compact crossover JUKE. Μέχρι τότε, δεν υπήρχε τίποτα στην αγορά με τον τολμηρό, διακριτικό σχεδιασμό του, που να προσφέρει μια δυναμική, σπορτίφ αίσθηση, αποτελώντας ταυτόχρονα μια φρέσκια εναλλακτική επιλογή για το αγοραστικό κοινό της εποχής.
Στα χρόνια που ακολούθησαν το λανσάρισμά του, οι πωλήσεις ξεπέρασαν κατά πολύ τις αρχικές προσδοκίες της Nissan. Παρά την είσοδο πολλών ανταγωνιστών μετά από το JUKE, το δημοφιλές μοντέλο αποτέλεσε το σημείο αναφοράς σε αυτή την κατηγορία της αγοράς, πουλώντας από 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα, τη στιγμή μάλιστα που η δεύτερη γενιά του JUKE έβγαινε στην αγορά, τον Οκτώβριο του 2019.
Η τελευταία γενιά του JUKE διατηρεί πολλά από τα χαρακτηριστικά του προκατόχου του, με μια αναβαθμισμένη “συνταγή”, που προσφέρει μια ποιοτική, συνδεδεμένη και απόλυτα οδηγοκεντρική εμπειρία. Η ξεχωριστή προσωπικότητά του ενισχύεται από μια εκλεπτυσμένη παλέτα χρωμάτων και περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης, με 15 συνδυασμούς διχρωμίας. Σε αυτούς περιλαμβάνεται και το χαρακτηριστικό κόκκινο Fuji Sunset, όπως και ο πιο δημοφιλής δίχρωμος συνδυασμός, αυτός του λευκού σε πέρλα με την μαύρη οροφή.
Γιορτάζοντας τη 10η επέτειο του ριζοσπαστικού, πρωτοποριακού JUKE, οι πρωταγωνιστές της Nissan που έπαιξαν βασικό ρόλο στο σχεδιασμό και την ανάπτυξή του, περιγράφουν τη διαδικασία, με τα δικά τους λόγια.
Alfonso Albaisa, VP της Nissan Design Europe εκείνη την εποχή, σήμερα Ανώτερος Αντιπρόεδρος Global Design, Nissan Motor Co Ltd:
Ήταν άνευ προηγουμένου. Κοιτάζοντας έξω από το παράθυρό μας, δεν υπήρχε κανένα ερέθισμα για να δουλέψουμε, ωστόσο οι δημιουργικοί σπόροι εμφανίστηκαν μάλλον γρήγορα και μας “χτύπησαν” δυνατά. Γνωρίζαμε ότι θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι θεμελιωδώς διαφορετικό και όχι μόνο μια μικρότερη έκδοση του QASHQAI.
Emanuele Berlenghi, Regional Product Manager, JUKE, στην Nissan Europe εκείνη την εποχή, σήμερα Product Marketing Director, Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Co.:
Η επιτυχία του QASHQAI στην Ευρώπη έδωσε στην Nissan την αυτοπεποίθηση να είναι τολμηρή προς την κατεύθυνση του JUKE. Είχαμε περισσότερο περιθώριο για την ανάπτυξη του προϊόντος. Αυτό ήταν το σημείο εκκίνησης. Είπαμε ότι πρέπει να στοχεύσουμε στην αναπαραγωγή της επιτυχίας του QASHQAI, αλλά στην κατηγορία Β. Όμως, όλοι συμφωνήσαμε ότι δεν πρέπει να κάνουμε ένα απλό αντίγραφο. Η όλη πρόκληση για την ευρωπαϊκή ομάδα ήταν να ανακαλύψει εκ νέου την ιδέα και να φέρει μια νέα πρόταση στην αγορά.
Lesley Busby, Color Designer, Nissan Design Europe εκείνη την εποχή, σήμερα Senior Color Manager, Nissan Design Europe:
Θυμάμαι να βλέπω το πρωτότυπο Qazana δίπλα στο Nissan QASHQAI, το αυτοκίνητο που δημιούργησε την κατηγορία crossover. Το QASHQAI φαινόταν φρέσκο, αλλά το Qazana Concept ήταν τόσο εντυπωσιακό και διαφορετικό.
Matthew Weaver, Senior Exterior Designer, Nissan Design Europe εκείνη την εποχή, σήμερα Αντιπρόεδρος, Nissan Design Europe:
Θυμάμαι ξεκάθαρα την υποδοχή που είχε το Qazana Concept στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2009. Είπαμε στους δημοσιογράφους ότι πηγαίναμε σε μια νέα κατεύθυνση με το μήνυμα «να περιμένουμε το απροσδόκητο». Δεν μας πίστευαν.
Το 2010, αποκαλύψαμε το αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. Έπεσαν όλα τα σαγόνια στο πάτωμα. Το Nissan JUKE είχε γεννηθεί και είχε κάνει μια θεαματική εντύπωση.
Marco Fioravanti, Αντιπρόεδρος στον Σχεδιασμό Προϊόντων, Nissan Automotive Europe
Μετά την επιτυχία του πρώτου JUKE, γνωρίζαμε ότι το JUKE δεύτερης γενιάς χρειάζεται να αυξήσει ακόμη περισσότερο το τολμηρό στοιχείο, προσφέροντας μια απόλυτη εμπειρία ενθουσιασμού στους πελάτες μας .
Εργαστήκαμε σκληρά για να διατηρήσουμε την ίδια πρωτοποριακή ενέργεια, αλλά την εξελίξαμε για να γίνει πιο «ώριμη». Είναι εξίσου ξεχωριστό, αλλά είναι πιο ευρύχωρο, προσφέρει το προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας NissanConnect και έχει αίσθηση υψηλής ποιότητας. Διαθέτει επίσης προηγμένη τεχνολογία υποστήριξης οδήγησης όπως το ProPILOT. Το JUKE είναι ένα σύγχρονο Nissan από κάθε άποψη με πολλά δυνατά πλεονεκτήματα.
Καθώς γιορτάζουμε την επέτειο από το λανσάρισμά του , βλέπω όλο και περισσότερα νέα JUKE στους δρόμους και μου αρέσει η ποικιλία της διχρωμίας που επιλέγουν οι πελάτες μας. Αυτό αποτελεί καθημερινή απόδειξη ότι έχουν αγκαλιάσει το JUKE δεύτερης γενιάς με τον ίδιο ενθουσιασμό που αποτέλεσε το κλειδί και για την επιτυχία του JUKE πρώτης γενιάς. Πιστεύω ακράδαντα ότι το JUKE είναι ένα αυτοκίνητο αναφοράς. Συνοψίζει το πάθος που έχουμε στην Nissan.