Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Citroen |
Μοντέλο | Ami |
Segment | Α-Segment |
Power Train | Electric |
Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι εξ' αρχής: το Citroen Ami δεν είναι αυτοκίνητο, οπότε οποιαδήποτε σύγκριση με κάποιο μοντέλο του A segment είναι άστοχη. Το Ami θα πρέπει να το δείτε ως έναν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης συγκρίσιμο με κάποιο από τα αντίστοιχα μικρά ηλεκτρικά οχήματα όπως το Microlino. Το θετικό με το Ami είναι πως για να το οδηγήσει κάποιος νόμιμα, χρειάζεται δίπλωμα μοτοποδηλάτου, της κατηγορίας ΑΜ και να έχει συμπληρώσει τα 16 του χρόνια. Ένα ακόμα θετικό, είναι η χαμηλή τιμή του, που ξεκινάει από τα €9.900 όμως με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», κατεβαίνει στα €6.900, ενώ υπάρχει και έξτρα έκπτωση €1.000 για αγοραστές ηλικίας έως 29 ετών.
Το μικρότερο μικρό!
Το πλαίσιό του αποτελείται από ένα χωροδικτύωμα με δοκούς τετράγωνης διατομής και πάνω σε αυτό αναρτώνται τα εξωτερικά πλαστικά πάνελ (από ανακυκλωμένο πλαστικό), το σύστημα της ανάρτησης, ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία. Το Ami είναι συμμετρικό, αφού τόσο το εμπρός όσο και το πίσω μέρος είναι ακριβώς τα ίδια, με μόνη διαφορά το χρώμα των φαναριών, λευκά εμπρός και κόκκινα πίσω. Ίδιες είναι επίσης και οι δύο πόρτες, με του οδηγού να ανοίγει ανάποδα. Το εσωτερικό παρέχει αξιοσημείωτους χώρους για δύο επιβάτες, με μπόλικες θήκες σε διάφορα σημεία, αλλά με την απουσία χώρου αποσκευών. Αντί για αυτό, υπάρχει μπροστά από τα πόδια του συνοδηγού ένας χώρος που μπορεί να χωρέσει μια τσάντα κρεμασμένη σε έναν γάντζο, καθώς και ένας μικρός χώρος πίσω από το κάθισμα του οδηγού.
Τα δύο καθίσματα είναι σκληρά, χωρίς ρύθμιση για την πλάτη, με ένα λεπτό αφρώδες πλαστικό να καλύπτει το κάτω μέρος και την πλάτη τους. Του συνοδηγού δεν διαθέτει καμία δυνατότητα ρύθμισης, ενώ του οδηγού μπορεί να μετακινηθεί εμπρός και πίσω. Κατά τα άλλα, το εσωτερικό είναι απόλυτα minimal, διαθέτοντας μια μικρή οθόνη μπροστά από το τιμόνι, που προβάλλεται η ταχύτητα του αυτοκινήτου, η αυτονομία και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Αν ψάχνετε για infotainment, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το κινητό σας, για το οποίο υπάρχει η κατάλληλη υποδοχή στο κέντρο του ταμπλό, καθώς η εφαρμογή My Citroen, αλλά και το Portable ηχείο DAT@MI το οποίο διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις, εκτός από την βασική (Ami One). Ο μοναδικός λεβιές εντός του αυτοκινήτου είναι αυτός για το χειρόφρενο, με τα κουμπιά για την επιλογή ταχύτητας να είναι τοποθετημένα στο πλάι του καθίσματος του οδηγού. Τα παράθυρα ανοίγουν -χειροκίνητα- όπως και στο 2CV (στην ουσία αναδιπλώνουν προς τα πάνω), πράγμα που δεν είναι και τόσο πρακτικό, ειδικά αν θέλετε να μιλήσετε στο δίπλα αυτοκίνητο που θα σας ρωτήσει ότι μπορείτε να φανταστείτε και να έχει σχέση με το Ami. Αυτό ήταν κάτι που γινόταν αρκετά συχνά, σχεδόν σε κάθε φανάρι που σταματάγαμε! Η αίσθηση που προκαλεί το Ami στους περαστικούς και στους υπόλοιπους οδηγούς, είναι αντίστροφη του μικρού του μεγέθους.
Τα μέσα έξω
Ο ηλεκτροκινητήρας σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη αποδίδει μόλις 8Ps, είναι τοποθετημένος ανάμεσα στους μπροστά τροχούς και η μπαταρία των 5,5kWh ζυγίζει περίπου 60kg και είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος. Το μεταξόνιο του Ami είναι στα 1.728mm, με το συνολικό του μήκος στα 2.410, το πλάτος στα 1.360mm και το ύψος στα 1.525mm, καθιστώντας το μικρότερο από ένα Smart ForTwo πρώτης γενιάς. Η παροιμιώδης ευελιξία του Ami χαρακτηρίζεται από τον εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής των 7,2m. Ταυτόχρονα, οι περιορισμένες του διαστάσεις δίνουν τη δυνατότητα να παρκάρει όπως τα πρώτης γενιάς Smart, οριζόντια ή και κάθετα! Το συνολικό του βάρος μόλις που φτάνει τα 471kg, πράγμα που επιτρέπει στα 8Ps του ηλεκτροκινητήρα να του δίνουν την τελική ταχύτητα των 45km/h, με την αυτονομία να επαρκεί για 75km και με την φόρτιση να γίνεται μέσω απλής πρίζας -σούκο- σε μόλις 3 ώρες.
Η περιορισμένη τελική του ταχύτητα, κάνει απαγορευτική την χρήση του Ami σε αυτοκινητόδρομους και δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, όμως το κάνει ιδανικό για τις καθημερινές μετακινήσεις του τύπου, πετάγομαι για μία δουλειά στο κέντρο της Αθήνας, χωρίς να έχω το άγχος για το που θα παρκάρω, αφού χωράω παντού. Ο κινητήρας έχει νεύρο και το ξεκινάει σβέλτα, αλλά η τελική ταχύτητα έρχεται σε 10sec, οπότε μην περιμένετε επιδόσεις και σπιρτάδα αντίστοιχη με ένα «κανονικό» ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η ανάρτηση λειτουργεί αρκετά αποτελεσματικά, για τα δεδομένα του μεγέθους του Ami, αλλά μια ένσταση για τον θόρυβο θα την κάνουμε. Η ηχομόνωση απλά απουσιάζει και ακούγονται τα πάντα, το σφύριγμα του κινητήρα, η κύλιση των ελαστικών και φυσικά οι περιβάλλοντες ήχοι. Τα καθίσματα δεν είναι άνετα, αλλά επειδή η μετακίνηση με το Ami είναι περιορισμένη, δεν θα προλάβουν να ενοχλήσουν τους επιβάτες του. Επίσης η οδήγηση τους καλοκαιρινούς μήνες δεν είναι και η καλύτερη δυνατή εμπειρία, αφού το μεγάλο παρμπρίζ που καλύπτει σχεδόν το 50% της επιφάνειας της οροφής, η απουσία συστήματος κλιματισμού (υπάρχει μόνο ένας απλός ανεμιστήρας μιας ταχύτητας..), αλλά και το μικρό άνοιγμα των παραθύρων, δυσκολεύουν την κατάσταση. Τον χειμώνα πάντως η κατάσταση σίγουρα θα είναι καλύτερη αφού ο ανεμιστήρας που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, μπορεί να παρέχει ζεστό αέρα στους επιβάτες.
Εν κατακλείδι…
Η απόκριση του κοινού στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2019 όταν παρουσιάστηκε το concept Ami One, ήταν τέτοια που τελικά η Citroen πήρε την απόφαση και το έβγαλε στην παραγωγή. Περιορισμοί φυσικά και υπάρχουν όμως το Γαλλικό mini-car επιζητεί να αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζουν οι νέοι τα μεταφορικά μέσα. Το budget είναι σχετικά μικρό (αν κάποιος εκμεταλλευτεί το όφελος της κρατικής επιδότησης..), παρέχοντας μία πολύ πιο ασφαλή και άνετη εναλλακτική μετακίνησης για μέσα στην πόλη.
Μπορείτε να διαμορφώσετε και να αποκτήσετε στο site της Citroen, το δικό σας Ami.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Ισχύς (Ps) | 8 (6kW) | |
Ροπή (kgm) | 0,98 | |
Μπαταρία (kWh) | 5,5 (Ιόντων λιθίου) | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 2.410 | |
Ύψος (mm) | 1.525 | |
Πλάτος (mm) | 1.360 | |
Μεταξόνιο (mm) | 1.728 | |
Βάρος (kg) | 471 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 64 | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 5Jx14in | |
Ελαστικά | 155/65 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
0-45km/h (sec) | 10 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 45 | |
Αυτονομία (km) | 75 |