Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | BMW |
Μοντέλο | X3 |
Segment | D-SUV |
Power Train | Diesel |
Ωρίμασε
Αρκετοί είναι αυτοί που θα μπερδευτούν νομίζοντας ότι αυτή είναι μία Χ5. Αυτό δεν είναι κάτι παράλογο, αφού η νέα X3 μεγάλωσε αρκετά, με το μήκος της να φτάνει τα 4.708mm, το πλάτος τα 1.891mm και τέλος, το ύψος τα 1.676mm. Το μεταξόνιο κέρδισε 54mm επιπλέον (2,864mm) και τα μετατρόχια έχουν φαρδύνει κατά 4mm. Το πάτωμα της ολοκαίνουριας Χ3 βασίζεται στην πλατφόρμα CLAR, αλλά αν νομίζετε ότι όλα τα παραπάνω αύξησαν και το βάρος, είστε γελασμένοι. Τα νέα υλικά κατασκευής, κατάφεραν να μειώσουν το συνολικό βάρος κατά 55kg, νούμερο διόλου ευκαταφρόνητο. Οι διαστάσεις της, με το μάτι, θυμίζουν την άκρως επιτυχημένη «παλιά» Χ5 και πραγματικά δύσκολα κάποιος θα ζητήσει περισσότερο χώρο. Η BMW μεγάλωσε και εδώ το εμπρόσθιο σήμα κατατεθέν της, με τα «νεφρά» να διοχετεύουν περισσότερο αέρα στο χώρο του μηχανοστασίου.
Σέβεται τον οδηγό
Το ταμπλό στοχεύει πλέον ακόμα περισσότερο στον οδηγό. Τα υλικά και η συναρμογή είναι κλασσικά… άριστα σε ποιότητα και τα πάντα είναι εργονομικά. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει κάποια σοβαρή έκπληξη όσον αφορά τη σχεδίαση του εσωτερικού, με το ταμπλό να είναι όχι βαρετό, αλλά προβλέψιμο. Εξαιρετικά και τα υλικά της ηχομόνωσης, αφού ταξιδεύεις με 160km/h και νομίζεις ότι μόλις πέρασες τα 100 km/h. Η κεντρική μονάδα του συστήματος infotainment συνδέεται με τα πάντα εύκολα και άμεσα και, γενικώς, ένας νέος άνθρωπος δεν θα καθυστερήσει να μάθει το menu του συστήματος. Πάντοτε, βέβαια, σκέφτομαι όλους εκείνους που είναι «50άρηδες και!», αφού όσο ανεβαίνει η ηλικία, όλο και πιο δύσκολα βγάζουν άκρη με τα «ηλεκτρονικά μαραφέτια». Αν και είμαι κοντός, τοποθέτησα το κάθισμά μου πιο πίσω και ο επιβάτης πίσω από τη θέση μου εξακολουθούσε να κάθεται σταυροπόδι. Ακόμα πιο πίσω, ένα πορτ μπαγκάζ χωρητικότητας 550lt, με αυτόματο άνοιγμα (must gadget για τα μεσαία SUV πλέον), νιώθεις ότι θα χωρέσει τα πάντα αν χρειαστεί.
Ίδια μοτέρ
Η νέα Χ3 έρχεται με τα γνώριμα σετ κινητήρων, τα οποία έχουν εξαιρετική απόδοση, με -αναλογικά- μικρές απαιτήσεις σε καύσιμο. Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας φόραγε τον δίλιτρο B47 με 190Ps και 40,8kgm ροπής. Εκτός από το νέο πλαίσιο και τον ανανεωμένο σχεδιασμό σε αμάξωμα και εσωτερικό, οι σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει στην ανάρτηση, όπου έχουν χρησιμοποιηθεί πιο ελαφριά υλικά, με σκοπό τη μείωση του βάρους, όπως για παράδειγμα οι κούφιες αντιστρεπτικές. Η BMW φημίζεται για το σφιχτό της setup, το οποίο κάποιοι ίσως πουν σκληρό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ακόμα και με εικοσάρες ζάντες, δεν θα έχεις πρόβλημα πουθενά, αφού η ανάρτηση διαχειρίζεται υποδειγματικά το αμάξωμα. Η απόσβεση των ανωμαλιών γίνεται με εξαιρετικό τρόπο και ειδικά αν επιλέξεις τη ρύθμιση Comfort, τότε κινείσαι αρχοντικά. Στη ρύθμιση Sport παρατηρείς πόσο καλή δουλειά έχουν κάνει οι μηχανικοί της BMW, αφού, ακόμα και υπό πίεση, δεν νιώθεις το βάρος των 1.800kg σε καμία περίπτωση. Στη δοκιμή παρατήρησα κάτι που είχα ζήσει με τη σκληροπυρηνική Χ4M40i, που, στο ζόρι, σήκωνε τον εμπρός εσωτερικό τροχό της. Κι όμως και η Χ3 το κάνει αυτό υπό πίεση, ενώ εσύ παράλληλα έχεις μέσα τιμόνι με υποδειγματική πληροφόρηση. Το οχτάρι αυτόματο σασμάν συνεχίζει να μας εντυπωσιάζει με την ταχύτητά του και την έξυπνη διαχείριση των σχέσεων, με σκοπό ή τις επιδόσεις ή την οικονομία, ανάλογα πάντα με τον τρόπο που κινείσαι. By the way, η μέση κατανάλωση για το επταήμερο της δοκιμής ήταν κάτω από 9lt/100km!
Ο γνωστός Χ
Η τετρακίνηση xDrive έχει αναβαθμιστεί, με τις νέες ρυθμίσεις στην ECU της μετάδοσης να κάνουν τη νέα Χ3 πιο παιχνιδιάρα, αφού η κατανομή σε κανονικές συνθήκες είναι RWD biased, κάτι που προσδίδει στο αυτοκίνητο την τάση να γυρίζει λίγο περισσότερο την ουρά του απ’ ό,τι περιμένεις. Γενικότεραο τρόπος που μοιράζει γενικότερα τη ροπή της στον εμπρός ή στον πίσω άξονα είναι υποδειγματικός και δεν ξέρω αν κάποιος θα χρειαστεί ποτέ κάτι παραπάνω από αυτό το αυτοκίνητο, ακόμα και σε δύσκολες off road συνθήκες.
Με λίγα λόγια
Ναι, είναι αυτοκίνητο για λίγους, αφού οι τετρακίνητες εκδόσεις ξεκινούν από τα €58.650 για κινητήρα βενζίνης 184Ps και €60.400 για τον δίλιτρο diesel με τα 190Ps. Όμως η BMW κατάφερε να ανανεώσει σημαντικά ένα ήδη καλό μοντέλο και μάλιστα με διαφορές ουσίας, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο που δύσκολα χάνει σε debate με αντίστοιχα premium οχήματα.
Τιμή βασικής έκδοσης sDrive (FWD) 18d 150Ps: €52.640
Τιμή έκδοσης δοκιμής xDrive (AWD) 20d 190Ps: €60.400
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Σπορ σχεδίαση | Ελαφρώς συντηρητικό ταμπλό |
Σπορ πάτημα στο δρόμο | Τιμές που “εκτοξεύονται” όσο ανεβαίνεις στη γκάμα |
Χώροι | |
Ποιότητα εσωτερικού | |
Απόδοση κινητήρα |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός (cc) | 1.995 | |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 84 x 90 | |
Σχέση συμπίεσης | 16,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας | |
Βάρος (kg) | 1.635 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς με σύστημα xDrive | |
Κιβώτιο | Αυτόματο Steptronic 8 σχέσεων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 330mm | |
Πίσω | Δίσκοι 330mm | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8,5Jx20in εμπρός, 10Jx20in πίσω | |
Ελαστικά | Michelin Pilot Super Sport 245/40 εμπρός, 275/35 πίσω | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 190 / 4.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 40/ 1.750-2.500 | |
0-100km/h (sec) | 8 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 213 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 132-142 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,8 |