Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | BMW |
Μοντέλο | 220 |
Segment | Sportscars |
Power Train | Βενζίνη |
Σε μία εποχή που οι επιλογές για ένα πισωκίνητο, δίπορτο κουπέ είναι απελπιστικά λίγες, η BMW επιμένει και μας δίνει μία ακόμα «γλυκιά» συνταγή της σειράς 2. Και παρότι οι 184 ίπποι της μικρής έκδοσης 220i δεν φτάνουν να ιδρώσουν το πλαίσιο, το συνολικό πακέτο προσφέρει ένα δυνατό μείγμα επιδόσεων, διασκεδαστικής συμπεριφοράς, αλλά και χρηστικότητας.
From BMW with love
Νομίζαμε ότι η F87 M2 θα ήταν η τελευταία πραγματική σπορ BMW με φυσιολογικές διαστάσεις, βάρος και...τιμή. Πριν 3 χρόνια η BMW έδειχνε ότι θα έριχνε την λαιμητόμο στη μικρή πισωκίνητη συνταγή και οι καταπληκτικές εκδόσεις M2 Competition και CS ενίσχυσαν τη συγκεκριμένη πεποίθηση μαζί με την παρουσίαση της σειράς 1 F40 που βασιζόταν στην FWD αρχιτεκτονική του MINI. Στα μέσα του 2020 έσκασε μύτη η νέα σειρά 2 Gran Coupe και εκεί είπαμε ότι πάει η παλιά καλή «διάρα» με το διαφορικό στο σωστό άξονα. Μόνο ως δώρο μπορούμε να εκλάβουμε τις πρώτες πληροφορίες στα τέλη του '21 ότι η BMW θα πρόσθετε άλλο ένα μοντέλο στη σειρά 2, το οποίο δεν θα είχε καμία σχέση με τις μικρές, πιο low-cost λύσεις και θα βασιζόταν στην πλατφόρμα CLAR, με διαμήκη διάταξη μοτέρ. Σε αντίθεση λοιπόν με την πρώτη γενιά της coupe 2άρας (F22) που βασίζονταν στην πισωκίνητη σειρά 1 (F20), η καινούρια -G42- ψωνίζει ανάρτηση και μηχανικά μέρη από τις μεγάλες αδερφές σειρά 3 και 4. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που αγνοεί τα political corect προσχήματα και προορίζεται για τους πιο ρομαντικούς τύπους της αυτοκίνησης. Ξέρετε, αυτούς που λατρεύουν τα crossover και SUV's...
Design follows function
H νέα coupe 2άρα ήταν ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε διαφορετικά με αυτό που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τελευταία. Οι μηχανικοί εστίασαν στη μείωση και στην αρμονική κατανομή του βάρους, στην ενίσχυσης της δομής του πλαισίου και στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης. Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 105mm, το πλάτος κατά 64mm, ενώ το μεταξόνιο έχει πάρει επιπλέον 51mm (φτάνοντας τα 2.741mm). Ταυτόχρονα, το ύψος έχει μειωθεί κατά 28mm, με τα μετατρόχια να έχουν κερδίσει 54mm εμπρός και 31mm πίσω. Το μπροστινό καπό, τα εμπρός φτερά και οι αρθρώσεις της ανάρτησης είναι από αλουμίνιο, μειώνοντας το βάρος κατά 9,6kg, ενώ τα ανασχεδιασμένα ρουλεμάν τροχών μειώνουν το βάρος κατά 2,7kg και έχουν μειωμένη τριβή κατά 45% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Η δίαιτα έχει πιάσει τόπο, αφού σπάνια συναντάς πλέον μοντέλο της BMW που να ζυγίζει κάτω από ενάμισι τόνο, ακόμα και για 10kg (1.490kg στη ζυγαριά η κυρία..)
Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι σίγουρα ένα από τα highlights του μοντέλου. Μυώδες και επιθετικό έχει τις σωστές αναλογίες, με μακρύ καπό, κοντούς πρόβολους, πρησμένα φτερά και τραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα. Τέλειο. Το μπροστινό μέρος είναι πραγματικά εντυπωσιακό, ιδιαίτερα στο εκπληκτικό μωβ χρώμα Thundernight (πολλοί θα θυμάστε την Techno Violet απόχρωση στην E36) που διατίθεται αποκλειστικά στην coupe 2άρα. Χαμηλό, άκρως δυναμικό, με τα νεφρά να είναι φαρδιά ως προς το πλάτος και όχι το ύψος -όπως τα τεράστια και προκλητικά της 4άρας- και τις γρίλιες να ανοίγουν μόνο όταν το μοτέρ έχει ανάγκη επιπλέον δροσιάς. Τα active grilles (ρυθμιζόμενα σε 10 επίπεδα), το μπροστινό splitter, η ανασηκωμένη θύρα του πορτμπαγκάζ με την ενσωματωμένη αεροτομή, το επίπεδο πάτωμα, οι χωνευτές -αλλά κάπως δύσχρηστες- χειρολαβές και οι αεροδυναμικά βελτιστοποιημένοι καθρέφτες και ζάντες έχουν φέρει τον αεροδυναμικό συντελεστή στο 0,26Cd. Τα μπροστινά φωτιστικά σώματα υποτίθεται ότι αντλούν έμπνευση από την 02 series και παρότι δεν βλέπω τη σύνδεση, δεν με ενοχλούν καθόλου. Το ίδιο δεν μπορώ να πω για το πίσω μέρος με τη σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων που είναι «τρισδιάστατα άσχημη». Δεν ξέρω αν η σχεδίαση έγινε επίτηδες τόσο κακόγουστα ή απλά και μόνο αποσκοπούσε στο να προκαλέσει, πάντως για ένα συνολικά τόσο δυναμικό και όμορφο σχήμα είναι κρίμα να χαλάει τόσο πολύ η συνταγή στο πίσω μέρος.
Άρωμα 4άρας
Η στενή συγγένεια με τη σειρά 4 γίνεται αμέσως αντιληπτή μόλις περάσεις στο εσωτερικό. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι σχεδόν πανομοιότυπη: η ίδια διάταξη με επίκεντρο τον οδηγό που είναι διακριτικά στραμμένο προς αυτόν, ο ίδιος όμορφος και ελάχιστα παραμετροποιήσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3in και η εξαιρετική κεντρική οθόνη αφής των 10,25in. Το iDrive 7 είναι ιδιαίτερα εύχρηστο και πλούσιο σε επιλογές και προσωπικά το θεωρώ πιο εύκολο στη χρήση από την 8η γενιά του συστήματος που φορέθηκε στις ηλεκτρικές iX και i4 και που σύντομα θα συναντάμε σε όλα τα μοντέλα της BMW. Σε αντίθεση με την προηγούμενη σειρά 2 Coupe, η G42 δεν «δέχεται» έκπτωση στην ποιότητα κατασκευής και διαθέτει κορυφαία υλικά με μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, άφθονες δερμάτινες επενδύσεις, λεπτομέρειες από φύλλο αλουμινίου και στην περίπτωση της έκδοσης M Sport, επενδύσεις στις πόρτες με φωτιζόμενη την τριχρωμία του Μ Division. Το συγκεκριμένο πακέτο εκτοξεύει την τιμή στα €53.892 (από τα €47.600 της βασικής 220i) είναι must για την coupe 2άρα -αν βάζεις την οδήγηση σαν προτεραιότητα- αφού εκτός από τον εμπλουτισμό του εξοπλιστικού πακέτου διαθέτει πολύ πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, φαρδιά side-skirts, πίσω spoiler και diffuser, αλλά και ζάντες 18in, με ασύμμετρα ελαστικά εμπρός-πίσω.
Το πακέτο M Sport διαθέτει και τα καταπληκτικά καθίσματα που εξοπλίζουν τις καλές εκδόσεις της σειράς 4 και έχουν εξαίρετη στήριξη, χωρίς ποτέ να σε κουράσουν. Οι χώροι στο εσωτερικό έχουν βελτιωθεί, όμως συνεχίζει να αποτελεί ένα αυτοκίνητο 2+2, οπότε αν επιθυμείτε -πραγματικές- πίσω θέσεις για 2 ενήλικες, πρέπει να κοιτάξετε προς την 4άρα. Ο χώρος αποσκευών έχει επίσης μεγαλώσει κατά 20lt, φτάνοντας πλέον στα 390lt, με χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης κατά 35mm, δίνοντας σημαντικούς πόντους στην πρακτικότητα του δίπορτου coupe. H καινούρια 2άρα με τα σηματάκια M, τη χαμηλή θέση οδήγησης και το τριάκτινο τιμόνι με την υπερβολικά παχιά στεφάνη προκαταβάλει θετικά τον οδηγό της πολύ πριν πατήσει το engine start. Όμως τα θετικά inputs δεν σταματούν εδώ...
Ουσία και θέαμα!
Ο δίλιτρος τετρακύλινδρος B48 κινητήρας με twin-scroll turbo, συνεχή μεταβλητό χρονισμό σε βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής, άμεσο ψεκασμό με πίεση που φτάνει μέχρι τα 350bar και ανασχεδιασμένο σύστημα ψύξης στο στροφαλοθάλαμο (με λειτουργία on-demand) αποδίδει 184Ps, με 30,6kgm ροπής σταθερά στο φάσμα 1.350-4.000rpm. Η παροχή ισχύος είναι πολύ γραμμική, με ένα γενναίο, αλλά όχι υπερβολικό φούσκωμα του turbo από τις 1.600rpm και έντονη πτώση ισχύος μετά τις 5.000rpm. Το φάσμα 1.800-5.000rpm είναι εξαιρετικά flat και το 8άρι αυτόματο σασμάν κάνει εξαιρετική δουλειά να κρατάει το μοτέρ σε αυτό το εύρος. Στα προφίλ Eco/Comfort αλλάζει σχέσεις βελούδινα και συντελεί στο να διατηρηθεί η κατανάλωση λίγο πάνω από τα 8lt/100km. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ δεν υπάρχουν στην 220i και εξοπλισμένη με το πακέτο M Sport είναι αρκετά σφιχτή, εξαιρετικά βιώσιμη όμως στην καθημερινότητα. Αυτό φυσικά είναι το τίμημα για κάποιον που θέλει ελάχιστες κλίσεις υπό πίεση, πιο άμεση και κοφτερή συμπεριφορά. Η ποιότητα κύλισης, παρότι δεν φτάνει την μεγάλη 4άρα αδερφή, καταφέρνει να πείσει ως GT στον αυτοκινητόδρομο, με ελάχιστο θόρυβο να φτάνει στην εξαιρετικά μονωμένη καμπίνα από τα 18άρια ζαντολάστιχα. Διατηρεί υψηλή ταχύτητα με άνεση, όμως τα πραγματικά της χαρίσματα θα ξεδιπλωθούν σε πιο στενό στροφιλίκι με λιγότερα km/h.
Το πλαίσιο είναι καταπληκτικό και το μπροστινό αρκετά πιο άμεσο από την προηγούμενη γενιά χάρη στις αλλαγές της ανάρτησης και την επιπλέον αρνητική κάμπερ μπροστά. Ιδιαίτερα στο προφίλ Sport, που το μοτέρ και το σασμάν μπαίνουν σε πολύ πιο ορεξάτη διάθεση για παιχνίδι. Το αυτόματο 8άρι δεν θα σε «αιφνιδιάσει» ποτέ με κάποιο άσκοπο κατέβασμα μέσα στην στροφή, ενώ αν επιλέξεις την manual λειτουργία δεν αλλάζει ούτε στον κόφτη. Έχει και μία καταπληκτική επιπλέον λειτουργία που ανεξάρτητα από ποιο προφίλ οδήγησης βρίσκεσαι, κρατώντας το paddle του κατεβάσματος για 2sec, ενεργοποιεί το «Sprint» για περιορισμένο χρόνο, βάζοντας αμέσως τις πιο επιθετικές ρυθμίσεις! Εξαιρετικό και τρομερά χρήσιμο όταν βολτάρεις με το Comfort και δεις ξαφνικά ένα πέταλο! Μηχανικό μπλοκέ διαφορικό δεν υπάρχει ούτε σαν επιλογή (η M240i το έχει στάνταρ, η 230i σαν extra), όμως είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, προσομοιώνοντας τη λειτουργία, πράγμα που κάνει πραγματικά εντυπωσιακά. Θέλει μόνο λίγο περισσότερο γκάζι στην αρχή για να αντιληφθεί τι «θες» να κάνεις και μπορεί να κρατήσει την 2άρα με αρκετά μεγάλη γωνία. Μέχρι το τελείωμα της 2ης σχέσης είναι εντυπωσιακή, λικνίζεται αδιάκοπα, όμως όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν, τα φαρδύτερα 255/40 πίσω λάστιχα δεν ιδρώνουν από τα 184 άλογα και χωρίς τη δυνατότητα να τη ζυγίσεις με το γκάζι, θα πρέπει να την φορτίσεις με τα φρένα ή να καταφεύγεις στην υπερβολή.
Το τιμόνι με τον μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού έχει αρκετά τεχνητή αίσθηση, όμως σημαδεύει με μεγάλη ακρίβεια και σε διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης κάνεις μονάχα μικρές κινήσεις στα χέρια για να διατηρήσεις πολλή ταχύτητα στη στροφή. Με στρωτή οδήγηση, σε οπλίζει να κινηθείς πραγματικά γρήγορα, με αρωγό τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και τα τρομερά -σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα- M Sport φρένα με τις τετραπίστονες μπροστά.
Μιλάμε όμως για ένα πλαίσιο που είναι έτοιμο να δεχθεί τους 450 ίππους που θα αποδίδει η νέα M2, οπότε μπορείτε να αντιληφθείτε ότι οι δίλιτρος κινητήρας δεν μπορεί να αναδείξει το εξαιρετικό σύνολο. Θέλει τουλάχιστον άλλα 100 άλογα. Έχω την εντύπωση ότι η έκδοση M240i με τον τρίλιτρο B58 και 374 άλογα θα είναι ένα αριστούργημα, για να μην πω για την νέα M2... Εκεί θα κάνουμε τα στραβά μάτια και για τα πίσω φανάρια...
Τιμή βασικής έκδοσης 218i Coupe 156Ps: €40.400
Τιμή έκδοσης δοκιμής 220i Coupe 184Ps Μ Sport: €53.892
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Fun to drive χαρακτήρας | Πλαίσιο που «απαιτεί» περισσότερη δύναμη |
Απόδοση κινητήρα | Το πακέτο M Sport εκτοξεύει την τιμή |
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου | Απουσία χειροκίνητης έκδοσης |
Ποιότητα κατασκευής | |
Οδηγική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων εισαγωγής-εξαγωγής | |
Κυβισμός | 1.998cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 94,6mm x 82mm | |
Σχέση συμπίεσης | 11 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |
Διαφορικό | Ελεύθερο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο με τελική σχέση μετάδοσης 2,81 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.537 | |
Πλάτος (mm) | 1.838 | |
Ύψος (mm) | 1.390 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.741 | |
Βάρος (kg) | 1.490 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 390 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 184/5.000-6.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 30,6/1.350-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 7,5 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 236 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 144-155 (κατά WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,3-6,8 (κατά WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,5 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 3,30 | |
0-80 | 5,27 | |
0-100 | 7,48 | |
0-120 | 10,43 | |
0-140 | 14,25 | |
0-160 | 18,84 | |
0-180 | 25,25 | |
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,44 | 48,02 |
60 | 4,83 | 76,04 |
100 | 6,54 | 91,77 |
200 | 9,96 | 117,13 |
400 | 15,41 | 145,42 |