Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί αρχικά δημιούργησαν το Audi urbansphere για χρήση στις μεγαλουπόλεις της Κίνας με το πυκνό κυκλοφοριακό, παρά το ότι το πρωτότυπο είναι κατάλληλο και για κάθε άλλο μητροπολιτικό κέντρο του κόσμου. Σε αυτές τις αστικές περιοχές όπου ο προσωπικός χώρος είναι ιδιαίτερα περιορισμένος, το πρωτότυπο όχημα παρέχει τον μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο οχήματος στην ιστορία της Audi. Συνδυάζει αυτό το χαρακτηριστικό ευφυώς με τεχνολογίες και ψηφιακές υπηρεσίες που απευθύνονται σε όλες τις αισθήσεις και παρέχει ένα εντελώς νέο επίπεδο εμπειριών.
Το αποτέλεσμα μπορεί να γίνει αντιληπτό στο πρωτότυπο Audi urbansphere και το ιδιαίτερα εντυπωσιακό του εσωτερικό. Το ευρύχωρο όχημα έχει χαρακτήρα ενός lounge σε τροχούς και mobile office, χρησιμεύοντας ως τρίτος χώρος διαβίωσης για τον χρόνο που καταναλώνεται στην κυκλοφορία. Ως εκ τούτου, το Audi urbansphere συνδυάζει την πολυτέλεια της απόλυτης ιδιωτικότητας με ένα πλήρες εύρος high-tech χαρακτηριστικών, ακόμα και στις καθημερινές ώρες αιχμής. Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης μετατρέπει το εσωτερικό, στο οποίο το τιμόνι, τα πεντάλ ή οι ενδείξεις λάμπουν διά της απουσίας τους, σε έναν κινητό χώρο αλληλεπίδρασης που αποτελεί μια πύλη σε ένα ευρύτερο ψηφιακό οικοσύστημα.
Η αρχιτεκτονική – από μέσα προς τα έξω
Ακόμα και το «sphere» (σφαίρα) στο όνομα στέλνει ένα μήνυμα: Ο πυρήνας των πρωτοτύπων οχημάτων Audi skysphere, grandsphere, και urbansphere βρίσκεται στο εσωτερικό τους. Αυτό καθιστά τον εσωτερικό χώρο θεμέλιο της σχεδίασης και της τεχνολογίας του οχήματος και κατά συνέπεια σφαίρα διαβίωσης και εμπειριών των επιβατών στον δρόμο.
Οι ανάγκες και οι επιθυμίες τους διαμορφώνουν αυτό τον χώρο, την αρχιτεκτονική του και όλες τις ενσωματωμένες λειτουργίες. Ως αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής, αλλάζει και η διαδικασία σχεδίασης καθαυτή. Στην αρχή κάθε συζήτησης, στο επίκεντρο βρίσκεται μόνο το εσωτερικό του οχήματος. Σε αυτή τη βάση μόνο σχεδιάζονται τα πακέτα, οι εκδόσεις εξωτερικού του οχήματος και οι αναλογίες, μαζί με τις τεχνικές προδιαγραφές, μετατρέποντας το όχημα σε ένα πραγματικό έργο τέχνης.
Τέσσερα μεμονωμένα καθίσματα σε δύο σειρές παρέχουν στους επιβάτες πολυτελή άνεση πρώτης θέσης. Τα καθίσματα στο πίσω μέρος διαθέτουν εξαιρετικά μεγάλες διαστάσεις και μια μεγάλη γκάμα δυνατοτήτων ρύθμισης. Στις λειτουργίες Relax και Entertain, η πλάτη καθίσματος μπορεί να ανακλιθεί έως και 60 μοίρες, ενώ τα μαξιλάρια ποδιών ταυτόχρονα εκτείνονται. Τα κεντρικά υποβραχιόνια που είναι ενσωματωμένα στα πλαϊνά των καθισμάτων και τα αντίστοιχα στις πόρτες δημιουργούν μια άνετη αίσθηση ασφάλειας.
Ορατή τεχνολογία – φώτα
Μπροστά υπάρχει μια πρωτοποριακή ερμηνεία του Singleframe που ορίζει την εμφάνιση της Audi: Έχει το σχήμα ενός μεγάλου οκτάγωνου. Παρά το ότι στο ηλεκτρικό όχημα η μάσκα έχει χάσει την αρχική της λειτουργία ως εισαγωγή αέρα, συνεχίζει να ξεχωρίζει ως ένα μοναδικό σχεδιαστικό στοιχείο της μάρκας. Η επιφάνεια ψηφιακού φωτισμού βρίσκεται πίσω από μια ελαφρά φιμέ, διάφανη ζελατίνα που καλύπτει μια μεγάλη περιοχή μπροστά. Η τρισδιάστατη δομή φωτισμού καθαυτή είναι διαμορφωμένη σε δυναμικά συνδυασμένες περιοχές πίξελ. Τα επάνω και κάτω άκρα του Singleframe συνεχίζουν να είναι από αλουμίνιο και οι κάθετες ενώσεις σχηματίζονται από LED ως μέρος της επιφάνειας φωτισμού.
Σύστημα κίνησης και φόρτιση
Η πλατφόρμα τεχνολογίας του Audi urbansphere – η Premium Platform Electric ή PPE – σχεδιάστηκε αποκλειστικά για συστήματα ηλεκτροκίνησης και έτσι αξιοποιεί πλήρως όλα τα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας. Τα βασικό στοιχείο της PPE είναι μια μονάδα μπαταρίας ανάμεσα στους άξονες που – όπως και στο Audi grandsphere – αποθηκεύει περίπου 120 κιλοβατώρες ενέργειας. Η Audi κατόρθωσε να διαμορφώσει μια επίπεδη διάταξη για την μπαταρία χρησιμοποιώντας σχεδόν όλο το μεταξόνιο του οχήματος. Σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς 24 ιντσών, αυτό δημιουργεί βασικές αναλογίες που είναι ιδανικές όχι μόνο σχεδιαστικά. Τα βασικά οφέλη περιλαμβάνουν ένα μεγάλο εσωτερικό και ως εκ τούτου χώρο ποδιών και στις δύο σειρές καθισμάτων. Πρόσθετα, η απουσία κελύφους κιβωτίου ταχυτήτων και τούνελ κεντρικού άξονα αυξάνει τη χωροταξική άνεση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Οι δύο ηλεκτροκινητήρες του πρωτοτύπου Audi urbansphere αποδίδουν συνολικά 295 kw και ροπή συστήματος 690 Nm. Αυτές είναι εντυπωσιακές τιμές που συχνά δεν αξιοποιούνται πλήρως κατά την οδήγηση στην πυκνή αστική κυκλοφορία. Παρόλα αυτά, το Audi urbansphere διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση quattro – ένα ουσιαστικό χαρακτηριστικό για τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της μάρκας. Το πρωτότυπο όχημα διαθέτει από έναν ηλεκτροκινητήρα κάθε άξονα που, μέσω ηλεκτρονικού συντονισμού, υλοποιούν τη μόνιμα διαθέσιμη τετρακίνηση αναλόγως των αναγκών, ισορροπώντας ιδανικά ως προς τις απαιτήσεις οικονομίας και αυτονομίας. Ένα πρωτοποριακό χαρακτηριστικό είναι ότι ο κινητήρας στον μπροστινό άξονα μπορεί να απενεργοποιηθεί αναλόγως των αναγκών για τη μείωση της τριβής και άρα της κατανάλωσης ενέργειας κατά τη λειτουργία sailing.
Γρήγορη φόρτιση, υψηλή αυτονομία
Ο πυρήνας του συστήματος κίνησης είναι η τεχνολογία φόρτισης 800 Volt. Διασφαλίζει ότι η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται με έως και 270 kw σε σταθμούς ταχυφόρτισης στον συντομότερο εφικτό χρόνο. Σύμφωνα με αυτό, οι χρόνοι φόρτισης πλησιάζουν αυτούς μιας συμβατικής στάσης για ανεφοδιασμό καυσίμου ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης: Μόλις δέκα λεπτά αρκούν για τη φόρτιση της μπαταρίας σε ένα επίπεδο που αρκεί για την κίνηση του οχήματος για περισσότερα από 300 χιλιόμετρα (186 μίλια). Επιπλέον, η μπαταρία που διατηρεί περισσότερες από 120 κιλοβατώρες, μπορεί να φορτίζεται από το 5 στο 80 τοις εκατό σε λιγότερο από 25 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να αναμένεται αυτονομία έως 750 χιλιόμετρα (466 μίλια) σύμφωνα με το πρότυπο WLTP – και ακόμα και κατά τη χρήση στις πιο ενεργοβόρες διαδρομές στην πόλη και τις σύντομες αποστάσεις γενικά είναι εφικτό να μην παρατηρούνται μη αναμενόμενες στάσεις για φόρτιση.