Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Renault |
Μοντέλο | Megane |
Power Train | Βενζίνη |
Το Megane R.S. Ultime ενσωματώνει την τεχνογνωσία σχεδιαστών και μηχανικών, οι οποίοι συνέβαλλαν στο να εκτοξευθεί η φήμη της Renault Sport επί 20 συνεχόμενα χρόνια. Μέσα από τα εμβληματικά μοντέλα της γκάμας της Renault Sport, ο οδηγός/δοκιμαστής Laurent Hurgon μας μιλάει για το πάθος για επιδόσεις που εξακολουθεί να καθορίζει όλους εκείνους που εργάζονται στις εγκαταστάσεις του Les Ulis, στις οποίες, πλέον, εξελίσσεται η γκάμα της Alpine. «Είμαι πολύ τυχερός που εργάστηκα στη Renault Sport όλα αυτά τα χρόνια. To να ασχολείσαι με την εξέλιξη μοντέλων υψηλών επιδόσεων, είναι κάτι που θα ονειρευόταν ο κάθε petrolhead» είπε ο Laurent Hurgon.
Ένα εντελώς αντισυμβατικό Spider
Η Renault Sport ενσαρκώνει την τόλμη της μηχανολογίας και της σχεδιαστικής έμπνευσης, που ήταν και το όραμά της όταν το πρώτο μοντέλο της βγήκε στην παραγωγή. Εμπνευσμένο από την επιτυχία του Clio Williams, το εντυπωσιακό διθέσιο roadster Spider της Renault Sport – με την κωδική ονομασία W94 –, προκάλεσε αίσθηση όταν παρουσιάστηκε στην Έκθεση της Γενεύης το 1995. To Renault Sport Spider συνδύαζε ένα αλουμινένιο πλαίσιο με έναν κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, πίσω από την πλάτη του οδηγού, ενώ η συναρμολόγησή του γινόταν στο εργοστάσιο της Alpine στη Διέπη της Νορμανδίας, από το 1995 έως το 1999, θέτοντας τα θεμέλια για τη μελλοντική δημιουργία της Renault Sport.
Η τεχνολογία του
Η φιλοσοφία που γέννησε το Spider, εφαρμόστηκε στη συνέχεια με την ίδια προσήλωση, στις επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση, στα μοντέλα παραγωγής. Το 2000, τη σκυτάλη πήρε το Clio 2 στην έκδοση R.S. με επιδόσεις που ξεπερνούσαν εκείνες του Clio Williams, παρά την κάπως συγκρατημένη του εμφάνιση. Τα Clio 3 και Clio 4 δέχτηκαν και αυτά τις περιποιήσεις της Renault Sport, αλλά η έκδοση που άφησε ανεξίτηλο το σημάδι της, ήταν το εντυπωσιακό Clio V6 – που επίσης κυκλοφόρησε το 2000 - του οποίου ο κινητήρας με τους 230 ίππους, η κίνηση στο πίσω μέρος και τα «πρησμένα» φτερά, προκαλούσαν από μόνα τους ταχυπαλμία! Έκτοτε αυτό το Clio έχει γίνει ένα πολυπόθητο συλλεκτικό αντικείμενο, που αλλάζει χέρια για τιμές που ξεπερνούν τις 100.000€!
Στη συνέχεια, η Renault Sport έστρεψε την προσοχή της στο Megane, δείχνοντας το ίδιο πάθος για επιδόσεις, ενώ ο Laurent Hurgon ήταν μέρος της ομάδας που είχε επιφορτιστεί με την εξέλιξη των διαδοχικών εκδόσεων του μοντέλου. Ο ίδιος λέει: «Η Renault Sport διέθετε ήδη μεγάλη εμπειρία από τους αγώνες αυτοκινήτων και εμείς μεταφέραμε στα μοντέλα δρόμου την εμπειρία μας από τις πίστες και τα ράλι σε όλο τον κόσμο. Ένα παράδειγμα ήταν τα υδραυλικά bump stops που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο Clio R.S». Παράλληλα, μιλάει για μία ακόμη τεχνολογία που έκανε τη διαφορά, την 4διεύθυνση. «Η πρώτη φορά που τη δοκίμασα, ήταν μια εντελώς καινούργια εμπειρία. Ήταν κάτι το επαναστατικό». Υιοθετήθηκε από όλα τα Megane R.S. 4ης γενιάς. Πριν, όμως, εμφανίστηκε το ριζοσπαστικό R26R, που βασιζόταν στο Megane 2ης γενιάς. «Για εμάς, το R26R σηματοδότησε την έναρξη μίας νέας εποχής. Το αίτημα που είχαμε ήταν απλό: Να μετατρέψουμε το Mégane R.S. σε αυτοκίνητο ικανό να σταθεί σε αγώνες. Έτσι, αφαιρέσαμε το πίσω κάθισμα, αντικαταστήσαμε τα παράθυρα με πλεξιγκλάς, τοποθετήσαμε πολλαπλή εξαγωγής από τιτάνιο και καπό από ανθρακονήματα κλπ.»
Η ώρα των ρεκόρ
Μέρος της εξέλιξης του διάσημου... πυραύλου τσέπης, πραγματοποιήθηκε στο περίφημο Nordschleife των 73 στροφών, στην πίστα του Nürburgring της Γερμανίας. «Το Nordschleife ήταν το τέλειο περιβάλλον για αυτό το σκοπό, καθώς περιλαμβάνει κάθε τύπο στροφής, αργές, μεσαίες και εξαιρετικά γρήγορες, ενώ καθίσταται εξαντλητικό για το σύνολο μετάδοση-κινητήρας-αμάξωμα. Εκεί πραγματοποιήσαμε ένα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών αντοχής πετυχαίνοντας πολλά νέα ρεκόρ για προσθιοκίνητο αυτοκίνητο!» Το πρώτο σημειώθηκε από τον Vincent Bayle το 2008, στο τιμόνι ενός R26R. Στη συνέχεια τη σκυτάλη των ρεκόρ πήρε ο Laurent Hurgon, σημειώνοντας άλλα τρία: το 2011 με το Megane Trophy 3ης γενιάς, το 2014 με το Megane Trophy-R 3ης γενιάς και το 2019 με το Megane Trophy-R 4ης γενιάς. «Η συνεργασία ολόκληρης της ομάδας ήταν εξαιρετική, με όλους να εργάζονται για ένα κοινό στόχο. Νοιώθω απίστευτα τυχερός που ήμουν εκείνος που ολοκλήρωσε τη διαδικασία. Είμαι τόσο περήφανος για όσα πετύχαμε. Ήταν ένα προνόμιο, που δεν θα το ξεχάσω ποτέ.» Ακολούθησαν πολλά ακόμα ρεκόρ, σε διάφορες πίστες όπως το Spa και η Suzuka».
Παρόλο που έχει συμμετάσχει σε διάφορα projects για το Megane, στη μνήμη του Laurent Hurgon, έχουν χαραχτεί δύο συγκεκριμένα: «Φυσικά το R26R και το Megane 4 Trophy-R. Πραγματικά, με το τελευταίο δουλέψαμε εξαντλητικά! Από πλευράς επιδόσεων, ο πήχης είχε τεθεί πολύ, πολύ ψηλά, ενώ η εξέλιξή του μας κράτησε σε εγρήγορση. Όταν πήγα με αυτό για το ρεκόρ στο Nurburgring, ήταν η μόνη φορά που έπρεπε να κάνω και δεύτερο γύρο.»
Από Renault Sport σε Alpine
Την 1η Μαίου του 2021, η Renault Sport Cars μετονομάστηκε σε Alpine Cars, πράγμα που σημαίνει ότι το Megane R.S. Ultime είναι το κύκνειο άσμα του τμήματος R.S. Το μοντέλο που παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2023, περικλείει όλο το φάσμα τεχνογνωσίας της Renault Sport, συμπεριλαμβανομένου του εξελιγμένου μπροστινού άξονα με ανεξάρτητους βραχίονες, του χαμηλωμένου πλαισίου Cup, των υδραυλικών bump stops και του συστήματος 4διεύθυνσης 4CONTROL, ενώ διατίθεται σε μια συλλεκτική έκδοση 1.976 αριθμημένων μονάδων (που παραπέμπει στο έτος ίδρυσης της Renault Sport), όλα τους υπογεγραμμένα από τον Laurent Hurgon.
Το Megane R.S. Ultime κλείνει μια σελίδα ένδοξης ιστορίας, ανοίγει όμως μία καινούργια, γιατί η τεχνογνωσία της Renault Sport δεν θα χαθεί, καθώς τώρα θα ενσωματώνεται στα επερχόμενα μοντέλα της γκάμας Alpine.